Gå til innhold

Uber i New York


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke kjent med Uber systemet. Kan noen gi meg en rask innføring? Skal reise dit i morgen:) vi trenger transport fra Newark flyplass inn til byen.

Anonymkode: 0d97c...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med å installer app'en. Den er ganske selvforklarende. Har ikke brukt uber i New York, men mye i California. Kan også anbefale Lyft som er bygget på samme prinsipp.

Du åpner appen og legger inn destinasjon. Ha på gps slik at du blir lokalisert på kartet. Bilde av sjåfør og bil som blir tildelt turen din dukker opp i app'en så du vet hva du skal se etter. Om sjåfør ikke sier navnet ditt når han/hun ankommer så anbefales det at du spør om hvem h*n skal hente. Sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: d03f6...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begynn med å installer app'en. Den er ganske selvforklarende. Har ikke brukt uber i New York, men mye i California. Kan også anbefale Lyft som er bygget på samme prinsipp.

Du åpner appen og legger inn destinasjon. Ha på gps slik at du blir lokalisert på kartet. Bilde av sjåfør og bil som blir tildelt turen din dukker opp i app'en så du vet hva du skal se etter. Om sjåfør ikke sier navnet ditt når han/hun ankommer så anbefales det at du spør om hvem h*n skal hente. Sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: d03f6...8bb

Tusen takk for svar:)

Anonymkode: 0d97c...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en app, med innlagt kredittkort. Så bestiller du bil til der du er, til dit du skal. Pengene blir trukket, og du trenger ikke å tenke på betaling til sjåfør. Dermed er du også sikret "ekte" sjåfører med lisens. Når du bestiller får du en ref eller biltype/nr/navn.

Akkurat på flyplassen er jeg litt i tvil..  Jeg vet de sliter mye med pirattaxi... Taxi står fint i kø utenfor. Men du kan oppleve sjåfører inne på terminalen som spør om du trenger sjåfør, og vil "hjelpe" deg ut. Desse er uønsket! Så akkurat fra flyplassen så hadde jeg bare tatt taxi, eller buss. Tilgjengelig og enkelt 🙂

Brukte mye Uber i LA og Las Vegas. I New York er det greit å gå, ta subway eller rett og slett en "hop on, hop off buss" - herlige guider 😂

Kos deg!

Anonymkode: 22c79...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uber i New York er genialt. God tilgang på biler, og de er godt vedlikeholdt. Kos dere i NY, en fantastisk by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det veldig velfungerende taxi tjenester ved flyplassene. Jeg har ankommet flere flyplasser, og har aldri opplevd ventetid verken ved JFK, LaGuardia eller Newark😊 

Anonymkode: 85da1...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyr du til JFK, ville jeg tatt en uber, eller bestilt en shared ride.

Flyr du til Newark ville jeg tatt toget.

Anonymkode: a0791...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...