Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Zena33 skrev (7 minutter siden):

Ikke bare litt rasistisk - 100% rasistiske undertoner (og misunnelse) iflg Wanda 🤦‍♀️

Det er en uting å dra opp rasisme- og misunnelseskortet så fort man får litt motbør.

IMG_7015.thumb.jpeg.6f7bb60768c0f36eaa1ea2d912b237e6.jpeg

Dette er direkte pinlig.

• Liker 28
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper minst mulig folk gir de her mere klikk på Snapchat . Fortjener å gå en runde med seg selv. Å Google folkeskikk. Pinlig og kleint hele greia 🥹

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zena33 skrev (11 minutter siden):

Ikke bare litt rasistisk - 100% rasistiske undertoner (og misunnelse) iflg Wanda 🤦‍♀️

Det er en uting å dra opp rasisme- og misunnelseskortet så fort man får litt motbør.

Dette er bare sjokkerende! Fra voksne kvinner, som er bedriftsledere. Dette må få etterspill. Håper de saksøkes. Som @BuffaloDuck påpekte, tenk om et annet stort firma skulle publisert dette? Og disse to kvinnene driver vel et AS? 

Endret av Doris Becker
  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pearl2.0 skrev (22 minutter siden):

"Artig" at de sier at å bruke blits på bilder er en del av jobben deres. Vel - Grotto er ikke arbeidsplassen deres! Snakk om å tro høyt om seg selv og ikke kjenne sin besøkelsesrett. Hva med å stoppe opp og tenke over om det faktisk er greit å ta bilder overalt? 

Tipper at det som svir mest her, er at de hadde planlagt å lage innhold på dette restaurantbesøket, men så ble det ikke som de tenkte.

I Norge er vi fortsatt litt redde for å si ifra. Men det kommer nok etterhvert her og. Har sett mer og mer andre steder i verden at folk liker ikke å få et kamera opp i trynet. Da er restauranter i sin fulle rett til å bestemme hvordan de vil ha det på sitt private område. 
Å sitte der i en trang intim restaurant å dokumentere ditt opphold med å blogge derfra med kamera vitner om lav sosial iq ovenfor de andre kundene der. 

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Nei - nei - nei. 
Å si at den som forsvarer seg er «like ille» legitimerer W & V sin oppførsel: det betyr at de «vinner» uansett: den andre part må tåle å bli uthengt og tar de til motmæle så blir de dratt med ned i dragsuget med de to som startet faenskapet i utgangspunktet. Restauranten gjør ikke annet enn å være gjennomsiktig. Hvorfor skulle de ikke reposte det? Mener du at det plutselig skal feies under teppe siden det ikke gikk W og V sin vei?!  W og V har faktisk GODT av dette og det har andre influensere som observerer også. Det er over alle støvleskaft at de har hengt ut en helt tilfeldig ansatt på en restaurant som ba de slutte å bruke blits av respekt for andre gjester. Til og med om den ansatte var krass, ufin eller respektløs så har de INGEN rett til å henge ut denne anonyme personen som ER PÅ JOBB foran tusenvis av følgere. Jeg er sjeleglad at folk reagerer på dette! Hvis ikke så betyr det at «influencere» kan dure frem som diktatorer, andre skal kue seg på deres premisser og skulle de si imot vil de som sier imot risikere å bli dratt med ned i dragsuget. Det er fullstendig uakseptabelt det V og W har gjort og det hører ikke hjemme noen sted. Det viser også hvor impulsiv «influencer verden» er: man tenker en tanke og ikke bare er den sagt, den er delt med titusenvis av mennesker. Disse folka må faktisk lære seg at de trenger det vi andre har i vårt daglige liv

ET FILTER!

Da snakker jeg ikke om ett filter som filtrerer dem slankere, yngre og vakrere, for det har de da allerede full kontroll på. Nei: ordinært filter i form av FOLKESKIKK og dannelse; at du kan være uenig, furte og føle deg krenket UTEN at du hyler det ut til titusenvis av mennesker. DET FILTERET! 

Er så enig! At det ikke kommer på plass et regelverk om hvordan denne bransjen holder på, er for meg en gåte og har vært det lenge. Attpåtil tjener de seg rike på det, påvirkere..hva har de egentlig å skilte med, iallefall ikke en samfunnsnyttig jobb! 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smock skrev (35 minutter siden):

Postet denne litt bakover i tråden. Håper de følger opp saken, og at de har fått med seg rasismeanklagene som er publisert. Disse to bedriftslederne, godt voksne kvinner, bør stilles til ansvar for den hetsingen de nå driver med.

Endret av Doris Becker
  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotekopp2021 skrev (2 timer siden):

Herregud hele saken er jo bare veldig pinlig. Hvis jeg fikk streng voksenkjeft på restaurant så hadde jeg rødmet og bøyd hodet og spist og tenkt «herregud så flaut tenk at jeg kunne være så tankeløs og huff så ekkelt at min dårlig oppførsel førte til at jeg fikk kjeft», og så hadde jeg ALDRI fortalt noen om opplevelsen. Uansett hvordan kjeften ble servert. Jeg ble SKREKET til på toget en gang, av en mann. Jeg hadde satt sekken i setet ved siden av meg fordi det var helt tomt på toget. Så klarte jeg å sovne, og våknet en time senere av at det begynte å bli trangt om plassene og en mann kjeftet meg opp og ned fordi jeg «kapret» seter med tingene mine. Jeg la jo ikke ut dette på instagram, eller kjeftet tilbake. Jeg ble SKAMFLAU, tok sekken min på gulvet og beklagde. Selv om jeg ikke med hensikt okkuperte seter, selv om kjeften kunne blitt servert som et nøytralt «kan du flytte sekken». Blir ikke mennesker flaue lengre? 

Jeg tror du er inne på noe veldig viktig her. Jeg opplever at det er et stadig større fokus på "egenpleie" og "self love", som i stor grad sier at det er alle andre sin feil, og at du må "verne deg selv" mot mennesker som feks har det vondt og trenger deg. Det fører vel til at irettesettelse blir tatt som kritikk og hat, i stedet for nettopp hva det er: irettesettelse. 

Hvis man ikke skal kunne irettesette andre mennesker når de gjør noe feil eller noe som er til bry for andre så får vi et helt ulevelig samfunn hvor ingen er lært opp til å ta hensyn til hverandre. For man lærer utrolig mye av å bli irettesatt!  

Her kunne de tatt med seg lærdom som at det at andre har med lommelykt på restaurant og tar bilder med blits kan være plagsomt for andre, og heller neste gang droppet det eller i hvert fall kanskje spurt først om det er ok. 

Jeg har selv lært utrolig mye av å bli irettesatt i ulike situasjoner, og jeg vil si at det har gjort meg til et mer ydmykt menneske. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tror du er inne på noe veldig viktig her. Jeg opplever at det er et stadig større fokus på "egenpleie" og "self love", som i stor grad sier at det er alle andre sin feil, og at du må "verne deg selv" mot mennesker som feks har det vondt og trenger deg. Det fører vel til at irettesettelse blir tatt som kritikk og hat, i stedet for nettopp hva det er: irettesettelse. 

Hvis man ikke skal kunne irettesette andre mennesker når de gjør noe feil eller noe som er til bry for andre så får vi et helt ulevelig samfunn hvor ingen er lært opp til å ta hensyn til hverandre. For man lærer utrolig mye av å bli irettesatt!  

Her kunne de tatt med seg lærdom som at det at andre har med lommelykt på restaurant og tar bilder med blits kan være plagsomt for andre, og heller neste gang droppet det eller i hvert fall kanskje spurt først om det er ok. 

Jeg har selv lært utrolig mye av å bli irettesatt i ulike situasjoner, og jeg vil si at det har gjort meg til et mer ydmykt menneske. 

Men dette er jo større enn "folkeskikk". Her har du to godt voksne kvinner, som vel er daglige ledere i et stort AS? De er ifølge dem selv "på jobb". Men har ikke klargjort dette med restauranten, og når de får beskjed om at de forstyrrer andre gjester, så svarer de med raseri, uthengning og grunnløse rasismeanklager?! Dette er helt forrykt! Skandaløs oppførsel av to bedriftsledere. Og de poster også denne hetsen på bedriftskanalene sine. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Men dette er jo større enn "folkeskikk". Her har du to godt voksne kvinner, som vel er daglige ledere i et stort AS? De er ifølge dem selv "på jobb". Men har ikke klargjort dette med restauranten, og når de får beskjed om at de forstyrrer andre gjester, så svarer de med raseri, uthengning og grunnløse rasismeanklager?! Dette er helt forrykt! Skandaløs oppførsel av to bedriftsledere.

Jeg er helt enig med deg, men jeg tror dette er et symptom på tiden vi lever i dessverre. Ikke at det unnskylder de noe, for vi er alle ansvarlige for handlingene våre, men jeg ser det mer og mer kritikk og irettesettelse blir tolket som hat og krenkende adferd. 

Kanskje litt avsporing fra min side, så beklager det. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zena33 skrev (2 timer siden):

Det er folk som "Jalte" som kan til at Sylvi Listhaug blir Norges neste statsminister

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg, men jeg tror dette er et symptom på tiden vi lever i dessverre. Ikke at det unnskylder de noe, for vi er alle ansvarlige for handlingene våre, men jeg ser det mer og mer kritikk og irettesettelse blir tolket som hat og krenkende adferd. 

Kanskje litt avsporing fra min side, så beklager det. 

Sosiale medier og spesielt influensere som Vog W har en ekstremt dårlig innvirkning på samfunnet. Det er tv-shop og daytime-tv  på sterioder. Folk går med hodene ned i skjermer dagen lang og lar seg påvirke av holdninger som fører til mer egoisme, vampyrisk forbruk , ekstremt utseendefokus og et materialistisk jag uten like. De er som kloakkutslipp i fjorden. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (17 minutter siden):

Enig i dette. 
Folk har rett og slett i alt for stor grad blitt lært opp til at vi skal «strykes etter hårene»  i alle tilfeller. Vi skal ikke være nødt i å finne oss i noe lenger og skal rope høyt og kjempe med nebb og klør hver gang vi føler oss urettferdig behandlet.  Vi skal alle behandles som prinser og prinsesser. 

Voksenkjeft er veldig vondt og kan kjennes ydmykende, men jeg tenker vi alle har godt av det en gang i blant.  Det er nok den kjeften som biter hardest og den vi lærer mest av. Kanskje er ikke alltid kjeften rettferdig eller riktig, men vi må tåle at andre ser verden på en annen måte enn oss selv. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (3 minutter siden):

Enig i dette. 
Folk har rett og slett i alt for stor grad blitt lært opp til at vi skal «strykes etter hårene»  i alle tilfeller. Vi skal ikke være nødt i å finne oss i noe lenger og skal rope høyt og kjempe med nebb og klør hver gang vi føler oss urettferdig behandlet.  Vi skal alle behandles som prinser og prinsesser. 

Voksenkjeft er veldig vondt og kan kjennes ydmykende, men jeg tenker vi alle har godt av det en gang i blant.  Det er nok den kjeften som biter hardest og den vi lærer mest av. Kanskje er ikke alltid kjeften rettferdig eller riktig, men vi må tåle at andre ser verden på en annen måte enn oss selv. 

Veldig enig i dette, og det er helt nødvendig for at vi skal ha et samfunn hvor folk faktisk tar hensyn til hverandre. Og ikke minst: hvis vi aldri sier i fra vil vi aldri kunne lære andre hva som er ok og ikke. Sånn som her så trodde de åpenbart at det var helt ok å ta med et lysbrett og ta bilde av maten med blitz, men det er det ikke. De fikk beskjed om det, og saken burde stoppet der. I stedet er det grining på ulike plattformer om hvor fæle de som sa i fra er. 

Jeg får litt sånn "stopp verden jeg vil av" følelse når jeg ser sånt som dette. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (21 minutter siden):

Sosiale medier og spesielt influensere som Vog W har en ekstremt dårlig innvirkning på samfunnet. Det er tv-shop og daytime-tv  på sterioder. Folk går med hodene ned i skjermer dagen lang og lar seg påvirke av holdninger som fører til mer egoisme, vampyrisk forbruk , ekstremt utseendefokus og et materialistisk jag uten like. De er som kloakkutslipp i fjorden. 

Veldig enig! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zena33 skrev (3 timer siden):

Oh my lord of lords……….. Nå spyr jeg………

Dette har blitt tidenes PR-kampanje for Grotto, og det er så nydelig!

Tipper de kommer til å være fullbooket i lange tider. Vi er mange som vil støtte en restaurant som ikke lar slitsomme influensere dure på uten tanke for andre enn dem selv. JA til mer av dette! 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde vært egen Gullbarbie for ræv oppførsel på nett. Tror jeg har et par nominasjoner.. :krangle:

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er en 68-årig restaurantgjest ute i VG og dementerer tvillingenes fremstilling av situasjonen. En av de kommenterte her om dagen at de etter denne Grotto-saken ikke lot seg affisere nevneverdig og kunne «le hele veien til banken». Denne oppførselen deres er helt forkastelig og jeg håper den får noen form for konsekvenser for influenser-bedriftenes økonomi og omdømme. 

Endret av smock
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grotto-gate. 🤭
Ps. Ser de mottar stygge kommentarer som går på hudfarge og opprinnelsesland, det er å trekke det for langt, virkelig. Dette har med influencere-syndromet å gjøre; skylde på andre og aldri innrømme noe. Gratis PR-tips: legg dere flate jo før jo heller. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...