AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Vi har nå en 17 år gammel hund som jeg rett og slett vil si at pines. Han er så og si blind, han er helt døv, føttene hans bærer han nesten ikke lenger, tennene er så dårlige at han ikke får til å tygge og vi må tørke opp etter han minimun 1 gang hver dag. Samboeren min har bestilt og avbestilt time hos dyrlege så mange ganger fordi han er redd for å få beskjed om at han må avlives. Hver gang jeg bringer opp at han burde hatt seg en tur til veterinæren blir han kjempesur og jeg kommer ingen vei uten å bli "den som ønsker å drepe hunden" Hunden har det nå så fælt at folk begynner å kommentere det og jeg har totalt fraskrevet meg alt av ansvar ved hunden da jeg ikke lenger ønsker å være en del av dette. Selv er jeg oppvokst med dyr, er vegetarianer osv. og ønsker bare hundens beste. Og jeg ser jo det at han ikke har det bra. Så hvordan skal jeg forklare han at hunden ikke har det bra lenger? Føler jeg har sagt alt, men det ender alltid opp med at han blir kjempesint og nekter på alt jeg sier Anonymkode: 08961...6dd
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 Stå på dit. Å pines til døde er forferdelig for både mennesker og dyr. For dyra kan vil heldivis ta et valg om at de kan få slippe akkurat det. Anonymkode: da29e...975 24
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 Du må få noen andre til å fortelle ham sannheten. Stakkars hund. Og stakkars samboeren din 😭
Gjest ti10 Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 Det er egoistisk å holde denne hunden i live. Bestill time hos dyrlegen og ta hunden med dit alene. Hvis dyrlegen sier at alt er ok (noe som er lite sannsynlig ut fra det du sier), er det ikke noe problem. Hvis dyrlegen sier at hunden bør få slippe, er det faktisk deres ansvar som hundeeiere å få det gjort. Det er forferdelig egoistisk å holde en hund i live fordi man selv ikke takler å skille seg ad med den. Egoistisk og slemt. Stakkars hund.
Chantielle Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 Stakkars hund.Ta med hunden til veterinær og avliv den,uansett hva samboer sier. Er den så dårlig som du sier,vil den bli avlivet av dyrevernsmessige årsaker,uansett hvem som har 'eierskapet'. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Du må få noen andre til å fortelle ham sannheten. Stakkars hund. Og stakkars samboeren din 😭 Alle som har sett hunden den siste tiden har prøvd å fortalt han, men han snakker det bare bort. Han kommer med argumenter som "selv om hunden nesten ikke har tenner, kan han jo fortsatt spise most mat". Anonymkode: 08961...6dd
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #7 Skrevet 9. september 2019 Vil anbefale sterkt å avlive, da det faktisk regnes som dyreplageri å ikke gjøre det. Bestefar veterinær fortalte om et lignende tilfelle, der jobben hans ville vært å anmelde eierne, men valgte å ikke grunnet empati. Mulig at han allerede er over dyremisshandlingsgrensa, men det blir ille for ham dersom noen anmelder dette! Enkelte tilfeller har mistet retten til å eie kjæledyr, selv om hunden led av alderdom. Veldig lei for situasjonen din. Anonymkode: 64376...88f 10
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #8 Skrevet 9. september 2019 Meld dere selv inn til Mattilsynet. Anonymkode: 8a16f...72f 9
MorTil2 Skrevet 9. september 2019 #9 Skrevet 9. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har nå en 17 år gammel hund som jeg rett og slett vil si at pines. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har totalt fraskrevet meg alt av ansvar ved hunden da jeg ikke lenger ønsker å være en del av dette. Du kan ikke fraskrive deg ansvar for et dyr som du har valgt å ta inn i ditt liv. At samboer ikke takler sorgen ved å miste hunden, er ikke en grunn for deg å ikke ta hunden med til veterinær og gjøre det som må gjøres. Ubehaget med å være "den som dreper hunden" får du bare tåle. I dette tilfellet er hundens ve og vel mye viktigere enn at du og samboer kanskje har en sur tone en stund. 12
vintage Skrevet 9. september 2019 #10 Skrevet 9. september 2019 Prøv å få han til å forstå at hunden ikke har livskvalitet lenger, og at den nå holdes i live for hans skyld, ikke hundens. Tilby deg å ordne alt rundt det. Funker ikke det, så tror jeg du rett og slett bare må dra til veterinæren uansett hva han sier. Stakkars de begge to, men mest hunden. 7
Lykkehjerte Skrevet 9. september 2019 #11 Skrevet 9. september 2019 Dette er dyreplageri, og du regnes som medskyldig dersom du ikke gjør noe med situasjonen. Anbefaler deg å bestille time, få hunden undetsøkt, samt et dokument med fra veterinæren om det anbefales avlivning. Bestill evt allerede ny time for dette før du drar derfra. Da får samboeren din sett selv, hva som er nødvendig i følge veterinæren, samt mulighet for å ta ordentlig farvel, samt bli med på den siste timen. Føler med dere!❤ 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #12 Skrevet 9. september 2019 Du kan ikke fraskrive deg ansvaret for hunden, så lenge du bor med den. Du kan derfor bli anmeldt for dyreplageri med gutten din. Anonymkode: 64376...88f 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #13 Skrevet 9. september 2019 Dette er nok et tilfellet hvor det blir lettere å få tilgivelse enn tillatelse fra samboeren din. Ta hunden selv til veterinæren Anonymkode: f9097...6d0 6
Skiftenøkkel Skrevet 9. september 2019 #14 Skrevet 9. september 2019 tiden er nok kommet. du må ta styringen her. ta med hunden til veterinær selv, eller få noen (kompetent) dere kjenner til å skyte den.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #15 Skrevet 9. september 2019 Har kontaktet veterinæren for å få time. Skal ta med hunden uten å fortelle han noe så får vi se hva veterinæren sier. Anonymkode: 08961...6dd 14
Gjest #Rasshøl Skrevet 9. september 2019 #16 Skrevet 9. september 2019 Ja, det er forferdelig vondt å miste kjæledyrene våre. Men vi har ansvar for dem, og lider de skal vi la dem gå. Å ha dyr som lider er dyremishandling. Kan ikke du ta med hunden til veterinær, for hunden sin skyld? _______________________________________ Jeg elsker min hund over alt og alle i hele veien. Men jeg hadde latt henne gå, om hun led. De skal ha det godt, kjæledyrene. De skal ikke lide. Og vi har ansvar for å passe dem, slik at de ikke lider.
Taffel Skrevet 9. september 2019 #17 Skrevet 9. september 2019 Da vår gamle hund ble uhelbredelig syk og dyrelegen anbefalte avliving, så avtalte vi en tid og hun kom hjem til oss. Hunden døde i armene mine og hele familien var til stede. Det var en viktig ting som jeg er veldig glad for at vi gjorde. Han vil ikke til dyrelegen med ham fordi han elsker hunden sin, og jeg synes det høres lurt ut at du i første omgang tar den med til vetrinær for å få en uttalelse derifra. Fortell ham det etterpå, og husk på at du snakker med en som er i sorg og derfor fornekter. 5
EvaLena Skrevet 9. september 2019 #18 Skrevet 9. september 2019 Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt time til dyrlege og avlivet hunden. Så fikk han bli så sur som en sitron etterpå. Du kan til og med be veterinær skrive erklæring om at det var på overtid å avlive den, så får han svart på hvitt at det var på tide. Han piner jo det stakkars dyret. 3
FluffyJuggernaut Skrevet 9. september 2019 #19 Skrevet 9. september 2019 Ta hunden med til dyrlegen å få dyrlegens anbefaling. Men ikke avliv hunden uten at samboeren din får sjanse til å ta farvel. Grunnen for at han lever i fornektelse er jo for at han ikke vil gi slipp på ett familiemedlem, men han er egoistisk når dyret lider bare for at han skal slippe å møte sorgen. Du er sikkert også kjempe glad i hunden, så når samboeren din er helt urimelig så må du gripe inn. 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #20 Skrevet 10. september 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Meld dere selv inn til Mattilsynet. Anonymkode: 8a16f...72f Nå forstår jeg deg ikke helt. Mener du at TS skal melde sin samboer til Mattilsynet? ELler mener du at TS skal melde seg selv og samboer til Mattilsynet? Er det Mattilsynet du mener skal snakke TS samboer til rette sånn at hunden blir tatt med til veterinær eller at Mattilsynet må gjørevedtak om avlivning på stedet? Anonymkode: c4c41...d98
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå