Gå til innhold

Erfaring med Kjemi 1 privatisteksamen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med kjemi 1 privatisteksamen. I så tilfelle, kunne dere delt hvordan det gikk og temaene og forsøket dere fikk? 😉

Anonymkode: eadf0...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du det opp på egenhånd? Jeg går på sonans og vi får vite om alt som er relevant på eksamen og hva vi bør øve ekstra på

Anonymkode: 81f4b...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du det opp på egenhånd? Jeg går på sonans og vi får vite om alt som er relevant på eksamen og hva vi bør øve ekstra på

Jeg tar opp på egenhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går også på sonans. Læreren gikk gjennom atomradius, står jo ikke en dritt om det i boka.

Anonymkode: 12153...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går også på sonans. Læreren gikk gjennom atomradius, står jo ikke en dritt om det i boka.

Anonymkode: 12153...e31

Gikk han igjennom andre ting som ikke står i boka også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på Sonans, og ja det er mye som ikke kommer frem i lærebøkene. Det er absolutt mulig å få 6 ved å lese selv, men det er mye vanskeligere. Samtidig så er det mye i bøkene som rett og slett ikke er pensum, som feks bufferområde. Det er først i kjemi 2 at du skal kunne si en hel del om buffere, mens i kjemi 1 skal du kun si noe om ekvivalens. Halvtitreringspunkt er også uinteressant i kjemi1, men boka vier mange sider til dette. 

Mange tror at det å lese en bok er nok til eksamen, det stemmer ikke. Lærerne på Sonans/Bjørknes/metis osv underviser ikke bare i boken, men også «hva skal du ikke lese», «hva bør du lese masse om» og «dette kommer nesten alltid på eksamen». 

Anonymkode: 19c3b...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå bare lest i boka og i oppgaveboken selv. 

Har også meldt meg opp på eksamen til høsten, og det er for sent å melde seg på Sonans nå.

Var mer på utgikk etter forsøk og ulike temaer man kan få. Men føler nå at jeg gruer meg litt nå etter å ha lest at sensorene spør om ting som ikke står i læreboka.

Kunne noen hjulpet meg med hvilke forsøk og hva annet enn det som står i læreboka jeg må kunne😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå bare lest i boka og i oppgaveboken selv. 

Har også meldt meg opp på eksamen til høsten, og det er for sent å melde seg på Sonans nå.

Var mer på utgikk etter forsøk og ulike temaer man kan få. Men føler nå at jeg gruer meg litt nå etter å ha lest at sensorene spør om ting som ikke står i læreboka.

Kunne noen hjulpet meg med hvilke forsøk og hva annet enn det som står i læreboka jeg må kunne😓

Læreboka skal dekke hele pensum. 

Anonymkode: 1a3be...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Læreboka skal dekke hele pensum. 

Anonymkode: 1a3be...c9d

Spiller det noe rolle om hvilken bok man velger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...