Gå til innhold

Naive dumme nordmenn som stemmer.


TheBlakk

Anbefalte innlegg

Det største politiske problemet slik jeg ser det i Norge nå, er at det kun er to partier som tenker helhetlig, nemlig Høyre og Arbeiderpartiet. Alle de andre partiene er i større eller mindre grad nisjepartier. Dette har skadet de to store partiene, fordi nordmenn har blitt for sneversynte til å se det store bilde. Ja, de små partiene med sine fokuser er veldig fine for å presse H og Ap i en viss retning, men det er ikke heldig at partier som fx. MDG, Sp og FNB får så mye stemmer.

Endret av NBA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.9.2019 den 0.11, TheBlakk skrev:

I 2008 lovte arbeider partiet 88 valgløfter de ikke holdt. De Løy i 88 valg løfter. 

Høyre holdt ikke 21 prosent av valgløftene de holdt i 2016. de løy i 21 prosent av alt de lovte velgerne. 

Dette er tall man finner på Google ved ett raskt søk. Om man gransker dette nærmere hvilken tall vil man finne ? Store mørke tall ,som vi nordmenn glemmer og ikke bryr oss om, vil jeg tippe. 

MDG stengte Oslos veier for dieselbiler og satt mange i en knipe pga en falsk rapport, som ikke hadde noe med dieselbiler og miljøskader i hele tatt. Regn løgn! Diesel biler er renere i dag enn mye annet som kjører på veiene. Tyskland har en rapport fra i år som til og med sa at luften som kom ut av diesel bilen var renere enn den som kom inn i bilen! Hvorfor prater ingen om den! 

Stortinget er folkevalgte. Folkevalgte betyr vell valgt av folket! Valgt av folket betyr, folket setter sin lit til at stortinget gjør som flertallet av folket vil! 
 

Så hvordan kan det ha seg at stortinget hever skatter og avgifter, renter og setter opp bommer, avgjør hvilken medisiner og behandling som barn voksne og gamle skal ha og ikke ha.(vi dør pga mangel på rette behandling, medisiner etc) 

Dette gjør at jeg ikke forstår hvordan folke kan velge noen som helst for å styre landet vårt! 
 

feks. Du er ett barn eller har ett barn som er sykt. Det eneste som hjelper er medisin til 1 million kr. Men staten sier nei! Du/barnet ditt dør! 
pga stortinget sier nei og bryr seg ikke i hele tatt, gjemmer seg bak lover og regler som den vanlig mann i gata ikke har akseptert eller forstår seg på! 
 

mange eksempler på hvordan vi folket blir tatt i r*** av politikerne. 
 

strømmålere som overvåker strømforbruket vårt og gjør strømmen dyrere enn den var. Hvorfor? Har folket valgt dette! ? 
bomringer som gjør at man ikke kan reise hit og dit i vårt eget land som man har gjort i flere 100 år tidligere. Og i tillegg betaler man veiavgifter, avgifter på biler drivstoff etc. 
rive ned trær i Oslo og gjøre Oslo mindre koselig. Stenge gater og ødlegge arbeidsplasser for flere 1000 stykker. 

FrP lovte at NRK lisensen skulle bli borte. Og de sa nå er den borte! Den er bakt inn i skatten som gjør den dyrere enn noen gang. Og valget om å ha NRK eller ikke, finnes ikke! Mange som ikke ser NRK og aldri vil! Hvorfor skal vi bli tvunget til dette? Demokrati i Norge? 
Diktaur kalles dette i ett normalt hode! 

 

ta inn en masse flyktninger og gi de penger til alt de peker på. Men vi nordmenn som har jobbet og slitt oss ihjel skal ikke få hjelp til en shit. 
mange nordmenn som kunne tenke seg å ta førekort på bil lastebil eller buss, men de har ikke råd. Godt utlendingene får alt dekket da! 
 

og dette skjer mens besteforeldrene våres sitter på gamlehjem og blir behandlet være enn innsatte i fengsel! Takka for alt de har gjort for Norge! 
 

Dette med ta vare på miljø osv er fint. Men det blir brukt feil! Ei i mdg fikk vekk kjøtt fra kantinen på arbeidsplassen sin! Hvor var hun i lunsjen? På restaurant og spiste kjøtt! 
 

leder av mdg skal ha vekk alle bilen i Oslo! Hvem kjører biler i Oslo! Hun og alle andre politikere! Hvor i f er fornuften i dette! Hvorfor skal vi vanlige nordmenn ikke få lov til dette,mens politikerne skal gjøre som de vil! 
 

hvorfor er det ingen som tar ordentlig tak i miljøet og bryr seg om folket! 
 

av egen erfaring. Jeg driver og pusser opp huset mitt, bestiller masse ting via nett og får varer hjem. Alle eskene er så stappa med plastikk(for og beskytte inneholdet)at huset er overfylt av plastikk! Hvorfor blir ikke sånne ting ryddet opp i! Der kan man spare verden for mye plast! Men nei da. De skal heller fjerne plastsugerør på mcdonald så alt smaker dritt av Det man drikker der! 
 

beklager men jeg ser ikke fornuften i dette med valg, politikere folkevalgte etc! 

se på stortinget og politikerne. Vi lar folk som kun gjør ting for seg selv, styre landet vårt! Ingen har utdanning i det de driver med. De blir flyttet fra en minister post til en annen uten å ha peiling!
 

Tenk om vi kunne gjort dette. En dag baker, annen dag lege! Hvorfor ikke? Jo pga du har f meg ingen ting og gjøre med noe du ikke har peiling på! 
 

stortinget er en stor BHG , der alle barna leker det ene og det andre,som de selv vil og ønsker! Uten annet mål og mening enn og tilfredsstille seg selv på alle mulige måter! 
 

se på hvordan staten fungerer!  løp og kjøp dieselbiler. Hva skjedde? Jo det vet vi. 
vi fjerne FM nettet og alle skal ha dab. Dab fungerer jo f meg ikke på bygdene. 
løp og kjøp el biler. Hva skjedde der? Når nok hadde kjøpt.fjernet man godene! Og folk føler seg igjen lurt! 
 

og politikerne ska til og med bestemme hva vi skal få lov og ha med oss hjem fra utlandet! Hvem f av folket har valgt dette! Prestene og nonnene i landet? 

 

Vinnerne av valget vil alltid være politikerne som vinner! 
 

Mens taperne er Norges befolkning! Og vi lærer aldri gang på gang! 
 

så nei jeg stemmer ikke på det ene eller det andre! 
 

Gi meg ett parti som virkelig bryr seg om folket i dette landet og ikke tenker på seg selv! Da skal jeg stemme også! 
 


 

 


 

 


 

 

Om man ikke stemmer så blir det jo ikke noe bedre. Alternativt kan man jo vise at man ikke stoler på de ved å stemme blankt. For om du ikke stemmer overhode så stemmer man jo indirekte på et parti man ikke vil ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har fullstendig rett.

Det gir ingen mening å stemme.

Det gir ingen mening å tro at man har noen som helst innflytelse på tingenes tilstand.

Skal man påvirke samfunnet, må man bli teknokrat.

Enkelte ting er sementert i systemet, sterkere enn noe annet.

Det politikerene har å gå på, er mengden velferdsgoder de ønsker å dele ut, og deres kreativitet ved valg av hvilke de vil ha på programmet sitt. Du velger mellom tendensen av hvor mye velferdsgoder som staten skal dele ut, og hvilken pakke, samt hvor mye som skal til distriktene og sentralt, men det er liten forskjell.

Skal man interessere seg for noe politisk, så måtte det være forandring av selve valgsystemet. Forandring av valgsystemet vil gi mye større forandringer i samfunnet, enn å bare stemme på partier som lover ditten og datten som en sekkepost ved valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta said:

Om man ikke stemmer så blir det jo ikke noe bedre. Alternativt kan man jo vise at man ikke stoler på de ved å stemme blankt. For om du ikke stemmer overhode så stemmer man jo indirekte på et parti man ikke vil ha

Jo.
Om man ikke stemmer, så er man ærlig med seg selv kognitivt. Man begynner ikke å forsvare systemet. Og det er første steg til forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta f.eks lovverket vårt. Det er ingen grunn til at ikke lovverket kunne blitt forandret direkte ved 2/3 fluktuasjon. F.eks kunne man hatt fortløpende spørreundersøkelse på en nettside. "Skal man få straff for å røyke hasj? Ja O Nei O" Hvorfor skal dette måtte gå igjennom et storting, avgjøres ved tilfeldige intervaller, osv. Man kunne lagt opp i mye, mye større grad at lovverket vårt skapes om til matematiske algoritmer som kunne følge meningene i folkedypet. Menneskene som utformer spørsmålene, burde vært på valg med en flytende oppsigelsestid, og en fortløpende vurdering av deres prestasjon - spm er om det burde gå via opinionsmålinger, eller om det holder at det går via seleksjon med bias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BareEnBruker skrev:

Jo.
Om man ikke stemmer, så er man ærlig med seg selv kognitivt. Man begynner ikke å forsvare systemet. Og det er første steg til forandring.

Man er også ærlig med seg selv om man stemmer blankt. Om du ikke stemmer så kan jo systemet bare rulle og gå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, BareEnBruker skrev:

Ta f.eks lovverket vårt. Det er ingen grunn til at ikke lovverket kunne blitt forandret direkte ved 2/3 fluktuasjon. F.eks kunne man hatt fortløpende spørreundersøkelse på en nettside. "Skal man få straff for å røyke hasj? Ja O Nei O" Hvorfor skal dette måtte gå igjennom et storting, avgjøres ved tilfeldige intervaller, osv. Man kunne lagt opp i mye, mye større grad at lovverket vårt skapes om til matematiske algoritmer som kunne følge meningene i folkedypet. Menneskene som utformer spørsmålene, burde vært på valg med en flytende oppsigelsestid, og en fortløpende vurdering av deres prestasjon - spm er om det burde gå via opinionsmålinger, eller om det holder at det går via seleksjon med bias.

Med folk i dag som såvidt evner å tenke lenger enn sine egne øyenvipper, så er det endelig godt at vi har krav til tidsintervaller. Man skal tross alt ha en viss forutsigbarhet i lovverket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maleficenta said:

Man er også ærlig med seg selv om man stemmer blankt. Om du ikke stemmer så kan jo systemet bare rulle og gå

Det skjer selv om du ikke stemmer.

 

6 minutter siden, NBA said:

Med folk i dag som såvidt evner å tenke lenger enn sine egne øyenvipper, så er det endelig godt at vi har krav til tidsintervaller. Man skal tross alt ha en viss forutsigbarhet i lovverket.

Tidsintervallene i seg selv kunne vært gjenstand for avstemming. De kan allikevel fortsatt være basert på en direkte, rullende modell, der hvor det er praktisk meget vel gjennomførbart, kampen vil stå der hvor det er snakk om utforming av spørsmål og mobilisering av hvem som stemmer fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Guile said:

Du skjønner at FRP ikke bestemmer dette alene, ja? 

Hvis de hadde 100% flertall så hadde de sikkert gjennomført begge punktene. Derfor sier de slike ting i valgkampen, for det er dette DE mener. 

Dessverre for FRP og velgerne deres så fikk de ikke 100% oppslutning. 

Jeg skjønner ikke hva du tyter for, egentlig. Kanskje partiene kunne ordlagt seg litt annerledes, men de må jo få si høyt hva de vil kjempe for.

Nei ikke sikkert. Eneste Frp gjør er skattelette til de rike. Der svikter de aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Peanut skrev:

Jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis ingen hadde stemt? :blink:

Det hadde garantert vært én moroklump som hadde stemt likevel så hadde vi endt opp med 100% pensjonistpartiet eller noe 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler generelt ikke på politikere, hverken nasjonalt eller lokalt. De fleste er ute etter posisjoner og en ekstra biinntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, TheBlakk skrev:

Sånne som deg som ikke forstår hvor skakk kjørt landet er! 
du sier jeg vil ha diktatur. Nei. Men vi lever i ett. 
 

hva kaller du det og ikke få bestemme om man vil ha NRK selv? 
strømmålere som blir tvangsmontert i norske hjem? 
eu som sier at skal det bygges bomvei, skal det være en GRATIS alternativ rute. Siden vi er med i EØS trenger ikke Norge følge EU. Men vi skal følge EU på alt som tjener staten, men ikke forbrukeren. (Hvorfor må alle yrkessjåfører ha EU direktiv?for å kjøre i Norge? ) 

 staten ska bestemme om du skal få dø. Selv om du kaster opp hverdag og har så mye smerter at livet har null verdighet lenger! Pga en forferdelig sykdom, du kanskje kunne sluppet om du fikk riktig behandling/medisin. Men det og bestemte staten nei til at du skal få. Pga livet ditt er ikke verdt 1 million kr for dem! 
 

staten skal lure folk til og kjøpe diesel. For så å straffe de som kjøpte! 
så er det el bil og love gratis ditt og datt, takk for at du er miljøvennlig, men vent, nå er det så mange el biler at vi må tjene penger på de også. Så da trekker vi tilbake alle gode vi lovte dem.

Det er vell dette som kalles diktatur, spør du meg. 

  


 

Det er åpenbart en del ting du ikke skjønner her. Staten er til syvende og sist du og jeg. At regler endres og politikk revideres er fordi makt skifter, eller ny informasjon blir tilgjengelig. Som f.eks dette med diesel. For 10 år siden så ble diesel sett på som renere en bensin, da man kun fokuserte på mengden CO2-utslipp, men nyere forskning viser at dieselbiler har høyere NOX utslipp og at dårlig luftkvalitet er noe det nå har blitt mye mer fokus på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilindustri lobbyister og PR gjørde det at EU og nasjonale regjeringer fokusert kun på CO2. MenS hvem som helt på gata med nese kunne lette forteller det at dieselbiler forurenser som...
 

Det samme forresten gjelder all mopeder som FrP har fått kjøpt på grunn av avgiftene refusert. De forurenser og det er lett å lukte. 
 

Også el scootere som fraktes rundt byen med store umarkerte diesel varebiler og må kastes etter en månad. Ikke grønn transport. 
 

Alle disse er sånn fordi...følg pengene! Lobby og PR og gaver til riktige politiske partier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Guile skrev:

Du skjønner at FRP ikke bestemmer dette alene, ja? 

Hvis de hadde 100% flertall så hadde de sikkert gjennomført begge punktene. Derfor sier de slike ting i valgkampen, for det er dette DE mener. 

Dessverre for FRP og velgerne deres så fikk de ikke 100% oppslutning. 

Jeg skjønner ikke hva du tyter for, egentlig. Kanskje partiene kunne ordlagt seg litt annerledes, men de må jo få si høyt hva de vil kjempe for.

Er jo det som er hele poenget, ingen vits og stemme da partiene ikke klarer holde løftene. Pga systemet er så feil. Folk man snakker med fra USA. Blir helt svimle. Hvordan kan dere ha så mange partier. Selv om de lover alt. Så vil alltid noen bremse.Pga det vil aldri bli en helt rent parti som styrer landet. 
 

hele stortinget er urgammelt og lite logisk. 
 

burde jo heller vært delt opp i flere deler der feks 8 partier ble til 4, så til 2 å en finale der vinneren ble alene på stortinget.

det kan slå begge veier. Men da vil hvertfall lovnadene til det partiet slå igjennom, uten at noen sier nei, det vil vi ikke.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.9.2019 den 0.11, TheBlakk skrev:

I 2008 lovte arbeider partiet 88 valgløfter de ikke holdt. De Løy i 88 valg løfter. 

Høyre holdt ikke 21 prosent av valgløftene de holdt i 2016. de løy i 21 prosent av alt de lovte velgerne. 

Dette er tall man finner på Google ved ett raskt søk. Om man gransker dette nærmere hvilken tall vil man finne ? Store mørke tall ,som vi nordmenn glemmer og ikke bryr oss om, vil jeg tippe. 

MDG stengte Oslos veier for dieselbiler og satt mange i en knipe pga en falsk rapport, som ikke hadde noe med dieselbiler og miljøskader i hele tatt. Regn løgn! Diesel biler er renere i dag enn mye annet som kjører på veiene. Tyskland har en rapport fra i år som til og med sa at luften som kom ut av diesel bilen var renere enn den som kom inn i bilen! Hvorfor prater ingen om den! 

Stortinget er folkevalgte. Folkevalgte betyr vell valgt av folket! Valgt av folket betyr, folket setter sin lit til at stortinget gjør som flertallet av folket vil! 
 

Så hvordan kan det ha seg at stortinget hever skatter og avgifter, renter og setter opp bommer, avgjør hvilken medisiner og behandling som barn voksne og gamle skal ha og ikke ha.(vi dør pga mangel på rette behandling, medisiner etc) 

Dette gjør at jeg ikke forstår hvordan folke kan velge noen som helst for å styre landet vårt! 
 

feks. Du er ett barn eller har ett barn som er sykt. Det eneste som hjelper er medisin til 1 million kr. Men staten sier nei! Du/barnet ditt dør! 
pga stortinget sier nei og bryr seg ikke i hele tatt, gjemmer seg bak lover og regler som den vanlig mann i gata ikke har akseptert eller forstår seg på! 
 

mange eksempler på hvordan vi folket blir tatt i r*** av politikerne. 
 

strømmålere som overvåker strømforbruket vårt og gjør strømmen dyrere enn den var. Hvorfor? Har folket valgt dette! ? 
bomringer som gjør at man ikke kan reise hit og dit i vårt eget land som man har gjort i flere 100 år tidligere. Og i tillegg betaler man veiavgifter, avgifter på biler drivstoff etc. 
rive ned trær i Oslo og gjøre Oslo mindre koselig. Stenge gater og ødlegge arbeidsplasser for flere 1000 stykker. 

FrP lovte at NRK lisensen skulle bli borte. Og de sa nå er den borte! Den er bakt inn i skatten som gjør den dyrere enn noen gang. Og valget om å ha NRK eller ikke, finnes ikke! Mange som ikke ser NRK og aldri vil! Hvorfor skal vi bli tvunget til dette? Demokrati i Norge? 
Diktaur kalles dette i ett normalt hode! 

 

ta inn en masse flyktninger og gi de penger til alt de peker på. Men vi nordmenn som har jobbet og slitt oss ihjel skal ikke få hjelp til en shit. 
mange nordmenn som kunne tenke seg å ta førekort på bil lastebil eller buss, men de har ikke råd. Godt utlendingene får alt dekket da! 
 

og dette skjer mens besteforeldrene våres sitter på gamlehjem og blir behandlet være enn innsatte i fengsel! Takka for alt de har gjort for Norge! 
 

Dette med ta vare på miljø osv er fint. Men det blir brukt feil! Ei i mdg fikk vekk kjøtt fra kantinen på arbeidsplassen sin! Hvor var hun i lunsjen? På restaurant og spiste kjøtt! 
 

leder av mdg skal ha vekk alle bilen i Oslo! Hvem kjører biler i Oslo! Hun og alle andre politikere! Hvor i f er fornuften i dette! Hvorfor skal vi vanlige nordmenn ikke få lov til dette,mens politikerne skal gjøre som de vil! 
 

hvorfor er det ingen som tar ordentlig tak i miljøet og bryr seg om folket! 
 

av egen erfaring. Jeg driver og pusser opp huset mitt, bestiller masse ting via nett og får varer hjem. Alle eskene er så stappa med plastikk(for og beskytte inneholdet)at huset er overfylt av plastikk! Hvorfor blir ikke sånne ting ryddet opp i! Der kan man spare verden for mye plast! Men nei da. De skal heller fjerne plastsugerør på mcdonald så alt smaker dritt av Det man drikker der! 
 

beklager men jeg ser ikke fornuften i dette med valg, politikere folkevalgte etc! 

se på stortinget og politikerne. Vi lar folk som kun gjør ting for seg selv, styre landet vårt! Ingen har utdanning i det de driver med. De blir flyttet fra en minister post til en annen uten å ha peiling!
 

Tenk om vi kunne gjort dette. En dag baker, annen dag lege! Hvorfor ikke? Jo pga du har f meg ingen ting og gjøre med noe du ikke har peiling på! 
 

stortinget er en stor BHG , der alle barna leker det ene og det andre,som de selv vil og ønsker! Uten annet mål og mening enn og tilfredsstille seg selv på alle mulige måter! 
 

se på hvordan staten fungerer!  løp og kjøp dieselbiler. Hva skjedde? Jo det vet vi. 
vi fjerne FM nettet og alle skal ha dab. Dab fungerer jo f meg ikke på bygdene. 
løp og kjøp el biler. Hva skjedde der? Når nok hadde kjøpt.fjernet man godene! Og folk føler seg igjen lurt! 
 

og politikerne ska til og med bestemme hva vi skal få lov og ha med oss hjem fra utlandet! Hvem f av folket har valgt dette! Prestene og nonnene i landet? 

 

Vinnerne av valget vil alltid være politikerne som vinner! 
 

Mens taperne er Norges befolkning! Og vi lærer aldri gang på gang! 
 

så nei jeg stemmer ikke på det ene eller det andre! 
 

Gi meg ett parti som virkelig bryr seg om folket i dette landet og ikke tenker på seg selv! Da skal jeg stemme også! 
 


 

 


 

 


 

 

hei. jeg er veldig enig i de du skriver hær. jeg har i mange år lat være å stemt for de har ikke eksistert noe parti som har vert verd å stemme på. men hær om dagen så leste jeg om liberalistene, i en blogg. etter dette har jeg blitt medlem av partiet og begynt å engasjere meg politisk. Anbefaler alle å lese mer om det partiet hær. så kan vi få skikk på landet. https://queendthatsme.blogg.no/har-jeg-stemt.html

Norge i dag er vell det landet som er nemmest kommunismen uten å være komunistisk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...