Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Nei - nei - nei. 
Å si at den som forsvarer seg er «like ille» legitimerer W & V sin oppførsel: det betyr at de «vinner» uansett: den andre part må tåle å bli uthengt og tar de til motmæle så blir de dratt med ned i dragsuget med de to som startet faenskapet i utgangspunktet. Restauranten gjør ikke annet enn å være gjennomsiktig. Hvorfor skulle de ikke reposte det? Mener du at det plutselig skal feies under teppe siden det ikke gikk W og V sin vei?!  W og V har faktisk GODT av dette og det har andre influensere som observerer også. Det er over alle støvleskaft at de har hengt ut en helt tilfeldig ansatt på en restaurant som ba de slutte å bruke blits av respekt for andre gjester. Til og med om den ansatte var krass, ufin eller respektløs så har de INGEN rett til å henge ut denne anonyme personen som ER PÅ JOBB foran tusenvis av følgere. Jeg er sjeleglad at folk reagerer på dette! Hvis ikke så betyr det at «influencere» kan dure frem som diktatorer, andre skal kue seg på deres premisser og skulle de si imot vil de som sier imot risikere å bli dratt med ned i dragsuget. Det er fullstendig uakseptabelt det V og W har gjort og det hører ikke hjemme noen sted. Det viser også hvor impulsiv «influencer verden» er: man tenker en tanke og ikke bare er den sagt, den er delt med titusenvis av mennesker. Disse folka må faktisk lære seg at de trenger det vi andre har i vårt daglige liv

ET FILTER!

Da snakker jeg ikke om ett filter som filtrerer dem slankere, yngre og vakrere, for det har de da allerede full kontroll på. Nei: ordinært filter i form av FOLKESKIKK og dannelse; at du kan være uenig, furte og føle deg krenket UTEN at du hyler det ut til titusenvis av mennesker. DET FILTERET! 

Haha! Godt sagt :)

Jeg husker  en gang jeg var på vei inn på et "hot" utested for ca 30 år siden. En kvinnelig kjendis ville inn forbi køen,, og benyttet seg av "Vet du ikke hvem jeg er? Svaret fra vakten var: "Jeg vet hvem du er,  du slipper fremdeles ikke inn." Hun forsøkte seg så på at "dette skal sjefen din få høre, osv osv. Men vakten sto stødig. "Sjefen" på det stedet var ikke interessert i å stryke oppblåste kjendiser medhårs. 
Jeg håper at folk og bedrifter fremover sier mer fra når de møter på denne typen influensere. At de ser bløffen deres, og svarer som Grotto gjør. Nok er nok. folk er lei!

• Liker 27
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (15 minutter siden):

Nei - nei - nei. 
Å si at den som forsvarer seg er «like ille» legitimerer W & V sin oppførsel: det betyr at de «vinner» uansett: den andre part må tåle å bli uthengt og tar de til motmæle så blir de dratt med ned i dragsuget med de to som startet faenskapet i utgangspunktet. Restauranten gjør ikke annet enn å være gjennomsiktig. Hvorfor skulle de ikke reposte det? Mener du at det plutselig skal feies under teppe siden det ikke gikk W og V sin vei?!  W og V har faktisk GODT av dette og det har andre influensere som observerer også. Det er over alle støvleskaft at de har hengt ut en helt tilfeldig ansatt på en restaurant som ba de slutte å bruke blits av respekt for andre gjester. Til og med om den ansatte var krass, ufin eller respektløs så har de INGEN rett til å henge ut denne anonyme personen som ER PÅ JOBB foran tusenvis av følgere. Jeg er sjeleglad at folk reagerer på dette! Hvis ikke så betyr det at «influencere» kan dure frem som diktatorer, andre skal kue seg på deres premisser og skulle de si imot vil de som sier imot risikere å bli dratt med ned i dragsuget. Det er fullstendig uakseptabelt det V og W har gjort og det hører ikke hjemme noen sted. Det viser også hvor impulsiv «influencer verden» er: man tenker en tanke og ikke bare er den sagt, den er delt med titusenvis av mennesker. Disse folka må faktisk lære seg at de trenger det vi andre har i vårt daglige liv

ET FILTER!

Da snakker jeg ikke om ett filter som filtrerer dem slankere, yngre og vakrere, for det har de da allerede full kontroll på. Nei: ordinært filter i form av FOLKESKIKK og dannelse; at du kan være uenig, furte og føle deg krenket UTEN at du hyler det ut til titusenvis av mennesker. DET FILTERET! 

Helt enig! Ved å ikke svare som de gjør, tillater det bare V og W å kontrollere narrativet. Hadde Grotto sendt ut en anonym pressemelding eller et lite sitat til avisen hadde de to fått dure på. 
Grotto svarer nå i samme kanaler og med samme sjanger som V og W benytter seg av. 

Hvis de absolutt måtte dele, kunne de sagt «fikk ikke tillatelse til å bruke lys/blitz på restauranten, så bildene ble dårlige, men maten var [sett inn passende adjektiv]».

Ved å gå så kraftig til angrep på restauranten stiller de også seg selv lagelig til for kritikk/svar tilbake. 

Har virket på meg som om de fleste restauranter / businesser har vegret seg for å uttale seg i ulike saker før, nettopp fordi maktforholdet har vært så skjevt i favør influensere. 
Håper det blir et skifte nå slik at influensere må finne seg i å få tilsvar tilbake - i samme sjanger, omfang og kanaler som de selv benytter seg av for å kalle en person på jobb for «loser» og «ha mindreverdighetskomplekser». Synes absolutt ikke at Grotto skal måtte «heve seg over» slike angrep på sitt levebrød. 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 20
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (2 minutter siden):

Helt enig! Ved å ikke svare som de gjør, tillater det bare V og W å kontrollere narrativet. Hadde Grotto sendt ut en anonym pressemelding eller et lite sitat til avisen hadde de to fått dure på. 
Grotto svarer nå i samme kanaler og med samme sjanger som V og W benytter seg av. 

Hvis de absolutt måtte dele, kunne de sagt «fikk ikke tillatelse til å bruke lys/blitz på restauranten, så bildene ble dårlige, men maten var [sett inn passende adjektiv]».

Ved å gå så kraftig til angrep på restauranten stiller de også seg selv lagelig til for hogg tilbake. 

Har virket på meg som om de fleste restauranter / businesser har vegret seg for å uttale seg i ulike saker før, nettopp fordi maktforholdet har vært så skjevt i favør influensere. 
Håper det blir et skifte nå slik at influensere må finne seg i å få tilsvar tilbake - i samme sjanger, omfang og kanaler som de selv benytter seg av for å kalle en person på jobb for «loser» og «ha mindreverdighetskomplekser». Synes absolutt ikke at Grotto skal måtte «heve seg over» slike angrep på sitt levebrød. 

Ser ut til at dette kan være startskuddet for en debatt rundt denne ukulturen, der influensere står fritt til å henge ut både folk og bedrifter, og det på sine markedskanaler, hvor de blander denne typen "privat underholding" og emosjonelle påvirkning med aggressiv markedsføring, og har sine "squads" som kan vise seg å bli en  ren lynsjemobb. Uhørt og meget problematisk. Jeg forstår ikke at det er lov å holde på som de gjør.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermale3000 skrev (12 minutter siden):

Kanseller wanda/vita!

Vær så snill!

Jeg tror de klarer det helt fint selv sånn som de holder på 😂 for et togkræsj !

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker med en viss dannelse tilpasser seg omgivelsene. Det kalles sosial intelligens, og god takt og tone. Vita og Wanda som blitzer i vei inne i et intimt lokale hvor det serveres førsteklassesmat ødelegger for de øvrige gjestene. Hvor dumme er de egentlig? Og så lages det en skikkelig rant etterpå, ja….  🙄😅

Endret av missLynch
  • Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Ser ut til at dette kan være startskuddet for en debatt rundt denne ukulturen, der influensere står fritt til å henge ut både folk og bedrifter, og det på sine markedskanaler, hvor de blander denne typen "privat underholding" og emosjonelle påvirkning med aggressiv markedsføring, og har sine "squads" som kan vise seg å bli en  ren lynsjemobb. Uhørt og meget problematisk. Jeg forstår ikke at det er lov å holde på som de gjør.

Ja. Og det er den samme gamle smørja igjen. Når de henger ut forretninger er de på «jobb». Ref sitat fra storyen «Bilder er jobben min kompis.»

Mens generelt når influensere får kritikk, går de over til å kalle det «hat» og da er de «privatpersoner». 
De aller fleste av dem virker på meg til å slite veldig med når de er en business og når de er privatperson.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (7 minutter siden):

Ja. Og det er den samme gamle smørja igjen. Når de henger ut forretninger er de på «jobb». Ref sitat fra storyen «Bilder er jobben min kompis.»

Mens generelt når influensere får kritikk, går de over til å kalle det «hat» og da er de «privatpersoner». 
De aller fleste av dem virker på meg til å slite veldig med når de er en business og når de er privatperson.

Nettopp! Det er ikke noe regelverk som rammer dem, kun små smekk på fingeren hvis de skulle "glemme" at de var på jobb og poster feks alkohol med navn. Og influenseren selv har all makt, men påvirker hundretusener av følgere. Grensene mellom privatliv og jobb er det ingen som klarer å skille mellom. Det er jo egentlig såre enkelt, for ALT er reklame og jobb, fordi dette er rene kommersielle kanaler, der alt som legges ut bygger opp mot salgt av egen merkevare og produkter. Jeg forstår ikke hvorfor regelverk skal være så vanskelig. Men det blir vel som med pengespillbransjen, de samfunnsøkonomiske kostnadene må komme på bordet først. Og jeg tror det blir ille. Snart kan ikke politikere stikke hodene i sanden lenger, når det gjelder all skade dette fører med seg av negativ påvirkning , avhengighet og psykiske problemer, og det i begge ender.

Endret av Doris Becker
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Nettopp! Det er ikke noe regelverk som rammer dem, kun små smekk på fingeren hvis de skulle "glemme" at de var på jobb og poster feks alkohol med navn. Og influenseren selv har all makt, men påvirker hundretusener av følgere. Grensene mellom privatliv og jobb er det ingen som klarer å skille mellom. Det er jo egentlig såre enkelt, for ALT er reklame og jobb, fordi dette er rene kommersielle kanaler, der alt som legges ut bygger opp mot salgt av egen merkevare og produkter. Jeg forstår ikke hvorfor regelverk skal være så vanskelig. Men det blir vel som med pengespillbransjen, de samfunnsøkonomiske kostnadene må komme på bordet først. Og jeg tror det blir ille. Snart kan ikke politikere stikke hodene i sanden lenger, når det gjelder all skade dette fører med seg av negativ påvirkning , avhengighet og psykiske problemer, og det i begge ender.

Ja! Egentlig utrolig at den bransjen har fått holde på slik så lenge. Får firmaet deres saklig kritikk, f.eks. eksempelet ditt med alkohol, tar det ikke lang tid før det blir «hat» og «er bare et menneske jeg og.»

Tenk om f.eks. konsernsjef i et eller annet stort firma skulle dra den når firmaet får kritikk. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (9 minutter siden):

Har de husket å bruke rasismekortet? 

Å ja… det dro de tidlig frem! 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (13 minutter siden):

Å ja… det dro de tidlig frem! 

Hva har de sagt vedrørende dette? Finner ikke noe om det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Er en random person på insta som kommenterte etnisiteten deres, og så skriver dem en usmakelig og ekkel kommentar hvor tagger Grotto og kaller Grotto for rasister, noe ala at de har rasister som støtter dem. 
Influenser logikk eller en eller annen diagnose disse to kjerringene har

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. De to "influencerne" skulle prøvd seg med den samme blitzen i større verdensbyer som f.eks. New York. Der blir du jagd ut av restauranten rimelig kjapt. 
To harry godt voksne peppermøer som kanskje følte seg ekstra lettkrenket? Rart..de ble mobbet opp gjennom hele barndommen og har stått opp mot mobbing på tv. 
Dette var det ikke mye klasse over. 
Skulle ikke forbause meg om man om 15 år ser tilbake på den perioden med influencere som en flau greie med ekstremt selvopptatte mennesker som likte å trykke kamera opp i trynet på folk. 

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er så utrolig usjarmerende, hvorfor har de et navn?Greia deres er liksom kun å være tvillinger? Ikke akkurat veldig imponerende.
Treninga deres er heller ikke noe inspirerende, de trener jo helt feil om de skal bli gode i løping. (Men hvem vet hvordan de trener, da de ikke klarer å skjønne at det er mølla som er korrekt og ikke klokkene deres.)
Og det virker som om de har issues med mat, sånne holder jeg meg langt unna, utrolig lite inspirerende.
Har ikke de driti ut folk før og? Virker som dårlig selvtillit i bånn.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (10 minutter siden):

Jeg syns de er så utrolig usjarmerende, hvorfor har de et navn?Greia deres er liksom kun å være tvillinger? Ikke akkurat veldig imponerende.
Treninga deres er heller ikke noe inspirerende, de trener jo helt feil om de skal bli gode i løping. (Men hvem vet hvordan de trener, da de ikke klarer å skjønne at det er mølla som er korrekt og ikke klokkene deres.)
Og det virker som om de har issues med mat, sånne holder jeg meg langt unna, utrolig lite inspirerende.
Har ikke de driti ut folk før og? Virker som dårlig selvtillit i bånn.

De fleste influensere startet ut i noe reality. De som velges ut ser ut til å være unge mennesker som sliter med selvfølelsen, det er min oppfatning. De har operert seg, er ekstremt utseendefokusert, de har en historie med mobbing, spiseforstyrrelser eller annet, og de har et stort behov for oppmerksomhet og bekreftelse, som de ser ut til å mette gjennom utlevering av seg selv på sosiale medier. Indiustrien rekrutterer gjerne denne typen, fordi de når ut til en målgruppe som er lett påvirkelig, altså mennesker som sliter med mye av det samme. Denne målgruppen shopper mer og er gode kandidater for å danne såkalte "squads". Veldig kynisk bransje dette. Og ingen regelverk, for det er jo "privat underholdning". Forstå det den som kan..

Endret av Doris Becker
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Raven.Writingdesk skrev (13 minutter siden):

Ikke bare litt rasistisk - 100% rasistiske undertoner (og misunnelse) iflg Wanda 🤦‍♀️

Det er en uting å dra opp rasisme- og misunnelseskortet så fort man får litt motbør.

IMG_7015.thumb.jpeg.6f7bb60768c0f36eaa1ea2d912b237e6.jpeg

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Artig" at de sier at å bruke blits på bilder er en del av jobben deres. Vel - Grotto er ikke arbeidsplassen deres! Snakk om å tro høyt om seg selv og ikke kjenne sin besøkelsesrett. Hva med å stoppe opp og tenke over om det faktisk er greit å ta bilder overalt? 

Tipper at det som svir mest her, er at de hadde planlagt å lage innhold på dette restaurantbesøket, men så ble det ikke som de tenkte.

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hele saken er jo bare veldig pinlig. Hvis jeg fikk streng voksenkjeft på restaurant så hadde jeg rødmet og bøyd hodet og spist og tenkt «herregud så flaut tenk at jeg kunne være så tankeløs og huff så ekkelt at min dårlig oppførsel førte til at jeg fikk kjeft», og så hadde jeg ALDRI fortalt noen om opplevelsen. Uansett hvordan kjeften ble servert. Jeg ble SKREKET til på toget en gang, av en mann. Jeg hadde satt sekken i setet ved siden av meg fordi det var helt tomt på toget. Så klarte jeg å sovne, og våknet en time senere av at det begynte å bli trangt om plassene og en mann kjeftet meg opp og ned fordi jeg «kapret» seter med tingene mine. Jeg la jo ikke ut dette på instagram, eller kjeftet tilbake. Jeg ble SKAMFLAU, tok sekken min på gulvet og beklagde. Selv om jeg ikke med hensikt okkuperte seter, selv om kjeften kunne blitt servert som et nøytralt «kan du flytte sekken». Blir ikke mennesker flaue lengre? 

• Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...