AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Hadde en interessant samtale med fire kompiser tidligere i år som jeg har tenkt mye på. Vi snakket om kjærlighet og dating og han ene sa at når han ser en dame han liker, enten hun er i forhold eller ikke, så vet han med seg selv at hun ville ha hatt det bedre med han enn med noen andre. Altså han skjønte rent objektivt at det ikke var sånn, men for seg selv var han helt overbevist. Og de tre andre forstod nøyaktig hva han snakket om, var som om dette var en følelse de også alltid hadde hatt, men ikke hadde satt ord på enda. Og så var vi to damer der som virkelig ikke kunne relatere - ikke kunne vi forstå at de tenkte sånn (det sa vi selvfølgelig ikke), ikke kunne vi forstå at det går an å tenke sånn selv. Jeg er mer motsatt: er jeg interessert i en fyr leter jeg etter alle mulige grunner for at han vil få det bedre med andre enn med meg. Etter samtalen har jeg fisket litt hos to av disse gutta om selvtillit på andre områder enn dating og kjærlighet, og den er faktisk ikke all verden. De er usikre på jobbfremtid begge to, han ene har kroppskomplekser, han andre har sosial angst. Likevel er de altså ekstremt trygge på at de er veldig gode valg for veldig mange damer. Er det noen menn som kan relatere til dette og som kan forklare litt? Evt. kvinner som tenker som dem? Anonymkode: 435aa...a6e
Jr.Garcon Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en interessant samtale med fire kompiser tidligere i år som jeg har tenkt mye på. Vi snakket om kjærlighet og dating og han ene sa at når han ser en dame han liker, enten hun er i forhold eller ikke, så vet han med seg selv at hun ville ha hatt det bedre med han enn med noen andre. Altså han skjønte rent objektivt at det ikke var sånn, men for seg selv var han helt overbevist. Og de tre andre forstod nøyaktig hva han snakket om, var som om dette var en følelse de også alltid hadde hatt, men ikke hadde satt ord på enda. Og så var vi to damer der som virkelig ikke kunne relatere - ikke kunne vi forstå at de tenkte sånn (det sa vi selvfølgelig ikke), ikke kunne vi forstå at det går an å tenke sånn selv. Jeg er mer motsatt: er jeg interessert i en fyr leter jeg etter alle mulige grunner for at han vil få det bedre med andre enn med meg. Etter samtalen har jeg fisket litt hos to av disse gutta om selvtillit på andre områder enn dating og kjærlighet, og den er faktisk ikke all verden. De er usikre på jobbfremtid begge to, han ene har kroppskomplekser, han andre har sosial angst. Likevel er de altså ekstremt trygge på at de er veldig gode valg for veldig mange damer. Er det noen menn som kan relatere til dette og som kan forklare litt? Evt. kvinner som tenker som dem? Anonymkode: 435aa...a6e Nei, det kan jeg ikke relatere meg til I alle fall ikke at jeg generelt om alle damer tenker/tror/vet at de ville hatt det bedre med meg. Det er jo helt åpenbart en del tilfeller hvor damene passer langt bedre med den partneren de har/at de hadde passet bedre og hadde valgt andre enn meg i en dating setting. Høres ut som en snodig og lite reflektert innstilling. Enda mer snodig og lite reflektert blir den vel når de da er folk som sliter på jobb, har sosial angst og andre feil og mangler.
draug 75 Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 Mja.. Men der har ikke med selvtillit å gjøre, det har med å misforstå hva en kvinne "trenger" å gjøre. De mener at de ville være snillere enn en hvilken som helst annen , gjøre mer alt for henne enn en hvilken som helst annen å gjøre. Hva de nok ikke er i stand til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå