AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Høsten er her, og det begynner å bli mørkt tidligere og tidligere om kveldene. Jeg merker jeg sliter voldsomt med lys i mørket. Altså, selv «mykere» lyskilder er for skarpe. Det blir slike sorte sirkler der lyset har vært liksom. Dette gir så klart svært store utfordringer i trafikken. Biler, trafikklys, til og med refleksvester gir den effekten av og til. Slik har jeg hatt det siden jeg begynte å få migrene regelmessig (2009), men føler det har blitt verre de siste årene. Er det en sammenheng tro? Har hatt lappen siden 2017, men ikke trengt å kjøre bil i mørket før nå snart. Er det flere som har det slik? Kan man gjøre noe med det? Har prøvd slike gule briller, og de hjelper litt, men ikke når det blir helt mørkt. Virker som det er kontrasten jeg sliter med, om dere gir noe mening. Anonymkode: 33670...0c5
Gjest #Rasshøl Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 (endret) Har du operert for gråstær? Endret 9. september 2019 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, #Rasshøl skrev: Har du operert for gråstær? Nei. Ikke hatt noen operasjoner. Har brukt briller siden 2007. Nærsynt Anonymkode: 33670...0c5
Gjest #Rasshøl Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ikke hatt noen operasjoner. Har brukt briller siden 2007. Nærsynt Anonymkode: 33670...0c5 Ok. For symptome du beskriver i Hi. er en "bivirkning", mange som har operert for gråstær får. Har du vært i kontakt med øyelege?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 9 timer siden, #Rasshøl skrev: Ok. For symptome du beskriver i Hi. er en "bivirkning", mange som har operert for gråstær får. Har du vært i kontakt med øyelege? Nei, har ikke snakket ordentlig med noen om dette. Nevnte det litt til optikeren, men det virket som de trodde dette var kun under migreneanfallene, og da er det normalt. Må man henvises av lege til slikt? Anonymkode: 33670...0c5
Gjest #Rasshøl Skrevet 10. september 2019 #6 Skrevet 10. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, har ikke snakket ordentlig med noen om dette. Nevnte det litt til optikeren, men det virket som de trodde dette var kun under migreneanfallene, og da er det normalt. Må man henvises av lege til slikt? Anonymkode: 33670...0c5 Optiker og fastlege kan henvise til øyelege. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå