AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Hei, jeg skrev en tråd for snart en uke siden om dødsangst å spiseforstyrrelse , i den tråden så skrev jeg at jeg skulle ha time hos psykolog, jeg håpet at møttet med psykologen skulle gå bra, men det gjorde den ikke. Følte ikke psykologen hadde noe ønske om å hjelpe meg, hun sa faktisk at jeg kastet bort tiden hennes, jeg har time igjen i midten av neste uke, ville dere gått tilbake ditt eller bare se slaget som tapt? Jeg har levd med dette i mange år så jeg jo vant til denne levemåten. Føler meg veldig sint å skuffet å håpet mitt er helt borte. Jeg går utifra at tråden blir stengt ganske for t men håpet på å få noen svar/råd før den blir det. Anonymkode: dd3d6...6a3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 Dersom du ønsker å bli frisk drar du tilbake og forsøker å samarbeide. Du er et voksent menneske. Dersom du ikke ønsker behandling avlyser du timen, for da har hun rett i at du kaster bort tiden hennes. Håper du finner noe inni deg som ønsker å bli frisk:) Anonymkode: d5f6d...b7f 2
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 Hvorfor sa hun at du kaster bort tiden hennes? Høres helt sprøtt ut. For en forferdelig ting å si. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ønsker å bli frisk drar du tilbake og forsøker å samarbeide. Du er et voksent menneske. Dersom du ikke ønsker behandling avlyser du timen, for da har hun rett i at du kaster bort tiden hennes. Håper du finner noe inni deg som ønsker å bli frisk:) Anonymkode: d5f6d...b7f Jeg samarbeider så godt jeg kan, hun sa jeg kasta bort tiden før jeg hadde rukket å si noe, å etter det må jeg ærlig si jeg ble litt butt å kort. Hi Anonymkode: dd3d6...6a3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 12 minutter siden, Hubbie skrev: Hvorfor sa hun at du kaster bort tiden hennes? Høres helt sprøtt ut. For en forferdelig ting å si. Hun sa det før jeg hadde rukket å si så mye , så jeg vet ikke hvorfor hun sa det. Hi Anonymkode: dd3d6...6a3
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun sa det før jeg hadde rukket å si så mye , så jeg vet ikke hvorfor hun sa det. Hi Anonymkode: dd3d6...6a3 Så stygt sagt. Spurte du om begrunnelse for det hun sa? Hun høres, unnskyld meg, ikke skikket til å være psykolog. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #7 Skrevet 9. september 2019 20 minutter siden, Hubbie skrev: Så stygt sagt. Spurte du om begrunnelse for det hun sa? Hun høres, unnskyld meg, ikke skikket til å være psykolog. Nei, men jeg fremstår vel litt kald å hard så kanskje det er grunnen, hvis jeg drar til neste time vil jeg spørre om grunnen Hi Anonymkode: dd3d6...6a3
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2019 #8 Skrevet 9. september 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg fremstår vel litt kald å hard så kanskje det er grunnen, hvis jeg drar til neste time vil jeg spørre om grunnen Hi Anonymkode: dd3d6...6a3 Det er veldig lurt å ta opp igjen. Om du føler for det så kan du gjerne si ifra om at det som ble sagt ikke var greit. 1
Sunnys Skrevet 9. september 2019 #9 Skrevet 9. september 2019 Kanskje hun sa det fordi du virket lukket og lite samarbeidsvillig? Fortell neste gang at du ble lei deg for det hun sa, og at du virkelig ønsker hjelp til å bli frisk. Veldig viktig at du gir tilbakemelding om hvordan du reagerer på samspillet mellom dere.
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2019 #10 Skrevet 9. september 2019 17 minutter siden, Sunnys skrev: Kanskje hun sa det fordi du virket lukket og lite samarbeidsvillig? Fortell neste gang at du ble lei deg for det hun sa, og at du virkelig ønsker hjelp til å bli frisk. Veldig viktig at du gir tilbakemelding om hvordan du reagerer på samspillet mellom dere. Pasient hadde kun første time på dps. Det er helt normalt å være lukket første time. Vil si det er veldig sunt å ikke dele alt så fort man møter et nytt menneske. Hun hadde aldri snakket med den psykologen før, helt forståelig at hun kviet seg for å snakke om en del ting. Det tar tid å bli trygg. 1
Sunnys Skrevet 9. september 2019 #11 Skrevet 9. september 2019 42 minutter siden, Hubbie skrev: Pasient hadde kun første time på dps. Det er helt normalt å være lukket første time. Vil si det er veldig sunt å ikke dele alt så fort man møter et nytt menneske. Hun hadde aldri snakket med den psykologen før, helt forståelig at hun kviet seg for å snakke om en del ting. Det tar tid å bli trygg. Jeg fikk med meg det. Derfor er det viktig at hun forteller dette til psykologen på neste time. Si litt om hvordan hun opplevde det psykologen sa til henne. Også spør hva hun mente med det. Også at om hun skal klare å ta imot hjelp og få til et godt samarbeid er det viktig at psykologen er åpen og interessert i hva hun har å komme med enn å si at hun bruker opp tiden hennes. Som pasient kan en fint utfordre psykologen hvis han/ hun kommer med slike utsagn.. så slipper en å gå å lure på hva f.. mente hun med det.. ?