Gå til innhold

Vil ikke ha tilbake ortoreksi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Plutselig blir jeg bare redd for at jeg har lagt på meg. Redd for å gjøre om på garderoben.  Armer er forferdelig tynne, brystkassa er benete. Ser nesten anorektisk ut. Men den helvetes kroppen legger vel bare på seg på lår og hofte. Hvorfor er vi så dårlig skapt? Lår skal tynne. Er 28 og tenker forfallet er rundt hjørnet

Anonymkode: 9e7df...c08

Videoannonse
Annonse
Gjest frankie1985
Skrevet

Er verre å bare legge på seg på magen igrunn 😛

Skrevet

I-landsproblem. Forfall kommer! Søk hjelp, du trenger det virkelig.

Anonymkode: fd2e1...571

• Liker 1
Skrevet

Har du snakket med noen om dette? Det må være slitsomt og ha slike negative tanker som kverner i hodet. Anbefaler chattetjenesten til ROS (rådgiving for spiseforstyrrelser).

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I-landsproblem. Forfall kommer! Søk hjelp, du trenger det virkelig.

Anonymkode: fd2e1...571

Ja men hvordan vet man når? Man blir vel blind fordi man ser seg hver dag. Jeg synes jeg ser bra ut, men tror nok ikke jeg er det. Selv om jenta jeg ser er tynn er jeg mest sannsynlig ganske dvask og kraftig. Jeg veier 57 kg og er 182. Vi forfaller jo før vi rekker å leve. jævla Møkkakropp ig møkkabiologi. Så dårlig skapt vi er. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men hvordan vet man når? Man blir vel blind fordi man ser seg hver dag. Jeg synes jeg ser bra ut, men tror nok ikke jeg er det. Selv om jenta jeg ser er tynn er jeg mest sannsynlig ganske dvask og kraftig. Jeg veier 57 kg og er 182. Vi forfaller jo før vi rekker å leve. jævla Møkkakropp ig møkkabiologi. Så dårlig skapt vi er. 

Dvask og kraftig med 57 kg fordelt over 182 cm? 

Du trenger hjelp.. Du er undervektig.. 

Anonymkode: cb84b...877

• Liker 4
Skrevet

Dårlig skapt? Kropp er mer enn bare det ytre. Tenk på hjertet ditt som slår hver dag, tenk på blodet som pumper rundt i alle blodårene, hjernen som tenker, og sender signaler til armer og bein kontinuerlig. Kroppen er ganske så fantastisk! Behandle den fint, så vil du få det bedre også. Spis nok, og beveg deg litt, så får du igjen i økt trivsel, glede og en sunn sterk kropp som er fornøyd. Når du blir undervektig og ikke spiser nok, så begynner hodet ditt å tulle. Du ødelegger nervesystemet ditt og man blir faktisk litt dum. Dette er bevist. Du lager deg vrangforestillinger og mistrives. Du tror og ser ting som ikke stemmer. Begynn å spis nok, så kroppen din får det den trenger for å fungere optimalt. Tren litt eller gå turer, ikke for å slanke deg for det trenger du overhodet ikke, men for å føle deg bedre i kropp og sinn. Men viktigst av alt er nok næring! Så skal du se at du får ett bedre syn på deg selv og kroppen din. 

Ikke vær så hard mot deg selv ❤️

Anonymkode: 643a2...ff3

• Liker 4
Skrevet

Det jevner seg nok ut etterhvert

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Du er undervektig. Jeg er 165 og 52 kilo, og jeg er tynn med veldig tynne armer og overkropp. 

Anonymkode: 23581...151

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Armer er forferdelig tynne, brystkassa er benete. Ser nesten anorektisk ut. Men den helvetes kroppen legger vel bare på seg på lår og hofte. Hvorfor er vi så dårlig skapt? Lår skal tynne.

Det er jo ikke rart at armene og brystkassa di ser nesten anorektiske ut, du veier jo alt for lite!

Nei, lår skal ikke være tynne. Damer ser best ut når de har noenlunde tjukke lår og hofter. Det er da de ser sexy og friske ut. Menns lår skal forresten heller ikke være tynne.

Jeg er helt sikker på at du hadde sett mye bedre ut om du hadde lagt på deg 15 kilo. Da hadde du vært slank, og hadde sett frisk, sunn, og sexy ut.

Anonymkode: afaa5...0bc

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, aiba skrev:

Er 28 år

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 28 år

Etterhvert som du legger på deg vil vekten bli fordelt jevnere

Skrevet
3 timer siden, frankie1985 skrev:

Er verre å bare legge på seg på magen igrunn 😛

Som jeg. Har epplefasong. Tynne armer og bein, men rund mage 🙄 vært sånn hele livet. Alt fettet samler seg på magen dessverre 

Anonymkode: 0d120...a71

• Liker 1
Gjest frankie1985
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg. Har epplefasong. Tynne armer og bein, men rund mage 🙄 vært sånn hele livet. Alt fettet samler seg på magen dessverre 

Rart egentlig da, kvinner samler jo fett på underkroppen bare normalt sett

Skrevet
6 minutter siden, frankie1985 skrev:

Ikke hos meg, mamma og bestemor

her er det eple all the way

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, aiba skrev:

Men hvirfor plutselig oppheng igjen? Som om psyken forteller «spis en iskrem da blir du feit» jeg vil ikke tilbake til dette

Skrevet

Er til vanlig ikke opptatt av hva jeg spiser. Kan fint spise pizza uten at jeg sjekker vekta liksom

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig blir jeg bare redd for at jeg har lagt på meg. Redd for å gjøre om på garderoben.  Armer er forferdelig tynne, brystkassa er benete. Ser nesten anorektisk ut. Men den helvetes kroppen legger vel bare på seg på lår og hofte. Hvorfor er vi så dårlig skapt? Lår skal tynne. Er 28 og tenker forfallet er rundt hjørnet

Dette kunne vært min egen tråd, faktsik. Har det samme problem, er vel bare noe man må leve med, men jeg forstår. Man kan se ut som noe drit, og det er ikke verdens fineste fettfordeling.. finere med større pupper + littt mage og tynne bein ;) 

Anonymkode: 89ff8...4a8

Skrevet
1 time siden, frankie1985 skrev:

Det er ikke uvanlig eller rart. I min familie samler fettet seg på magen på menn og kvinner. Jeg har en venninne av meg hvor mye av fettet samler seg på magen hennes 

Skrevet

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...