Gå til innhold

Nå vil jeg ha en ring altså


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er voksne (slutten av 30-årene) og har vært sammen i åtte år. To barn sammen. Hus og bil og alt det der. Har hatt et par tøffe år med det yngste barnet, som har vært mye våkent og en utfordrende oppførsel, men vi står fjellstøtt sammen til tross for en del småkjekling. 

Vi har snakket litt om å gifte oss en dag, spesielt i perioden før det yngste barnet kom. Han sier at han vil gifte seg en dag. Han er av den gamle typen, så han ønsker ikke at jeg frir. Det har han vært helt klar på. 

Jeg har vært gift før da jeg var 20, hadde svært bryllup og alt det der, men med helt feil mann. Han har ikke vært gift før. Dermed ønsker jeg meg ikke et stort bryllup. Helst ikke noe bryllup i det hele tatt. Jeg vil egentlig bare være gift, eller i det minste forlovet. Jeg lærte på den harde måten at det ikke er bryllupet som teller, men ekteskapet. 

Nå ønsker jeg meg en ring. Hva ville dere sagt? Hvordan ville dere gått frem? Jeg trenger ikke noe frieri eller noe ekstravagante greier, jeg bare har lyst til å ta forholdet et lite steg videre... 

Anonymkode: c2c35...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Jeg vil gifte meg med deg og det betyr mye for meg at du ønsker det samme. Jeg skjønner ikke poenget med å vente lenger når vi har barn sammen og er som godt på alle andre områder. Hva er grunnen til at du føler for å vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det helt likt som deg. Vi hadde vært sammen i mange år og var begge enige om at vi ville gifte oss. Mannen min fikk bare aldri fingeren ut og kjøpte en ring for å fri. Jeg gikk mye å tenkte på dette, og det var nesten på punktet til at jeg begynte å bli deprimert og sur på mannen min fordi det tok så lang tid. Jeg ville gifte meg og starte familie før det var for sent.

Det endte med at jeg var litt lei meg en dag for en bagatell som hadde skjedd. Og han spurte hvordan han kunne gjøre det bedre neste gang. Jeg nevnte da at jeg ville at han skulle fri til meg innen en gitt tid, og jammen gjorde han det ikke også. Menn må av og til bare få et spark bak 😊 Det enkleste er bare å være ærlig med han og fortelle han at det nå er på tide. 

Anonymkode: 55e1a...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må liksom bare finne en anledning til å initiere en samtale om temaet. Har prøvd et par ganger, men jeg får det ikke til. Kunne godt tenkt meg å bare stikke til en gullsmed og plukke ut ringer sammen, trenger ikke noe større enn det, men jeg er samtidig redd for at jeg da «stjeler» frieriet fra han om dere skjønner. 

Han går garantert ikke i slike tanker nå. Han er lett å lese, så jeg ville skjønt det dersom han planla noe slikt. Dessuten er det lett å finne ut hva han googler, rundt bursdagen min får jeg alltid reklamer for gullsmeder på fb og safari, da har han brukt felles wifi og googlet smykker til meg :ler:  Ingen gullsmedreklamer nå for tiden :sukk: Så ja, han trenger et spark bak. Har hintet kraftig et par ganger, men ingenting skjer. Nå er det lenge siden vi har snakket om det, typ et par år siden, og jeg har ikke hintet heller, så jeg maser ikke altså. 

Og nei, jeg vil ikke fri! Han ønsker ikke at jeg frir, og jeg ønsker heller ikke å fri. Kanskje bare sette meg på fanget hans og si at jeg vil vi skal skaffe oss ringer nå, det er greit, men å gå ned på et kne med en ring er en mannegreie synes jeg. Jeg er sikkert gammeldags jeg og :vetikke: 

Anonymkode: c2c35...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må liksom bare finne en anledning til å initiere en samtale om temaet. Har prøvd et par ganger, men jeg får det ikke til. Kunne godt tenkt meg å bare stikke til en gullsmed og plukke ut ringer sammen, trenger ikke noe større enn det, men jeg er samtidig redd for at jeg da «stjeler» frieriet fra han om dere skjønner. 

Han går garantert ikke i slike tanker nå. Han er lett å lese, så jeg ville skjønt det dersom han planla noe slikt. Dessuten er det lett å finne ut hva han googler, rundt bursdagen min får jeg alltid reklamer for gullsmeder på fb og safari, da har han brukt felles wifi og googlet smykker til meg :ler:  Ingen gullsmedreklamer nå for tiden :sukk: Så ja, han trenger et spark bak. Har hintet kraftig et par ganger, men ingenting skjer. Nå er det lenge siden vi har snakket om det, typ et par år siden, og jeg har ikke hintet heller, så jeg maser ikke altså. 

Og nei, jeg vil ikke fri! Han ønsker ikke at jeg frir, og jeg ønsker heller ikke å fri. Kanskje bare sette meg på fanget hans og si at jeg vil vi skal skaffe oss ringer nå, det er greit, men å gå ned på et kne med en ring er en mannegreie synes jeg. Jeg er sikkert gammeldags jeg og :vetikke: 

Anonymkode: c2c35...6e4

Slutt med hinting. Menn suger på å fange opp sånt. Si det rett ut. Jeg vil gifte meg. Hva venter du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Slutt med hinting. Menn suger på å fange opp sånt. Si det rett ut. Jeg vil gifte meg. Hva venter du på?

Har faktisk sagt akkurat det. Og han ble litt 😳 «Ja, nei, jeg vet ikke helt? Har vi tid til det nå da? Ja, vi må jo gifte oss en dag, det har du helt rett i» og så ble jeg gravid rett etterpå og så skjedde livet liksom. Og det ble borte i sanden. Så hintingen har ikke vært av typen kose med ringfingeren og sukke av say yes to the dress eller noe. 

Anonymkode: c2c35...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk sagt akkurat det. Og han ble litt 😳 «Ja, nei, jeg vet ikke helt? Har vi tid til det nå da? Ja, vi må jo gifte oss en dag, det har du helt rett i» og så ble jeg gravid rett etterpå og så skjedde livet liksom. Og det ble borte i sanden. Så hintingen har ikke vært av typen kose med ringfingeren og sukke av say yes to the dress eller noe. 

Anonymkode: c2c35...6e4

Si det nå.

Jeg vil være gift innen 2020.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom ikke dette med at man mener man står fjellstøtt, men ikke klarer å kommunisere fram hvor man vil med forholdet. Da er det en åpenhet og kommunikasjon som mangler. 

 

 

Anonymkode: b6f9f...c62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bare til ham:

Vi har snakket om at vi skal gifte oss. Jeg vil gjøre det snart. Jeg ønsker at du skal fri til meg innen kort tid, ellers kommer jeg til å fri til deg! 

(Svarer utfra hva du ønsker og hva dere har snakket om. Selv har jeg vært gift før og har absolutt ikke lyst til å gjøre det igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Du sier bare til ham:

Vi har snakket om at vi skal gifte oss. Jeg vil gjøre det snart. Jeg ønsker at du skal fri til meg innen kort tid, ellers kommer jeg til å fri til deg! 

(Svarer utfra hva du ønsker og hva dere har snakket om. Selv har jeg vært gift før og har absolutt ikke lyst til å gjøre det igjen)

Flott og enkel løsning! Eventuelt hvis du er litt leken, TS, kan du bare "tilfeldigvis" avslutte en samtale(evnt telefonsamtale) med "og forresten, jeg synes vi burde gifte oss snart. Ok, hadet, sees etterpå!"(gå eller legg på før han får sagt noe tilbake)

Anonymkode: 98adc...337

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Jeg ser kritikken altså, at «vi står fjellstøtt» men jeg vegrer meg for å ta opp dette. Vi snakker om alt, men ikke akkurat dette 🙈 Kjempeteit kanskje. 

Jeg går fortsatt og grunner på det, og tenker på hvordan jeg skal ta det opp. Har altså fortsatt ikke gjort det. Kanskje jeg skal være leken, haha 😆 Regner med at han da ringer meg opp og spør «Hva saaa du nå?!» og da må jeg ta det over telefonen. Det har jeg jo ikke lyst til. Blurta det nesten ut under sex her om dagen, og det er jo heller ikke riktig tidspunkt. Greide heldigvis å la være. 

Har vært litt ekstra glad i ham i det siste, og han synes det er topp. Prøvde å legge opp til en samtale i går kveld etter vi hadde spist, vi lå fletta sammen på sofaen og så på film. Plutselig kom han da med en rap og unnskyldte seg med at han hadde spist såååå mye, nå måtte han på do altså. Så da døde den anledningen 😝

Anonymkode: c2c35...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, ingen trenger vel å "fri". Bare si: Jeg synes vi skal gifte oss nå, hva synes du?

Anonymkode: f2248...ccb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa at tinghuset var ledig xx/xx, og yy/yy, og at det passet med jobb og andre forpliktelser. Han bekreftet at yy/yy passet best med hans vaktplan. 

Innimellom er det enkle det beste. 

Anonymkode: 077e1...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, han vil gifte seg, du vil gifte deg, dere er enige om hverandre??

Hvor kommer dette amerikanske frieriet inn i bildet? Kan dere ikke bare bli enige om å plukke ut ringer til helgen? 

Ikke gjør ting så komplisert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg ser kritikken altså, at «vi står fjellstøtt» men jeg vegrer meg for å ta opp dette. Vi snakker om alt, men ikke akkurat dette 🙈 Kjempeteit kanskje. 

Jeg går fortsatt og grunner på det, og tenker på hvordan jeg skal ta det opp. Har altså fortsatt ikke gjort det. Kanskje jeg skal være leken, haha 😆 Regner med at han da ringer meg opp og spør «Hva saaa du nå?!» og da må jeg ta det over telefonen. Det har jeg jo ikke lyst til. Blurta det nesten ut under sex her om dagen, og det er jo heller ikke riktig tidspunkt. Greide heldigvis å la være. 

Har vært litt ekstra glad i ham i det siste, og han synes det er topp. Prøvde å legge opp til en samtale i går kveld etter vi hadde spist, vi lå fletta sammen på sofaen og så på film. Plutselig kom han da med en rap og unnskyldte seg med at han hadde spist såååå mye, nå måtte han på do altså. Så da døde den anledningen 😝

Anonymkode: c2c35...6e4

Men du skal jo ikke fri, så du trenger ikke vente på en anledning. Du bare sier en dag at nå synes du at dere må gifte dere ganske snart, nå har dere venta for lenge. Så nå er det snart på tide at han frir om ikke alt for lenge, for dette er viktig for deg. Det trenger ikke være romantisk, du driver ikke og frir, dere har jo snakka om det her før. 

Anonymkode: 626b0...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa at vi burde gifte oss på dato X, og at vi måtte sende inn prøvingspapirene nå slik at vi fikk bestilt tid i Tinghuset. Så ble det sånn, 2,5 mnd etterpå. Bestilte kjole på Zalando og hadde middag med de nærmeste på en restaurant, 30 gjester. Ekteskapet som juridisk og sosial ramme var viktig for meg, ikke selve brylluppet.

Anonymkode: af17f...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...