AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #101 Skrevet 10. september 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes. En vanlig nordmann jobber selvfølgelig ikke mer enn en bonde som har kyr. Håper du får mer respekt for hvor maten kommer fra og hvor mye arbeid som ligger bak etterhvert. Anonymkode: 87f4e...71b Ehh, okei. Hvor mange hjelpepleiere i full stilling kjenner du som har annen heltidstilling i tillegg ? Eller leger, advokater søppeltømmere osv Hvor mange bønder jobber ved siden av gården? Utrolig mange . Automatisering og maskinpark gjør at denne jobben er radikalt endret fra tidligere tider, er ikke damene på fyrstikkfabrikken vi snakket om her liksom. Anonymkode: 680fd...150
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #102 Skrevet 10. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Hvis veien går gjennom et sted bønder har beiterett så må dyra også gå i veien for å komme til andre deler av beitet. 2. Går du inn i et sted der dyr beiter og har rett til det, så er det på eget ansvar. Dyra har " forkjørsretten" og bøndene har lite ansvar slik sett. Anonymkode: b3201...999 Om man går inn i beiteområdet må man selvfølgelig ta hensyn. Det samme mener jeg, og mange med meg at bønder som har innhegning på innmark i boligområde bør gjøre. Dessverre så er min nabo ikke med i denne enigheten. Med så mange innlegg om hvor vanskelig jeg er som ikke synes en gjeng nrf i staudebedet er toppers er det lett å forstå at gi faen- mentaliteten overfor de stakkars husdyrene er utbredt. Hysteri blir nevnt fordi jeg mener innhegning mot trafikkert vei fortrinnsvis bør være i god stand. Noen som har prøvd å tingen sauebonde feks for å varsle om sykt dyr i terrenget? Så lenge det ikke er rovdyrspor i nærheten og mulighet for denne type erstatning, så skal du få slite med å få noen som helst av disse angivelig hardtarbeidende nissene til å rykke ut. Ja, snakker av erfaring. Også litt pussig hvilken raushet som blir kattene til del i denne tråden, rimelig grell kontrast til hvordan enkelte bønder her utfallet seg om dem ihvertfall . Anonymkode: 680fd...150 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #103 Skrevet 10. september 2019 Bor på landet, omringet av sauer og kyr. Sauer på rømmen langs veien er egentlig uproblematisk. Alle vet at de har en tendens til å ta seg en tur og vi sier ifra ved blinking av lys om det er noen som chiller I veien. Er det noen som dukker opp i hagen så er de lette å jage ut. De gjør ikke mye skade. Men kyr er ikke uproblematisk, kyr ødelegger biler sekundet de får sjansen. Og de kan bli vanvittig nærgående fordi de er vant til at folk betyr mat. Er ikke redd ku, men når 5-10 stykker kommer opp og begynner å knuffe og dytte på let etter mat jeh ikke har, så er det innmari ubehagelig. Anonymkode: fb77e...a82 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #104 Skrevet 10. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor på landet, omringet av sauer og kyr. Sauer på rømmen langs veien er egentlig uproblematisk. Alle vet at de har en tendens til å ta seg en tur og vi sier ifra ved blinking av lys om det er noen som chiller I veien. Er det noen som dukker opp i hagen så er de lette å jage ut. De gjør ikke mye skade. Men kyr er ikke uproblematisk, kyr ødelegger biler sekundet de får sjansen. Og de kan bli vanvittig nærgående fordi de er vant til at folk betyr mat. Er ikke redd ku, men når 5-10 stykker kommer opp og begynner å knuffe og dytte på let etter mat jeh ikke har, så er det innmari ubehagelig. Anonymkode: fb77e...a82 Er helt enig med deg og synes ikke noe om at kyrne reker rundt på frifot. Det er jo bare noen få gjengangere som dette skjer hos, dessverre for meg er en av dem min nærmeste nabo. Hunden hans er også svært uheldig med hele tiden å bli etterlyst ser jeg, sikkert bare kos med en litt ustabil malamutblanding på rømmen om du spør enkelte i tråden her. Anonymkode: 680fd...150 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #105 Skrevet 10. september 2019 Jeg er heller ikke redd, men jeg har opplevd at bilen ble omtrent beleiret av kyr en gang på fjellet, og det var temmelig ubehagelig. De tuslet også ubehagelig nær teltet, men lot seg heldigvis skremme litt bort. Som barn gikk jeg av og til gjennom et beiteområde/friområde på vei til en venninne, og det var ikke hyggelige kuer. Jeg er ikke fan, til tross for at jeg har lært å håndmelke. Dessuten skjer det jo av og til at bønder faktisk blir skadet og til og med drept av sine egne kuer. Ikke noe rart man kan biltester av andres kuer da, og særlig når msn ikke er vant. Man bør da fint kunne få bo på landet likevel. Hadde ikke vært særlig til samfunn om alle i Norge var bønder. Anonymkode: 8db71...66f 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #106 Skrevet 10. september 2019 1 time siden, Peanut skrev: Jeg har både hatt en nabos rottweiler, en ukjent husky som løp seg vekk fra eier i parken, ørten par nabokatter, et par pinnsvin og en grevling i hagen :3 Ukjent husky som løp vekk fra eier i parken?😊 Skikkelig dramatisk nabolag da skjønner jeg. Anonymkode: 680fd...150
Gjest Peanut Skrevet 10. september 2019 #107 Skrevet 10. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ukjent husky som løp vekk fra eier i parken?😊 Skikkelig dramatisk nabolag da skjønner jeg. Anonymkode: 680fd...150 Sånt kan skje når man bor i nærheten av Frognerparken :3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå