Mynona Skrevet 23. mars 2013 #21 Skrevet 23. mars 2013 Kenakort Det er vedt søkket jeg av og til får. Det vokser ut igjen
Gjest Blomst83 Skrevet 23. mars 2013 #22 Skrevet 23. mars 2013 Har du en link til det utsagnet? Ville vært litt artig å lest , da jeg er en av de som må ta kenacort-T sprøytene,da vanlige allergimedisner ikke er nok.Jeg får kraftige astmaanfall om jeg ikke tar slike produkter http://naaf4.episerverhosting.com/ar/allergi/Pollenallergi/Pollenallergi_-_NAAFs_informasjonsbrosjyre/ Du må bla deg litt nedover på siden.Og hvis du google får du nok ennå flere resultater.
Sugerøret Skrevet 23. mars 2013 #23 Skrevet 23. mars 2013 Ser det er på generelt grunnlag. Men takk for linken For meg er det ikke noe annet alternativ,så det blir sprøyter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #24 Skrevet 24. mars 2013 NAAF anbefaler faktisk ikke bruk av kortison i behandling av pollenallergi. Noen ganger har man ikke noe valg. Kortison er utrolig effektivt, men burde være siste utvei. Anonym poster: 119ec4faed8bbdf9c9f5f69b9db014c8
Gjest Blomst83 Skrevet 24. mars 2013 #25 Skrevet 24. mars 2013 Noen ganger har man ikke noe valg. Kortison er utrolig effektivt, men burde være siste utvei. Anonym poster: 119ec4faed8bbdf9c9f5f69b9db014c8 Jeg er heftig plaget,men rører ikke kortiosn uanstett hva.Men det er jo opp til hver enketelt å ta det valget man selv ønsker
Sugerøret Skrevet 24. mars 2013 #26 Skrevet 24. mars 2013 Jeg må,dessverre.Allergi & astma er en dårlig kombinasjon. Har hatt flere livstruendes anfall som har startet pga pollen. Når du tipper 8 anfall på 28 dager,da må en ta kortison. Samt det er som valg mellom pest eller kolera. Men i korte perioder er ikke kortison så farlig som enkelte mener.
Madison_00 Skrevet 11. april 2013 #27 Skrevet 11. april 2013 (endret) Kom over denne tråden, vet de ikke er helt ny, men. Jeg har også fått kortisonsprøyte i flere år, men i dag har jeg vært hos legen min her i landet jeg bor nå og fått det i pilleform i stedet. Han mener dette er bedre i forhold til at doseringen kan justeres bedre etter behov. Man skal ta 1 hel tablett per dag i tre dager, deretter minske litt etter litt per dag helt til man begynner å kjenne minsket effekt. Utifra det kan man vurdere hvor lite man kan klare seg med. Dette betyr at man kan redusere sjangsen for negative bivirkninger. Har man først tatt en sprøyte er det ingen vei tilbake. Jeg bestemte meg for å prøve dette, da jeg er ganske redd for benskjørhet og leddgikt (ligger i familien) og i tillegg sliter med depresjoner og vil unngå å forværre dette. Kanksje et tips til andre? Endret 11. april 2013 av Madison_00
Sugerøret Skrevet 12. april 2013 #28 Skrevet 12. april 2013 Vel, jeg har prednisolon tabletter mot leddgikta,kroniske smerter og allergi/astma. Da går jeg på en kur som varer i 5 dager,hvor en starter med en høy dose og så trapper en ned til 0. Dette fungerte litt ymse på astma/allergien min, og etter 3 år fant vi ut at kenacort-t sprøyta var mer nyttig for meg. Men helt klart,slik kur kan fint fungere for andre. Men for meg ,må det mer til for å slippe astmaanfall på sommeren
Gjest lissi Skrevet 17. april 2013 #29 Skrevet 17. april 2013 Jeg fikk også et søkk i armen etter å tatt kortisonsprøyten, men alt fettvevet var heldigvis tilbake innen et års tid, så ta det med ro folkens, fettet kommer tilbake av seg selv. Trenger ikke hive innpå med burgere og pølser;)
Madison_00 Skrevet 17. april 2013 #30 Skrevet 17. april 2013 Søkk i armen eller stumpen er jo det SISTE jeg ville bekymret meg for når det kommer til kortison. Jeg har fått sprøyten siden jeg var så liten at min mor var "ansvarlig" for min helse. Jeg fikk aldri vite hvor skummel denne vaksinen kan være, før jeg kom i 20-årene. Kanskje jeg virker som jeg overdriver, men er generellt veldig forsiktig med alt av medisiner og lignende. Alt har bivirkninger. Kortison er steroider, og det kan ha ganske mange og alvorlige bivirkninger ved høy dosering eller langvarig bruk: Dårligere immunforsvar, tynn hud og blødninger i huden, magesår, høyt blodtrykk, synsforstyrrelser, sukkersyke, depresjoner og som nevnt tidligere - benskjørhet. I tillegg kommer jo mindre alvorlige bivirkninger som akne og pigmentforandringer i huden, vektøkning og endring av fettfordelig å kroppen osv. osv. Bare sier det. Og sprøyten settes vel som oftest i baken, ikke i armen? 1
2shy Skrevet 17. april 2013 #31 Skrevet 17. april 2013 Enig, Madison. Jeg var dog fristet til å ta kortison selv, jeg var så sterkt plaget med alleri at jeg bokstavlig talt hadde åndenød, og det ble noen turer på legevakten. Jeg ble 100% kvitt allergien med alternativ behandling og har ikke hatt tilbakefall på 6 år.
Madison_00 Skrevet 18. april 2013 #32 Skrevet 18. april 2013 Enig, Madison. Jeg var dog fristet til å ta kortison selv, jeg var så sterkt plaget med alleri at jeg bokstavlig talt hadde åndenød, og det ble noen turer på legevakten. Jeg ble 100% kvitt allergien med alternativ behandling og har ikke hatt tilbakefall på 6 år. Nå ble jeg veldig nyskjerrig! Har du lyst å fortelle mer om dette? Så herlig at du har blitt kvitt allergien, glad på dine vegne.
2shy Skrevet 18. april 2013 #33 Skrevet 18. april 2013 Nå ble jeg veldig nyskjerrig! Har du lyst å fortelle mer om dette? Så herlig at du har blitt kvitt allergien, glad på dine vegne. Det var ei venninne som dro meg med til en homopat. Jeg skal innrømme det var temmelig motvillig, for denne venninnen snakket så mye om alternativt, og jeg kjente ingen som var så mye syk som henne, haha. Uansett, denne dama dreiv med noe som het bioresonans, det er litt ala kvantemedisin. Finnes masse informasjon på nettet. Etter behandlingen med bioresonans var ferdig fikk jeg på en oksygenmaske det var blandet i noe eteriske oljer tror jeg (vet ikke om det er standard for alle som driver med bioresonans). Dette var midt i verste spredning av gresspollen, og jeg hadde få dager før havnet på legevakten med akutt pustebesvær. Dagen etter behandling var jeg UTE. Etter neste behandling erklærte jeg meg selv frisk, for da var jeg på beitet til hesten min, med meter av gress så langt øyet kunne se. Fortsatt kraftig spredning. Mulig jeg reagerte unormalt raskt, noen sier de må ha flere behandlinger, men det er jo individuellt. Kosthold er også veldig viktig oppi dette, gjær, melk, hvete, sukker, er særlig matvarer som kan trigge pollenallergi. Særlig er alkohol en versting. Lønner seg å begynne tiltak i god tid før pollensesongen, for å bli plaga minst mulig såklart Ikke alle homeopater driver med bioresonans, så greit å google og finne ut hvem som gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #34 Skrevet 18. april 2013 Bare lureri med homeopati.Samme er for de som har virkining av dette,kun placebo effekten som har slått til.Eller så har pasienten ikke den sykdommen en har trodd.Som Personen over, ingen allergi blir kurert på slik måte,mao. placeboeffekt +ikke allergi. http://www.dagbladet.no/2012/09/22/tema/helse/sykdom/klikk/23537141/ Synd at folk lar seg lure,men virkning er kanskje virkning,selv om en i utgangspunktet ikke var syk. Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356
2shy Skrevet 18. april 2013 #35 Skrevet 18. april 2013 Bare lureri med homeopati.Samme er for de som har virkining av dette,kun placebo effekten som har slått til.Eller så har pasienten ikke den sykdommen en har trodd.Som Personen over, ingen allergi blir kurert på slik måte,mao. placeboeffekt +ikke allergi. http://www.dagbladet...klikk/23537141/ Synd at folk lar seg lure,men virkning er kanskje virkning,selv om en i utgangspunktet ikke var syk. Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356 Jeg syns det er leit at folk fortsatt ikke gidder å høre på den store mengden av mennesker som faktisk blir bra av alternativ behandling. Jeg blir enda mer matt når folk skal påstå at den som ble frisk fra såkallt placebo, faktisk ikke i utgangspunktet var syke. Helt utrolig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #36 Skrevet 18. april 2013 Det er jo bl.a bevist ved et tv program på Nrk. At du føler deg tråkket på er vel fordi du vet det er sannhet i det som står skrevet. Placeboeffekten skal en ikke le av,den er ekte og folk blir friske fordi de tror. http://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte61006310/sesong-1/episode-5 Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356
2shy Skrevet 18. april 2013 #37 Skrevet 18. april 2013 Det er jo bl.a bevist ved et tv program på Nrk. At du føler deg tråkket på er vel fordi du vet det er sannhet i det som står skrevet. Placeboeffekten skal en ikke le av,den er ekte og folk blir friske fordi de tror. http://tv.nrk.no/ser...ong-1/episode-5 Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356 Nettopp, man må TRO for at placeboeffekten skal være tilstede. Jeg hadde overhodet ingen tro på at alternativt skulle hjelpe det dugg. Var det noe jeg hadde tro på skulle fungere, var all medisinen med såkallt dokumentert virkning - som ikke fungerte. Jeg hadde vært allergiker i mange år, man innbiller seg ikke at man har pollenallergi Uansett er placebo effekten noe av det mest fantastiske som finnes, og jeg tar en dose placebo fremfor kjemikalier når som helst. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #38 Skrevet 18. april 2013 men da gjorde jo ikke homeopatien deg frisk. Det var hele poenget! Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356
2shy Skrevet 18. april 2013 #39 Skrevet 18. april 2013 men da gjorde jo ikke homeopatien deg frisk. Det var hele poenget! Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356 Hvis du kan lese; jeg hadde ingen tro på behandlingen, derfor kan ikke placebo ha vært tilstede. 1
Madison_00 Skrevet 19. april 2013 #40 Skrevet 19. april 2013 (endret) Helt enig med deg 2shy, og tusen hjertelig takk for informasjonen. Jeg skal undersøke dette nærmere Er villig til å prøve nesten hva som helst som er helsemessig bedre enn kortison. For meg er livskvaliteten såpass kraftig redusert i pollensesongen (Februar/Mars - Oktober her jeg bor), selv med både kortison og antihistaminer. Som du sier, jeg tar heller en dose placebo enn kjemikalier. Har svært vanskelig for å tro at man inbiller seg pollenallergi. Jeg husker den første sommeren jeg hadde kraftige symptomer, jeg var kanskje 7 år gammel og alt jeg ville var ut å leke men jeg kunne ikke. Visste ikke hva pollen eller allergi var den gangen. Men, men. Man får gjøre det som føles riktig og best for seg, og det viktigste er jo om man blir frisk. Ikke hvordan man blir det. Har faktisk hatt en veldig god opplevelse med alternativ behandlig før, når jeg tenker meg om. Drev med konkurransesport på ganske høyt nivå, og ble skadet på en veldig viktig konkurranse. Fikk noe av en homeopat der og da, som gjorde at jeg klarte meg gjennom konkurransen. Kall det gjerne placebo og tullball. Det funket, og det var det som var viktig. Endret 19. april 2013 av Madison_00 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå