Gå til innhold

Valp og hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vell ingen som vil selge en valp eller hund fra Sverige, Finland, Danmark og andre land nå i disse skumle tidene. 

Anonymkode: a7e59...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette et spørsmål eller et utsagn, eller...?

Anonymkode: 5d03e...718

• Liker 1
Skrevet

Ett spørsmål som jeg formulerte meg litt dårlig på.

Jeg antar at ingen oppdrettere vil selge hunden eller valpen sin til noen fra Norge nå. I frykt for at den blir smittet. Eller hva tror dere? 

Skrevet

Kan du ikke ta det opp i den tråden som gjelder hundesykdommen istedenfor å lage nok en tråd? 

Anonymkode: 30bc9...f45

• Liker 1
Skrevet

Tror sykdommen har forekommet i Sverige også. Men det er nok lurt å ikke flytte hunder rundt alt for mye akkurat nå... 

Skrevet

Jeg står på liste hos en oppdretter i Sverige som venter løpetid nå. Spørs om de nå vil selge valp til oss i Norge nå. Får dårlig rykte naturlig nok. Men skjønner dem jo. Bare synd fordi vi hadde gledet oss sånn til valp nå.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står på liste hos en oppdretter i Sverige som venter løpetid nå. Spørs om de nå vil selge valp til oss i Norge nå. Får dårlig rykte naturlig nok. Men skjønner dem jo. Bare synd fordi vi hadde gledet oss sånn til valp nå.

Om hunden nærmer seg løpetid nå, så skal den jo først gå drektig, så få hvalper som MÅ gå med sin mor i minimum 8 uker. Så vil tro de har funnet ut hva som forårsaker sykdommen før de hvalpene er klare for nye eiere.

Norge får ikke ett dårlig rykte så sant de tillater at det jobbes med å finne årsaken til sykdommen og at de setter nødvendige restriksjoner for å hindre spredning.

Norge har jo fått svinepest som stammer fra villsvin i Sverige, vi ser jo ikke ned på Sverige av den grunn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...