Gå til innhold

Klage på gebyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Guile skrev:

Hvis billetten var gyldig fra samme tidspunkt som bussens avgangstid er de jææææævlig firkanta om de forlanger at den skal være kjøpt før påstigning.. 

Bussen har ordinær avgang 08.15? Den var ikke forsinket? 

Jeg hadde prøvd klagenemnda her. Regler og sunn fornuft må henge sammen.. 

Tussen takk for å vise sun fornuft.

Jeg har nettopp sendt en klage til transportklagenemda. Vi får se om jeg virkelig kommer til å bli straffet for en gyldig billett! Saksbehandlingstiden er 1-2 måneder. Kjempe lenge å vente til! Skal prøve å oppdatere her på Kg. 

Anonymkode: 587b0...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tussen takk for å vise sun fornuft.

Jeg har nettopp sendt en klage til transportklagenemda. Vi får se om jeg virkelig kommer til å bli straffet for en gyldig billett! Saksbehandlingstiden er 1-2 måneder. Kjempe lenge å vente til! Skal prøve å oppdatere her på Kg. 

Anonymkode: 587b0...ebb

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tussen takk for å vise sun fornuft.

Jeg har nettopp sendt en klage til transportklagenemda. Vi får se om jeg virkelig kommer til å bli straffet for en gyldig billett! Saksbehandlingstiden er 1-2 måneder. Kjempe lenge å vente til! Skal prøve å oppdatere her på Kg. 

Anonymkode: 587b0...ebb

Jeg tror du burde brukt litt lenger tid på å formulere den klagen.. Men lykke til, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gebyr av kontrollør for ca et halvt år siden. Hadde løpt til bussen og rakk ikke betale før påstigning på appen. Jeg forklarte dette i en høflig tone på mail til skyss og fikk penger for gebyr tilbake. De var ikke firkantet, men veldig hyggelig og forståelsesfulle. 

Poenget er: tror ikke de er firkantet når det kommer til regler om du forklarer situasjonen din saklig og høflig. Virker som om du har ditt på det reine her. 

Anonymkode: ed7bf...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det billettkjøp kl. 8.15 eller hadde den telt ned kl. 8.15?

Den teller ned 2 minutter etter kjøp av billett, å det er etter det at billetten er gyldig, å du kan gå på bussen. Ikke før.

Det kan sikkert føles firkantet. Men, det er jo en grunn til at det er slik. Man må jo forholde seg til reglene. Uansett om du syns de er dumme.

Anonymkode: 5cdf4...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er drøyt.Selv om man kan kjøpe billett når man ser kontrollørene synes jeg de skal la tvilen komme kundene til gode hvis de kan vise en gyldig billett. Dette blir veldig strengt og lite kundevennlig. 

Anonymkode: 68ccd...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Guile skrev:

Hvis billetten var gyldig fra samme tidspunkt som bussens avgangstid (du sier aktiveringstidspunkt 08.15 - vær obs på at kjøpstidspunkt og aktiveringstidspunkt ikke er det samme) er de jææææævlig firkanta om de forlanger at den skal være kjøpt før påstigning.. 

Bussen har ordinær avgang 08.15? Den var ikke forsinket? 

Jeg hadde prøvd klagenemnda her. Regler og sunn fornuft må henge sammen.. 

Jeg sjekket nå (for skal ta bussen), og tidspunktet som står på billetten er idet man trykker kjøp. Så om bussen skulle gå 08:15 og ts har kjøpt billett 08:15, har ts kjøpt billetten etter hun gikk inn på bussen og etter bussen skulle gå. 

Billetten skal kjøpes før man går inn på bussen. Betalt boten, ts, og lær til neste gang. 

_20190911_120911.JPG

Anonymkode: 19b84...259

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er drøyt.Selv om man kan kjøpe billett når man ser kontrollørene synes jeg de skal la tvilen komme kundene til gode hvis de kan vise en gyldig billett. Dette blir veldig strengt og lite kundevennlig. 

Anonymkode: 68ccd...042

Tror du ikke da at veldig mange ville kjøpt billett kun når de så en kontrollør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket nå (for skal ta bussen), og tidspunktet som står på billetten er idet man trykker kjøp. Så om bussen skulle gå 08:15 og ts har kjøpt billett 08:15, har ts kjøpt billetten etter hun gikk inn på bussen og etter bussen skulle gå. 

Billetten skal kjøpes før man går inn på bussen. Betalt boten, ts, og lær til neste gang. 

_20190911_120911.JPG

Anonymkode: 19b84...259

Men her står det jo tydelig "påstigning tillatt". Det må jo bety at man har lov til å reise på den billetten, selv om det er et drøyt minutt igjen til den blir aktiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, The Kitten skrev:

Med denne forklaringen virker det som du tar feil. Du skulle kjøpt billetten før du gikk på bussen. Ikke i det du kom på. Løse billettt ved påstigning mener jeg er om du kjøper billett hos sjåføren.

 

 

Det stemmer ikke. Bruker skyss selv, og det er tillatt med påstigning selv om det tar to minutter før billetten er aktivert. Det står klart og tydelig på appen. 

Anonymkode: 42e5b...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Guile skrev:

Men her står det jo tydelig "påstigning tillatt". Det må jo bety at man har lov til å reise på den billetten, selv om det er et drøyt minutt igjen til den blir aktiv? 

Påstigning tillatt ja. Altså må den være kjøpt før man går på. Ikke etter man har kommet på bussen og ser kontrolløren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Bruker skyss selv, og det er tillatt med påstigning selv om det tar to minutter før billetten er aktivert. Det står klart og tydelig på appen. 

Anonymkode: 42e5b...43a

Det jeg sier er at billetten må være kjøpt før man stiger på bussen eller i det går på. Ikke etter at man har kommet inn på bussen.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Billetten min var lik som på det bildet over her. Altså det sto jo påstigning tillat da jeg kjøpte billetten selv om det var ett og et halvt minutt igjen. I tillegg står det på pdf-filen (Billetten) at aktiveringstidpunket var 08.15. Bussen jeg tok hadde avgangstidspunkt 08.15.

Anyway jeg blir lei av det hele. Vil bare glemme gebyret midlertidig sann at jeg får sove og spise godt og ikke stresse før mye. Jeg har uensatt ikke noe valg enn å betale gebyret dersom de bestemmer det for godt.

Anonymkode: 587b0...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Påstigning tillatt ja. Altså må den være kjøpt før man går på. Ikke etter man har kommet på bussen og ser kontrolløren.

Hvis man faktisk har kjøpt billett to sekunder før man gikk på, hvordan skal man kunne motbevise kontrollørene hvis de allerede er ombord på transportmiddelet og sier "nei, du kjøpte da du så meg"? 

"Påstigning tillatt" må være gyldig ved kontroll.

Det er så få av disse grenselandstilfellene at Skyss, Ruter, Vy og hvem det nå måtte være bør la tvilen komme kunden til gode her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk avslag på klagen min i dag. Har nettopp sendt en ny klage....men vet ikke om de kommer til å stå på sitt. De sa at saken vil bli avsluttet etter at den nye klagen blir ferdigbehandlet.

Anonymkode: 587b0...ebb

Klag til forbrukerrådet.

Anonymkode: b3c94...655

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, The Kitten skrev:

Tror du ikke da at veldig mange ville kjøpt billett kun når de så en kontrollør?

Jo kanskje. Har liksom tro på at de fleste ikke sniker, men det er kanskje ikke tilfelle. Hvis det var meg som skulle gamble på at jeg skulle kjøpe billett i all hast når jeg så kontrolløren hadde jeg sittet med konstant angstanfall på trikken. Men du har sikkert rett. Synes det er så innmari at man skal få bot når man kjøper billetten idet man går på trikken eller bussen.

Anonymkode: 68ccd...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Guile skrev:

Hvis man faktisk har kjøpt billett to sekunder før man gikk på, hvordan skal man kunne motbevise kontrollørene hvis de allerede er ombord på transportmiddelet og sier "nei, du kjøpte da du så meg"? 

"Påstigning tillatt" må være gyldig ved kontroll.

Det er så få av disse grenselandstilfellene at Skyss, Ruter, Vy og hvem det nå måtte være bør la tvilen komme kunden til gode her. 

Det er gyldig med kontroll. Men om bussen gikk 08:15 skulle jo billetten vært kjøpt senest 08:14. Ts innrømmer jo også å ha kjøpt billetten innpå bussen. Den skal kjøpes før man går innpå.

Anonymkode: 19b84...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ts her.

Fikk nettopp svar på klagen min fra Skyss. Hva tror dere ble utfallet her? Jeg sa at jeg skulle oppdatere saken her.

🤔😑🙄 De tok mer enn 2 måneder for å behandle klagen min. Jeg sendte 2 klager. 

Anonymkode: 587b0...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...