Gå til innhold

Knuste briller på ferietur... dekker reiseforsikring??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er i utlandet og klarte å knuse mine briller som jeg er helt avhengig av. Dekker de eventuelt nye briller her eller må jeg vente til jeg kommer hjem? Det er progressive.

Anonymkode: 80452...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar alle som lager slike tråder og unnlater den viktigste informasjonen?

Hvilket forsikringsselskap har du? Hvilken forsikring har du?

Og hvorfor spør du ikke dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager...

Europeiske.

Topp

Varer i 70 dager. 

Tenkte å spørre her for lettvindthetens skyld før jeg tar kontakt. Ja har forstørret skriften så jeg ser hva jeg skriver.

Takk for svar forresten

Anonymkode: 80452...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer heeeeeelt an på, forsikringsselskap, type forsikring, hva som faktisk skjedde osv osv osv. Dvs. ikke noe noen av oss kan svare deg på, så du må nesten bare ta kontakt med det aktuelle selskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i såfallat de knuste fordi noen skumplet inn i deg slik at du falt framover og brillenedatt av

Anonymkode: e886e...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si i såfallat de knuste fordi noen skumplet inn i deg slik at du falt framover og brillenedatt av

Anonymkode: e886e...333

Om det ikke er sant så er det forsikringssvindel.

Anonymkode: 73fa0...836

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde? 

Min erfaring er at forsikringen ikke dekker hvis du selv er skyldig dessverre. 

Anonymkode: 5569b...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det ikke er sant så er det forsikringssvindel.

Anonymkode: 73fa0...836

Så mye man betaler til forsikring så er det innafor. Telefonen min falt ut av veska mi da jeg bøyde meg en gang. Den ramlet på skrå ned i asfalten og knuste totalt! Ble overrasket ettersom samme telefon hadde ramlet ned mange ganger tidligere, men den traff nok heeelt rett den gangen. Forsikringsselskapet mitt (sparebank) poengtere at det kun ville dekkes dersom noen hadde dyttet/skumplet meg slik at telefonen ramlet ut. Utrolig teit at det skal være avgjørende. Jeg sa selvfølgelig at noen skumplet meg, og jeg fikk telefonen dekt. 

Anonymkode: e886e...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mye man betaler til forsikring så er det innafor. Telefonen min falt ut av veska mi da jeg bøyde meg en gang. Den ramlet på skrå ned i asfalten og knuste totalt! Ble overrasket ettersom samme telefon hadde ramlet ned mange ganger tidligere, men den traff nok heeelt rett den gangen. Forsikringsselskapet mitt (sparebank) poengtere at det kun ville dekkes dersom noen hadde dyttet/skumplet meg slik at telefonen ramlet ut. Utrolig teit at det skal være avgjørende. Jeg sa selvfølgelig at noen skumplet meg, og jeg fikk telefonen dekt. 

Anonymkode: e886e...333

Sånne som deg gjør at forsikringspremien blir dyrere for alle. Jeg jobber med forsikring og jeg er glad vi tar mange som deg for svik. 

Anonymkode: e20e7...374

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde for meg i sommer. Reiseforsikringen dekket ikke, men fikk de dekket på innboforsikringen (- egenandel) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min falt og knuste brillene sine på ferie i år. Tok kontakt med forsikringen og fikk utbetalt erstatning dagen etter, og så kjøpte han seg nye briller. Det var ikke noe problem. Gjensidige.

Anonymkode: c5508...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som deg gjør at forsikringspremien blir dyrere for alle. Jeg jobber med forsikring og jeg er glad vi tar mange som deg for svik. 

Anonymkode: e20e7...374

Neish. Alt for dyrt. 

Anonymkode: e886e...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.9.2019 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Mannen min falt og knuste brillene sine på ferie i år. Tok kontakt med forsikringen og fikk utbetalt erstatning dagen etter, og så kjøpte han seg nye briller. Det var ikke noe problem. Gjensidige.

Anonymkode: c5508...6af

Så rart at det skal være så ulikt. 

Jeg falt i sjøen med iPhonen i lomma (midt på lyse dagen, ikke noe alkohol i bildet, jeg var bare uheldig), og fikk det ikke dekket. Dersom jeg hadde blitt dyttet hadde jeg fått det dekket. 

Jeg var selvsagt ærlig om hva som skjedde. 

Men de fleste ulykker med eiendeler er jo selvforskyldte, hvertfall i mitt tilfelle, så jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med den forsikringen. 

Anonymkode: 5569b...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...