Gå til innhold

Psykologen min er sykemeldt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Psykologen min er langtids sykemeldt. 

Har fått 3 timer avlyst i hele sommer, ikke sett psykologen min siden mai.. 

vi skulle egentlig starte opp med medisiner, men vanskelig når man får alle timene sine avlyst. 

Forklarte de på kontoret at de timene mine hastet veldig. De sa bare at de forstod det, og det var alt. Ikke noe henvisning til ny lege ellernoe. Helsenorge i et nøtteskall 🙄

Så nå vurderer jeg å bestille ny time til min fastlege. Kan han skrive en ny henvisning ? 

Psykologen min er fra DPS 

Anonymkode: b241b...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært tydelig med de på kontoret at du trenger en ny psykolog? Du må jo fortelle dem hva du ønsker. Noen vil jo bare gå til den psykologen de kjenner og da er det komikkens så mye de på kontoret får gjort. Hvis ikke det hjelper så tror jeg hadde pratet med fastlegen om dette. 

Uansett, psykologer kan ikke skrive ut medisiner. Fastlegen eller en psykiater kan gjøre det.

Anonymkode: d4a41...c87

Skrevet

Hva er forskjell på psykolog og psykiater ? Hun jeg går til er spesialisert innenfor bipolar lidelse og spiseforstyrrelser. Hun har skrevet ut medisiner til meg før. 

Tenkte å ringe til kontoret i dag å høre. Tenker at sårbare pasienter skal ikke gå på mndvis uten noe form for hjelp. 

Sitter midt i et samlivsbrudd og ting er bare så vanskelig for tiden. Har også en liten gutt å ta meg av. De er klar over situasjonen min. 

Anonymkode: b241b...ed7

Skrevet

Si at du trenger samtaler og har ventet lenge. Det vanlige er jo at du får en annen, eventuelt en som vikarierer mens den andre er sykemeldt eller at du får ny behandler. Dette skjønner DPS, men kanskje du må be om det veldig klart og tydelig.

Anonymkode: cb660...013

Skrevet

Du må ta kontakt med DPS og forklare saken. Sånn det er nå får du ikke den behandlingen du er lovet.

Særlig medisinering kan en annen psykiater overta. Om du er bipolar er medisinering alfa og omega for å ha en stabil hverdag.

Anonymkode: 633c2...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...