Gå til innhold

Kjøpt fake iPhone på Tise!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går avtalte jeg med en ung jente på Tise (en Finn.no lignende app) at jeg skulle kjøpe en iPhone av henne. Hun ringte meg og jeg møtte henne på Carl Berner. Hun kan ikke ha vært mer enn 18 år gammel. Så veldig ung ut. Hun viste meg kvitteringen for IPhonen og jeg sjekket at mobilen så grei ut. Det stod samme navn og adresse på kvittering hennes som det stod på brukeren jeg hadde snakket med på tise. Kvitteringen var fra Telenor på Storo og så helt ekte ut. Jeg betalte henne 7500kr i cash. Da jeg kom hjem og skulle overføre iCloud-kontoen min til den nye iPhonen skjønte jeg at den var fake. Mobilen hennes var nå skrudd av og det var ikke mulig å få tak i henne. Da jeg fant denne artikkelen på nett skjønte jeg at dette sikkert er de samme folkene; https://www.tv2.no/a/9300649/

Jeg har sendt mail til tise og informert dem. Tenker å anmelde dette i dag. Noen som har opplevd noe lignende? Er dette noe man får igjen på forsikring. 

Anonymkode: 44d85...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Whistler skrev:

Har du originalkvitteringen?

Kvitteringen hun hadde med seg som ser helt ekte ut, viste seg å også være falsk. 

Anonymkode: 44d85...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen din dekker ingen ting som ikke er anmeldt. Problemet ditt etter det er at du har gjort opp med kontanter.  Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. (Innnbo- eller reiseforsikring)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting blir og skje om du anmelder dette. Alt de blir og si er at du må passe på hva du kjøper oss, kjøpte du med kontant kan det ikke spores, du er fucked.

Anonymkode: 83faf...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder og kjøpe elektroniske ting på finn, folk burde tenke mere med hodet.. Kjøp telefoner hos ekte selskaper, ikke brukte, da ber du om problemer, gjør du det så har du bare deg selv og skylde på fordi du ikke kan spare et par måndter ekstra

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æææ jeg har også blitt svindlet på Tise! Riktig nok ikke for sååå mye som deg.

skjønner ikke at de tørr å holde på med sånn svindel. Eller skjønner jo det når det ikke blir konsekvenser. Uansett, dårlig gjort! Jeg har sluttet å handle på tise for å si det sånn.

jeg anmeldte jeg også, fikk brev om at saken skulle behandles. Men nå har jeg ikke hørt noe og det har gått laaaang tid.

Anonymkode: a835b...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er nok dette et av tilfelle du må legge på "dyrkjøpt lærdom-kontoen" TS.... Tviler på at du kommer noen vei. Håper virkelig jeg tar feil og du bør absolutt anmelde! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kun Vipps når du kjøper noe selv ved personlig oppmøte! Da kan det spores i tillegg til at det er umulig å opprette en falsk vippskonto. 

Anonymkode: 22890...c76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder og kjøpe elektroniske ting på finn, folk burde tenke mere med hodet.. Kjøp telefoner hos ekte selskaper, ikke brukte, da ber du om problemer, gjør du det så har du bare deg selv og skylde på fordi du ikke kan spare et par måndter ekstra

 

Og jeg Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å svindle andre uskyldige mennesker!!!

Det er jo fint med gjenbruk da?! Og hvis man ikke har så mye med penger er det jo kjempe fint å kunne kjøpe brukt. 

 

Anonymkode: a835b...e55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Og jeg Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å svindle andre uskyldige mennesker!!!

Det er jo fint med gjenbruk da?! Og hvis man ikke har så mye med penger er det jo kjempe fint å kunne kjøpe brukt. 

 

Anonymkode: a835b...e55

Du skjønner ikke hvorfor folk svindler? Det er jo for egen vinning. Det heter vinningskriminalitet.

Vi lever ikke i Kardemomme By skjønner du.

Anonymkode: 010d3...3ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg vet det! Men at noen har hjerte til å gjøre det da!

Anonymkode: a835b...e55

Du er heldig som bare mistet 7500kr. Dette er en lærepenge som kunne vært mye dyrere. Nå kan du begynne å være litt mindre naiv.

Anonymkode: 010d3...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Og jeg Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å svindle andre uskyldige mennesker!!!

Det er jo fint med gjenbruk da?! Og hvis man ikke har så mye med penger er det jo kjempe fint å kunne kjøpe brukt. 

 

Anonymkode: a835b...e55

Ja, men er man dum nok til og stole på en RANDOM person med  7500 kroner så får du bare værsågod og leve med det

Anonymkode: 83faf...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du er heldig som bare mistet 7500kr. Dette er en lærepenge som kunne vært mye dyrere. Nå kan du begynne å være litt mindre naiv.

Anonymkode: 010d3...3ff

Nå var det ikke akkurat jeg som kjøpte telefonen og ble svindlet! 

Anonymkode: a835b...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tar opp dette emnet da denne historien er helt lik som det jeg har opplevd. Husker du hvordan hun så ut?

Anonymkode: 6fd03...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off!! Ja, hun hadde langt brunt hår, lange falske vipper. Veldig søt og sjenert. Kan ikke ha vært mer enn 19 år tror jeg. Så hun du møtte også sånn ut? Hvor skjedde dette med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar opp dette emnet da denne historien er helt lik som det jeg har opplevd. Husker du hvordan hun så ut?

Anonymkode: 6fd03...4b4

Off!! Ja, hun hadde langt brunt hår, lange falske vipper. Veldig søt og sjenert. Kan ikke ha vært mer enn 19 år tror jeg. Så hun du møtte også sånn ut? Hvor skjedde dette med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, miamh skrev:

Off!! Ja, hun hadde langt brunt hår, lange falske vipper. Veldig søt og sjenert. Kan ikke ha vært mer enn 19 år tror jeg. Så hun du møtte også sånn ut? Hvor skjedde dette med deg? 

Hun hadde langt, krøllete, blondt (mest sannsynlig farget) hår, også veldig søt og sjenert, alderen stemmer nok også. Dette skjedde på Oslo S

Anonymkode: 6fd03...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde langt, krøllete, blondt (mest sannsynlig farget) hår, også veldig søt og sjenert, alderen stemmer nok også. Dette skjedde på Oslo S

Anonymkode: 6fd03...4b4

Da er det sikkert samme jente. Stakkars jente som har rotet seg borti noe hun ikke kommer seg ut av tenkte jeg. 

Jeg har anmeldt det, men saken ble henlagt. Regnet jo med at dette ikke ble prioritert selvfølgelig, men tenker det er bra at polititet har det i systemet hvis det skulle komme inn mange lignende anmeldelser og de bestemmer seg for å prøve å ta de. 

Har du anmeldt? Har du snakket med forsikringsselskapet ditt? Betalte du henne i cash? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...