Gå til innhold

Syn på dagens populærmusikk?


UkjentN

Anbefalte innlegg

Hva syns du om dagens populærmusikk, altså musikken som spilles på radio?

Personlig syns jeg at det er svært lite innovative artister, som har noe originalt å komme med. Syns alt er veldig likt, og at de store melodiene og refrengene har blitt litt borte. Jeg savner artister med særpreg, som ikke kun er flinke til å synge og fremfører låter som selskapet har laget for dem. Savner også tekster som handler om annet enn det vanlige. Hadde vært kult med litt ny musikk som handlet om politiske temaer, eller kulturelle temaer annet enn kjærlighet, selvom de aller beste låtene handler om kjærlighet.

Er bare litt lei av flinke kvinnelige sangere som synger låter, og ikke har noe personlig og originalt å legge på bordet. 

Mulig jeg er negativ og tenker at "ALT VAR BEDRE FØR" men jeg vil gjerne høre deres meninger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er snart 30, og utdannet musikklærer.

Da jeg vokste opp på 90tallet var det meget spesiell populærmusikk, og mye forskjellig, fra eurotekno til britiske rockeband som The Oasis. Spice Girls, BSB, Britney og Mariah Carey var mine helter. Og så gikk årene, 00-årene var spennende med mye bra R&B, og etter min mening er festmusikken fra 2008-2010 eksepsjonelt bra, fra Black eyed peas til Flo Rida. Si hva du vil om lyrikken, ikke spesielt dyp, men arrangementene var bra og skilte seg ut fra hverandre.