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #12 Skrevet 10. september 2019 8 timer siden, Sunnys skrev: Kanskje hun sa det fordi du virket lukket og lite samarbeidsvillig? Fortell neste gang at du ble lei deg for det hun sa, og at du virkelig ønsker hjelp til å bli frisk. Veldig viktig at du gir tilbakemelding om hvordan du reagerer på samspillet mellom dere. Ja jeg gjorde nok det etter hun sa at jeg kastet bort tiden hennes, jeg hadde så vidt rukket å sette meg ned når hun sa det, jeg ble egentlig tatt på sengen å veldig lei meg. Jeg trodde at en psykolog skulle sette sine egene følelser til side, jeg forsto raskt at hun ikke likte meg så godt. Etter sist møte kommer jeg ikke til å si at jeg virkelig ønsker hjelp, jeg setter meg ikke i en slik sårbar situasjon hvis jeg vil risikere at hun aviser meg. Hi Anonymkode: dd3d6...6a3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #13 Skrevet 10. september 2019 Sosiopater og psykopater finnes i alle yrker, er også psykologer. Om du ikke lyver, så må du bytte psykolog, for ellers blir du bare et enkelt byttedyr for et menneske som liker å plage sårbare mennesker og runker til det før den sovner om kvelden Anonymkode: fa83c...56f
Purple_Pixiedust Skrevet 10. september 2019 #14 Skrevet 10. september 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosiopater og psykopater finnes i alle yrker, er også psykologer. Om du ikke lyver, så må du bytte psykolog, for ellers blir du bare et enkelt byttedyr for et menneske som liker å plage sårbare mennesker og runker til det før den sovner om kvelden Anonymkode: fa83c...56f Dette var nå å dra den litt langt da... TS: Ikke greit det du opplevde. Ville tatt det opp med henne og hvis hun fortsetter med samme holdning ville jeg klagd til leder av DPS du hører til og bedt om ny behandler.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #15 Skrevet 10. september 2019 Min psykolog var også litt hard første time. Typ «hvis du har tenkt til å ta livet ditt så vil ikke jeg ha deg som pasient». Det føltes veldig vondt der og da. Men det virket som det var hennes måte å sette litt tydelige grenser, og samarbeidet ble veldig bra etter hvert! Så anbefaler deg å gi det litt tid, og gjerne ta det opp med henne hvordan du følte deg etter forige time:) Anonymkode: d5f6d...b7f
Gjest Familytree Skrevet 10. september 2019 #16 Skrevet 10. september 2019 Hvorfor fortalte psykologen deg det? Det er fryktelig, det viser ikke empati. Jeg ville ikke avbestille timen, men spør hvorfor h*n sa det
Gjest Familytree Skrevet 10. september 2019 #17 Skrevet 10. september 2019 15 timer siden, Hubbie skrev: Pasient hadde kun første time på dps. Det er helt normalt å være lukket første time. Vil si det er veldig sunt å ikke dele alt så fort man møter et nytt menneske. Hun hadde aldri snakket med den psykologen før, helt forståelig at hun kviet seg for å snakke om en del ting. Det tar tid å bli trygg. Eller det er det du trenger, en psykolog kan bruke et ultimatum når han snakker med pasienten. Denne metoden bestemmer frykt og bekymring samtidig som den kan hjelpe pasienten til å reflektere over problemene hennes og hvordan hun adresserer dem. Stille, jeg er enig med deg, men jeg ønsket å informere deg om at empati og konsensus, å bevege deg litt etter litt og gi tillatelse til pasienten, ikke er den eneste metoden i psykologi. Sikkert psykologen din studerte din sykehistorie eller leste om livet ditt og utledet at det å etablere et gradvis og emosjonelt forhold ville være det beste for deg. Fordi jeg utleder at denne tråden overrasker deg fordi du tenker: Wow psykologen min ville aldri gjort det. Lykke til✌
Silva Pluvialis Skrevet 10. september 2019 #18 Skrevet 10. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Min psykolog var også litt hard første time. Typ «hvis du har tenkt til å ta livet ditt så vil ikke jeg ha deg som pasient». Det føltes veldig vondt der og da. Men det virket som det var hennes måte å sette litt tydelige grenser, og samarbeidet ble veldig bra etter hvert! Så anbefaler deg å gi det litt tid, og gjerne ta det opp med henne hvordan du følte deg etter forige time:) Anonymkode: d5f6d...b7f For en fryktelig ting å si. 😳
Sunnys Skrevet 10. september 2019 #19 Skrevet 10. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg gjorde nok det etter hun sa at jeg kastet bort tiden hennes, jeg hadde så vidt rukket å sette meg ned når hun sa det, jeg ble egentlig tatt på sengen å veldig lei meg. Jeg trodde at en psykolog skulle sette sine egene følelser til side, jeg forsto raskt at hun ikke likte meg så godt. Etter sist møte kommer jeg ikke til å si at jeg virkelig ønsker hjelp, jeg setter meg ikke i en slik sårbar situasjon hvis jeg vil risikere at hun aviser meg. Hi Anonymkode: dd3d6...6a3 Kanskje det er en måte å si at her skal det jobbes. Tiden min er dyrbar. Her må du være motivert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå