Gå til innhold

Konstant dårlig stemning hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det så dårlig stemning hjemme hos oss, at det må tas grep. Jeg sliter med store humørsvingninger og selvbildet er elendig. Har depressive perioder. 

Mannen jobber mye, og jeg er stort sett alene med barna i hverdagen. En på 5 og en på 2. Jeg er utslitt. Minste sover enda dårlig om natta, og våkner grytidlig. Mye av kranglingen går ut på hvem som skal stå opp først. Sånn starter dagen, og får et veldig dårlig utgangspunkt. 

Jeg føler meg nedprioritert, samtidig er jeg kommet til et punkt hvor jeg rett og slett blir irritert bare av å se han.

Jeg vil at det skal være oss. Det vil han også. Hvordan kan vi få det bedre? Jeg tror vi må snakke med noen. Er redd for at de skal kontakte barnevernet, om vi går til familievernkontoret. Jeg kan være ganske høylytt å si stygge ting til han foran barna..

Anonymkode: 323e5...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne.. Har dessverre ingen råd, men mye er likt her 

❤️

Anonymkode: 6de9d...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en laaang periode med dårlig stemning med min kjære. hadde det sånn ca et års tid, og jeg endte opp med å flytte ut og finne me et nytt sted å bo. etter rundt en måneds tid hvor vi nesten ikke hadde kontakt (mest for at vi skulle komme oss mentalt til hektene) så ble ting veldig mye bedre for oss. Nå er vi flinke til å gi hverandre rom når vi trenger det, og sover over hos hverandre når vi har lyst til det. 

 

Nå hadde vi ikke felles barn, men har tre barn fra før. De har kommet på besøk til meg gjevnlig, og har kost seg masse med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en fast avtale vedr hvem som står opp med barna. Dere må avlaste hverandre så begge får sovet ut av og til. Ville lagt inn støtet på å fått 2 åringen til å sove rundt. Har selv vært gjennom noen runder av det, er ett helvete mens det står på men så verdt det. Så kan dere jobbe med forholdet når dere ikke er kronisk utslitt av søvnmangel. 

Anonymkode: ccb08...47b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med brukeren over, dere må avtale hvordan dere skal gjøre det om morgenen. Hvis noe lager krangel på jevnlig basis må dere finne en løsning en gang for alle, ikke repetere krangelen hver gang det skjer.

Ellers tror jeg familievernkontoret kan bidra med masse, siden du sier at dere begge to vil at det skal funke. Når viljen er til stede kan mye bli bedre med litt hjelp! Det er ingen automatikk i at barnevernet kontaktes hver gang en familie er innom for å få hjelp, da skulle barnevernet fått mye å gjøre... veldig mange sliter i perioder, og da er det ansvarsfulle foreldre som tar grep og søker hjelp :) 

Anonymkode: d78e2...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtal på forhånd hvem som skal stå opp! Og så må du nesten huske at det å si stygge ting til andre foran ungene kan gjøre de redde, og gi de varige mén. Du må ta deg sammen, skal dere diskutere ting så gjør det i fred og ro etter barna har lagt seg, eller skaff barnevakt. 

Anonymkode: 4c112...86a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber dere begge fulltid? Barna er vel i bhg på dagtid? 

Anonymkode: bd3a9...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk hjelp, dette går utover barna deres også. Det er ingen på familievernkontoret som vil kontakte barnevern sånn med en gang uansett, dere kommer jo for å få hjelp! ☺️ Dette kan dere klare. Få hjelp til å lage avtaler dere imellom som gir hverdagen bedre struktur og levelige forhold for dere begge ♥️ Hjelpere er der for en grunn og dere har den perfekte grunn!

Anonymkode: a8d0c...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå dere må ordne regler. Hver sin natt eller annenhver gang. Og da kan det ikke være noe sutring over det. Skal det være, så skal det være. Har dere valgt å få barn må dere tåle å ha dem.

Anonymkode: 3b2b5...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå dere må ordne regler. Hver sin natt eller annenhver gang. Og da kan det ikke være noe sutring over det. Skal det være, så skal det være. Har dere valgt å få barn må dere tåle å ha dem.

Anonymkode: 3b2b5...a33

Jeg tåler å ha barn, men jeg er et menneske. Jeg er sliten. 2 år med utrolig dårlig søvn og mange netter på sykehus. Ville nok datt de fleste litt ut av spill.

Anonymkode: 323e5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det annerledes. jeg tillater meg rett og slett ikke å være i dårlig humør. Det går ut over meg selv og alle andre. Er jeg i dårlig humør, får jeg værsågod klistre på meg en positiv maske.

Dårlig humør er en energityv og konfliktmaker uten sidestykke. Det blir kun verre om denne djevelen får være løs.

Anonymkode: 78e14...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst at du skal bli irritert over å se ham når det er du som har humørsvingninger. Har du tenkt på hvordan det er for han å leve med noen som har konstante humørsvingninger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tåler å ha barn, men jeg er et menneske. Jeg er sliten. 2 år med utrolig dårlig søvn og mange netter på sykehus. Ville nok datt de fleste litt ut av spill.

Anonymkode: 323e5...83e

Ville mannen ha barn eller trumfet du igjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det annerledes. jeg tillater meg rett og slett ikke å være i dårlig humør. Det går ut over meg selv og alle andre. Er jeg i dårlig humør, får jeg værsågod klistre på meg en positiv maske.

Dårlig humør er en energityv og konfliktmaker uten sidestykke. Det blir kun verre om denne djevelen får være løs.

Anonymkode: 78e14...2f5

Helt klart. Skulle ønske jeg klarte.. har gått i terapi alene i mange år..

Anonymkode: 323e5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antoinette skrev:

Ville mannen ha barn eller trumfet du igjennom?

Han var mer ivrig enn meg, men jeg ville jeg også.

Anonymkode: 323e5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, NBA skrev:

Håpløst at du skal bli irritert over å se ham når det er du som har humørsvingninger. Har du tenkt på hvordan det er for han å leve med noen som har konstante humørsvingninger?

Ja, tenker på det ukentlig. Unnskylder meg. Skjønner at det er vanskelig. Dessverre ikke lett å «ta seg sammen» er ikke noe jeg vil mer enn det.

Anonymkode: 323e5...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber dere begge fulltid? Barna er vel i bhg på dagtid? 

Anonymkode: bd3a9...619

Vi jobber fulltid ja. Ja, de er i bhg. Men det er ikke sånn at jeg er på spa mens de er der. Jeg jobber..

Anonymkode: 323e5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han var mer ivrig enn meg, men jeg ville jeg også.

Anonymkode: 323e5...83e

OK, for det første er det ikke en link mellom FVK og BV - du må ikke lese deg paranoid på alt skriveriet her inne. Dere har kjørt dere fast i et negativt spor og trenge litt hjelp. Det er helt ok og ikke noe å skamme seg over. 

Ring på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt med barn, men sånn er det. Han jobber vel for å tjene penger til dere alle? Den som er hjemme må ta seg mest av barna. Sånn er det bare. Du er tross alt moren. Det er lov å være sliten, men vær forsiktig med hva du sier foran barna. Det er nok lurt at dere/spesielt du får noen å prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit at du er høylytt og sier stygge ting til han foran barna, det må du slutte med med en gang! 

Anonymkode: 091ef...36c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...