Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Elefantmor skrev (18 timer siden):

Jeg har fulgt disse jentene litt av og på det siste halvåret, og de er som mange andre influensere. Men de har en måte å svare på helt vanlige kommentarer på som jeg synes er litt drøy. Jeg skjønner ikke hvorfor de må være så spydige for småting. Og det er trist at de rakker ned på folk som kanskje slanker seg på en annen måte enn dem selv. Jeg er heldig som er naturlig slank og trener litt når jeg har tid og lyst, men jeg ville aldri sagt til noen at de er dårligere enn meg fordi de bruker slankesprøyter. Jeg er imot slike sprøyter, det er ikke sunt, men jeg ville kritisert industrien, ikke menneskene som bruker det. Men disse jentene rakker ned på andre og fremstiller seg selv som bedre. Enten noen kritiserer dem eller ikke, svarer de med spydige kommentarer eller sarkastiske ansiktsuttrykk. De tror de kan kritisere alt og alle bare fordi de har trent i et par år. At noen bruker slankesprøyte i stedet for trening kan ha mange grunner som ikke er vår sak å blande oss opp i, enten det er medisinske årsaker eller bare latskap. De sier selv at de har blitt mobbet da de var yngre, og de har operert nesen for å se penere ut. Men jeg mener at ingen har rett til å kritisere deres valg fordi de er offer for en forferdelig industri som tjener på folks usikkerhet. De opererte nesen i Iran, hvor det gjøres 200 000 neseoperasjoner hvert år. Slankesprøyter er en del av samme industri, og jeg synes det er rart at de ikke ser paradokset i at de selv har vært gjennom noe lignende som folk som bruker slankesprøyter for å se bedre ut eller gå ned i vekt. Poenget er at det er samme industri, og både plastisk kirurgi og slankemedisiner har en skadelig effekt på kvinner og menn, både nå og i fremtiden. Jeg håper at kvinner en dag slutter å rakke ned på hverandre for å fremheve seg selv, og heller bruker tiden sin på å kritisere industrien. Og nei, jeg er ikke sjalu på disse jentene, de har det bra, de lever godt og det unner jeg dem. De må bare bli bedre på å takle kritikk og slutte å rakke ned på andre kvinner. De trener 24/7, bra for dem. De som ikke gjør det, bra for dem også. Alle er mennesker og tar valg basert på sine begrensninger, utfordringer og behov. 

Slankesprøyter er ikke del av samme industri,nei. Bruk av slankesprøyter kan gi overvektige en vanvittig helsegevinst, med ikke bare redusert vekt men også lavere blodtrykk, kolesterol, langtidsblodsukker, osv. Det samme kan neppe sies om kosmetisk neseplastikk.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissCoverdale skrev (30 minutter siden):

Slankesprøyter er ikke del av samme industri,nei. Bruk av slankesprøyter kan gi overvektige en vanvittig helsegevinst, med ikke bare redusert vekt men også lavere blodtrykk, kolesterol, langtidsblodsukker, osv. Det samme kan neppe sies om kosmetisk neseplastikk.

Du har helt rett, jeg formulerte meg klønete. Men jeg mente mer at den delen av industrien som promoterer slankesprøyte som enkel løsning for å kun gå ned noen kilo i vekt der det  ikke er helserelaterte årsaker som er begrunnelse for slanking, men kun gå raskt ned i vekt, det mener jeg er det samme som kosmetisk kirurgi. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men? Var det ikke den lange, sorte badedraktkjolen som ble ødelagt da kofferten ble knust? Hvordan kan den selges på Tise, da? 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det lov å spørre seg om VW i det hele tatt har spist noe gresk mat i løpet av en uke i Hellas? Makan til harry personer uten sans eller interesse for kunst/kultur/historie skal man faktisk lete litt etter i influencer-verden. De er så basic og enkle at det hele bare blir ekstremt underholdende. Visste ikke at de hadde så mye annen mat type t-bone steak/asian/taco i Hellas før jeg har fulgt de på tur. Det hele er bare litt fascinere imo. 

Endret av Lillemy23
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy23 skrev (1 time siden):

Er det lov å spørre seg om VW i det hele tatt har spist noe gresk mat i løpet av en uke i Hellas? Makan til harry personer uten sans eller interesse for kunst/kultur/historie skal man faktisk lete litt etter i influencer-verden. De er så basic og enkle at det hele bare blir ekstremt underholdende. Visste ikke at de hadde så mye annen mat type t-bone steak/asian/taco i Hellas før jeg har fulgt de på tur. Men det er kanskje fordi jeg ikke pleier å reise charter når jeg er på ferie. Ja jeg er kanskje pretensiøs, men tvillingene er isåfall min rake motsetning og det hele er bare litt fascinere imo. 

Det er deres ferie, ikke din. La de nå få spise maten de ønsker å spise på sin ferie og du er velkommen til å avfølge. 

Jeg er ikke så begeistret for søstrene mashadi og har løst det med å la være å følge dem. Da slipper man også å sponse forbruket deres😉

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanemom2024

Har ikke fulgt så mye med. Men var det ikke disse som skulle flytte fra hverandre og selge leiligheten?. Den er kanskje solgt?. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svanemom2024 skrev (På 2.9.2024 den 9.45):

Har ikke fulgt så mye med. Men var det ikke disse som skulle flytte fra hverandre og selge leiligheten?. Den er kanskje solgt?. 

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en følger spurte angående flytteplanene, der svaret bare var "nei, ingen planer" med en kvass undertone (som jeg tolker det). 

Kan skjønne at folk spør og at de er lei av at de samme spørsmålene kommer hver eneste dag. Men hva forventer de? De har tross alt delt at de planlegger å flytte fra hverandre og at leiligheten skal selges for lang tid siden. Det ble også nevnt at leiligheten skulle ut på markedet igjen til høsten - som er nå.

Hvis det ikke ble noe av, hvorfor sier de ikke bare det? Ble det kanskje vanskelig for dem å kjøpe noe i den standarden de ønsker hver for seg?  Husker en av dem teaset med snap i anleggshjelm på en byggeplass på et tidspunkt og tenkte at det sikkert var befaring i ny leilighet/hus. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig blir kvalm av overforbruket de har🤮 greit nok at de selger mye på Tise, men hvorfor ikke forsøke å være litt bedre forbilder i forhold til bærekraft?? Jeg er ingen ekstrem person slik sett, men syntes alt disse gjør er bare egoistisk og harry.

IMG_3872.png

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbarn skrev (7 minutter siden):

Jeg personlig blir kvalm av overforbruket de har🤮 greit nok at de selger mye på Tise, men hvorfor ikke forsøke å være litt bedre forbilder i forhold til bærekraft?? Jeg er ingen ekstrem person slik sett, men syntes alt disse gjør er bare egoistisk og harry.

IMG_3872.png

Helt enig! Forbruket de har er helt sykt!! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor de kjøper og selger videre med en gang, det er ofte de selger ubrukte klær eller bare brukt 1 gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (1 time siden):

Helt enig! Forbruket de har er helt sykt!! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor de kjøper og selger videre med en gang, det er ofte de selger ubrukte klær eller bare brukt 1 gang. 

Virker som de er avhengig av å hele tiden ha nye klær. Når plagget er bruk er det ikke nytt lengre og rusen knyttet til det er oppbrukt og de kvitter seg med det og kjøper noe nytt. Og sånn går no dagan.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanemom2024
AntiBullshit skrev (5 timer siden):

Virker som de er avhengig av å hele tiden ha nye klær. Når plagget er bruk er det ikke nytt lengre og rusen knyttet til det er oppbrukt og de kvitter seg med det og kjøper noe nytt. Og sånn går no dagan.

De tjener vel godt som disse andre påvirkere på Snapchat . Så lenge folk orker å klikke på disse kan de vel ha slike forbruk. Sykt hele greia.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (7 timer siden):

Kaaan det være det er klær de har fått sponset/prisredusert av samarbeidspartnere de selger videre? Ser flere influensere som gjør dette på Tise, og det virker helt urimelig at de har betalt fullpris for en masse greier, bare for å selge det videre med økonomisk tap 14 dager senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (6 timer siden):

Kaaan det være det er klær de har fått sponset/prisredusert av samarbeidspartnere de selger videre? Ser flere influensere som gjør dette på Tise, og det virker helt urimelig at de har betalt fullpris for en masse greier, bare for å selge det videre med økonomisk tap 14 dager senere.

Det har jeg lurt på også, men det er veldig sjelden jeg ser at de bruker ordet reklame eller annonse eller noe sånt, burde de ikke gjort det da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (5 minutter siden):

Det har jeg lurt på også, men det er veldig sjelden jeg ser at de bruker ordet reklame eller annonse eller noe sånt, burde de ikke gjort det da? 

Bare med klær fra NAKD, men ser de aldri gå med disse klærne?? Eller har jeg gått glipp av noe. Det er jo ikke dyrt nok eller flashy nok for dem. Hvorfor ha samarbeid da?

uavhengig av samarbeid eller ikke: blir uvel. Jeg er selv veldig glad i klær og er bevisst på hva jeg kjøper, men dette er for voldsomt. De er jo på «sjåpping» annenhver dag og «unner seg» noe fra Chanel hver tiende dag?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (38 minutter siden):

Klart de skal! Alle medier de legger ut som inneholder klær eller andre ting de har fått sponset/prisredusert/lånt e.l skal merkes tydelig med reklame eller annonse så lenge tingen har markedsføringsverdi (for klær e.l betyr dette som regel så lenge de er mulig å kjøpe i butikk). Mange influensere «glemmer» å merke reklame, men jeg har også merket meg at disse to er omtrent klassens verste. Og hva kan vi gjøre med det? Vi kan rapportere de til Forbrukertilsynet via et enkelt skjema som ligger på nettsidene deres! Jo flere som gjør dette hver gang man ser influensere som ikke respekterer markedsføringsloven, desto bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes de er så nærtagende, nesten konstant litt små agressiv/sur..

vær glad for at folk orker å følge med på den kjedlige hverdagen som handler om trening,kiropraktor, samme kjeksa på soulcookie og samme havregrøten.. snork. 

De virker gjerrige, når de overpriser på Tise, på leiligheten osv… 

har de aldri noe giveaways til følgerne sine?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym75o skrev (1 time siden):

Synes de er så nærtagende, nesten konstant litt små agressiv/sur..

vær glad for at folk orker å følge med på den kjedlige hverdagen som handler om trening,kiropraktor, samme kjeksa på soulcookie og samme havregrøten.. snork. 

De virker gjerrige, når de overpriser på Tise, på leiligheten osv… 

har de aldri noe giveaways til følgerne sine?

Har sett at mange kjendiser setter en høyere pris på tingene de selger enn det vanlige folk kan/gjør. Det virker som at de får solgt også, så hvorfor ikke? Tenker at det kan ha å gjøre med at de har en større rekkevidde enn andre, noe som øker sjansen for salg. Og så er det vel noen som syns at det er kult å ha kjøpt noe av en kjent person, og derfor er villig til å betale mer enn de hadde gjort om det var Gunnvor fra Kløfta som sto som selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (16 minutter siden):

Har sett at mange kjendiser setter en høyere pris på tingene de selger enn det vanlige folk kan/gjør. Det virker som at de får solgt også, så hvorfor ikke? Tenker at det kan ha å gjøre med at de har en større rekkevidde enn andre, noe som øker sjansen for salg. Og så er det vel noen som syns at det er kult å ha kjøpt noe av en kjent person, og derfor er villig til å betale mer enn de hadde gjort om det var Gunnvor fra Kløfta som sto som selger.

Synes det fremstår som griskt… slik folk får jeg avsmak av og det sier egentlig ganske mye… 

og så lenge plagget er i fin stand spiller det ikke noe rolle om det er vita og wanda eller Gunvor som selger det? 
hvis Gunvor hadde solgt samme plagget billigere hadde jeg kjøpt fra henne. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym75o skrev (1 time siden):

Synes det fremstår som griskt… slik folk får jeg avsmak av og det sier egentlig ganske mye… 

og så lenge plagget er i fin stand spiller det ikke noe rolle om det er vita og wanda eller Gunvor som selger det? 
hvis Gunvor hadde solgt samme plagget billigere hadde jeg kjøpt fra henne. 

Dessuten er det ingen som vet eller ser om det er Wanda eller Gunvor du har kjøpt den av

jeg støtter heller at «Gunvor» får noen ekstra kroner å rutte med enn sarkastiske, spydige influensaer som har god nok råd

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...