Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Fikk nettopp svar på klagen min fra Skyss. Hva tror dere ble utfallet her? Jeg sa at jeg skulle oppdatere saken her.

🤔😑🙄 De tok mer enn 2 måneder for å behandle klagen min. Jeg sendte 2 klager. 

Anonymkode: 587b0...ebb

Jeg tror ikke du slapp gebyret.

• Liker 1
Skrevet

Hva ble svaret da?

Anonymkode: 90a43...5fa

Skrevet

Nå er jeg nysgjerrig på svaret? Utifra sånn du har forklart saken her, mener jeg du har rett til å få gebyret frafallt, men man vet jo ikke hva de vil bestemme seg for om de vil være firkantet....

Skrevet

Ts her.

Hei,

Vi viser til din 2. gangs klage på gitt gebyrnummer: xxxxxxx.

Du har mottatt et gebyr fordi du ikke kunne vise frem gyldig reisebevis (billett/kort) under billettkontroll utført for Skyss.

Mobilbillett skal være kjøpt og aktiv (nedtelling startet) før ombordstigning av transportmiddelet. Dette er informert i applikasjonen under «Bruk av Skyss billett-appen», og under betingelser som du har akseptert da du lastet ned applikasjonen. 

En av grunnene til at vi har disse vilkårene er først og fremst for å hindre snik, men også fordi vi ikke kan garantere for mobildekning på alle strekninger, være seg grunnet problemer hos de ulike mobiloperatørene, tuneller etc. Den reisende må selv kontrollere at nedtellingen er startet før ombordstigning av transportmiddelet.  

Vi kan se på det oppgitte mobilnummeret at det ble kjøpt en billett kl.08.15 (nedtellings start),

kontrollen startet da vekter gikk ombord kl 08.14

Siden vi ikke har fått behandlet saken innen vår behandlingsfrist på fire uker, frafaller vi kraver vedrørende dette gebyret(xxxxxx). Vi vil understreke at lignende tilfeller ikke vil bli ettergitt igjen.

Skrevet

Ts her

Hva tenker dere om deres begrunnelse; pga ikke behandlet innen behandlingsfrist gir de meg rett til å ikke betale gebyret. Det synes jeg var rart fordi billetten var gyldig men samtidig er jeg glad for å ha sluppet unna. 

Noen synspunkter?

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Hva tenker dere om deres begrunnelse; pga ikke behandlet innen behandlingsfrist gir de meg rett til å ikke betale gebyret. Det synes jeg var rart fordi billetten var gyldig men samtidig er jeg glad for å ha sluppet unna. 

Noen synspunkter?

Det der gjorde NAV til mora mi. Brukte så lang tid på å behandle en sak at de frafalt kravet, så slapp de å innrømme at de hadde gjort en feil.

Anonymkode: 36617...73e

• Liker 1
Skrevet

Psh, for noen folk. Som om vekteren kan si på minuttet når han gikk ombord på transportmiddelet. Kanskje de har en eller annen sporing på det, men hvem vet om den er dønn nøyaktig heller. 

Du slapp gebyret da. Så da er det vel bare å glemme det. 

Skrevet

Du hadde kjøpt billett etter påstigning, altså for sent. Jeg hadde vært strålende fornøyd. 

Anonymkode: cf90e...8bc

• Liker 2
Skrevet

Du har jo gjentatt flere ganger at du kjøpte etter påstigning. Har ingenting å si når bussen skulle ha gått. 

Du satt på bussen og kjøpte billetten. 

Så her har du vært ekstremt heldig. 

Anonymkode: 68605...1d9

• Liker 2
Skrevet

Du hadde ikke gyldig billett da du gikk inn i bussen. Altså er gebyret gyldig etter regelverket. Heldig for deg at de brukte så lang tid på å behandle klagen.

Anonymkode: c7afe...a72

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Noen synspunkter?

Den var IKKE gyldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...