Baby Skrevet 16. mai 2005 #1 Del Skrevet 16. mai 2005 Skal muligens til Roma neste helg og sitter på nettet og leter etter hotel, men har ikke peilig på hvor i byen man bør bo. Har lyst å bo i gangavstand fra noen av severdighetene da vi kommer til å ha med oss barnevogn. Hvis noen ha noen anbefalinger å komme med så hadde det vært topp. Ciao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. mai 2005 #2 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg er svak for Trastevere. Sentralt og retativt rolig (i den grad en storby kan være rolig da, dvs. ikke fullt så mye gjennomgangstrafikk som endel andre steder). Gangavstand til absolutt alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Choco Skrevet 27. mai 2005 #3 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg er ikke enig i at Trastevere er så sentralt, jeg ville heller foretrukket å bo i området mellom spansketrappen, Pantheon og Piazza Navona. Da bor du midt i smørøyet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk Skrevet 27. mai 2005 #4 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei. Har nettopp vært i Roma, og bodde i nærheten av Campo de Fiori, noen minutter fra Piazza Navona. Dette er veldig sentralt, og hotellet vi bodde på var helt okay. Rommene var hyggelige, men skal du ha med barnevogn var de nok i minste laget (de var veldig små!! Men vi hadde "small double", og vanlig dobbeltrom er sikkert bedre). På dette hotellet var det en del trapper, men det var heis også, så sånn sett går det kanskje greit med vogn. Hotellet heter Hotel Rinascimento (e-mail: [email protected], hjemeside: www.hotelrinascimento.com). Det var ellers god frokost og hyggelig betjening der. Vi betalte 150 Euro for vårt rom (160 Euro for lite rom med stooor takterasse). Jeg synes dette var et flott område å bo i. Trastevere synes jeg blir mer usentralt, og da vi var der, ble vi veldig skuffet. Hadde hørt at det skulle være så koselig der, men akkurat da var det utrolig mye søppel i gatene, og det virkelig ikke trivelig, men vi var kanskje bare uheldig med dagen. Jeg har også bodd i nærheten av Spansketrappen, noe som er veldig sentralt (-og dermed også dyrt), men husker dessverre ikke hva hotellet het -er så lenge siden. Har i tillegg bodd ved Termini en gang, men det ble veldig usentralt synes jeg. Langt inn til sentrum, og ikke spesielt hyggelig strøk. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. mai 2005 #5 Del Skrevet 27. mai 2005 Hehe, to fisker som nettopp har vært i Roma, ikke verst Jeg bodde i gaten Via Nazionale, IKKE bo der! Det er bråkete, stusselig og lite koselig. Via Nazionale ligger rett ved Termini, en stor stasjon som man kommer til når man tar toget fra flyplassen inn til Roma. Skulle jeg tilbake, ville jeg bodd i "bydelen" (Roma er delt opp i noen slags bydeler) Trasteverre. Utrolig koselig der, masse koselige restauranter og caféer med god mat. Trasteverre blir kalt Romas Gruneløkka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. mai 2005 #6 Del Skrevet 27. mai 2005 Og ang gangavstand og barnevogn: Roma er ikke en veldig stor by, altså det som liksom er hovedbyen, sentrum. Det er gåavstand til alt, det tar ikke veldig lang tid å gå fra den ene siden av byen til den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 27. mai 2005 #7 Del Skrevet 27. mai 2005 Å sammenligne Trastevere med Grünerløkka synes jeg var drøyt... Vil heller si at det er omvendt jeg... Men, holde seg til tema: jeg har bodd ved Campo de Fiori, nærmere bestemt i en sidegate til Via Arenula og var veldig fornøyd med det. Nå kommer det jo litt an på hvilken standard du vil ha, men emm. er det ikke vits i å spandere på seg mer enn tre-stjerners hotell når man er i Roma. Å bo er dyrt, dessuten bruker i hvertfall jeg ikke hotellrommet til mer enn å dusje, sove og en ettermiddagslur når jeg er ute og reiser. Kan anbefale Albergo Arenula i det området. Mer "sentralt", et steinkast fra Spansketrappen, ligger Albergo Homs, men nå er det syv år siden jeg bodde der, så hvordan det er nå for tiden kan jeg ikke uttale meg om. Begge hotellene ligger vel på en 120 euro pr. natt hvis jeg ikke husker helt feil (ikke jeg som har betalt, hirr hirr). Trivdes absolutt best ved Campo de Fiori, veldig sjarmerende nærmiljø. Termini kan jeg ikke personlig uttale meg om, men mams og paps som er virkelige Roma-kjennere har bodd der en gang og vil aldri, aldri mer bo i området. Guffen del av Roma. Trastevere er veldig kos da, og det går en toglinje derfra over til andre siden frem og tilbake mer eller mindre kontinuerlig. Men enig med noen andre her, så veldig sentralt er det dog ikke. Roma er ellers en veldig grei by å komme frem i, buss er billig (men sikkert pes med barnevogn) men det meste er i gå-avstand. Vær obs på fotgjengerovergangene, gå når alle andre går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. mai 2005 #8 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg bodde rett ved Vatikanet. Det var jeg veldig fornøyd med. Riktignok et lite stykke for Pantheon, Trevi og Piazza Navona etc, men går faktisk fint å gå, og om man ikke orker så finnes det jo metro. Rolig og fint var det der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delilah_ Skrevet 28. mai 2005 #9 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei! Jeg bodde like ved Via Nazionale når jeg var i Roma for en uke siden. Bodde i en sidegate, på et lite hotell som heter Hotel Picasso. Det er et ganske lite hotel, med veldig trivelig betjening, og det ligger som sagt i en sidegate så man slipper mye av støyen fra Via Nazionale. (jeg bodde forøvrig et par netter på et hotell i denne gata og - Hotel Repubblica - og det anbefales IKKE! Skitne rom og veldig uhøflig betjening) Fra Hotel Picasso tar det kun ca 15 minutter å gå til Trevifontena, og kanskje 20 min til Colosseum, Spansketrappa og Pantheon, synes det er absolutt overkommelig. Dessuten var det flere koselige små restauranter i nærheten, med deilig pizza og pasta. Vi betalte 100 Euro for et flott dobbeltrom og frokost. (til sammenlikning betalte vi 120 Euro på det andre hotellet) D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. mai 2005 #10 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei! Jeg bodde like ved Via Nazionale når jeg var i Roma for en uke siden. Bodde i en sidegate, på et lite hotell som heter Hotel Picasso. Det er et ganske lite hotel, med veldig trivelig betjening, og det ligger som sagt i en sidegate så man slipper mye av støyen fra Via Nazionale. (jeg bodde forøvrig et par netter på et hotell i denne gata og - Hotel Repubblica - og det anbefales IKKE! Skitne rom og veldig uhøflig betjening) DEt var på hotell Repubblica jeg bodde også. Hadde betalt på forhånd, så måtte bo der. Veldig utrivlig, og frokosten var ikke akkurat noe å skryte av. Halvtørre luftloffbrødskiver, vonde brente croisanter, skinke, smør og syltetøy. That's all. En sidegate fra Via Nazionale er sikkert fint, så lenge man slipper all støyen. DEt er i alle fall et veldig sentralt sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prada Skrevet 30. mai 2005 #11 Del Skrevet 30. mai 2005 Og ang gangavstand og barnevogn: Roma er ikke en veldig stor by, altså det som liksom er hovedbyen, sentrum. Det er gåavstand til alt, det tar ikke veldig lang tid å gå fra den ene siden av byen til den andre. Du har neppe gått fra Peterskirken og til Colosseum. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. mai 2005 #12 Del Skrevet 30. mai 2005 Du har neppe gått fra Peterskirken og til Colosseum. :o Nei, jeg hadde feber og bihulebetennelse da jeg var der, men hvis ikke hadde jeg gjort det. Noen av de jeg var med, gjorde det, uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 30. mai 2005 #13 Del Skrevet 30. mai 2005 Du har neppe gått fra Peterskirken og til Colosseum. :o Det går da fint det. Ikke akkurat noen 10-minutters tur, men heller ikke noe stort problem å gå. Eventuelt tar man metro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2005 #14 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg syntes heller ikke det var noe problem å gå fra Peterskirken til Colosseum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #15 Del Skrevet 30. mai 2005 Du har neppe gått fra Peterskirken og til Colosseum. :o Det gjorde jeg i forrige uke, og det var ikke noe problem. Ok, så blir man litt sårbent og støl i leggene, men man tåler vel såpass vel? men gode sko må man ha - nytter å gå rundt og se ut som om man bare er på en liten spasertur i nærområdet liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå