AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Har slitt med angst i to år nå, siste året helt ille! Angsten styrer livet mitt fullstendig og jeg er redd alt som kjennes i kroppen min, og er overbevist om at jeg skal dø hvert sekund. Har de siste ukene prøvd å bryte det destruktive mønsteret jeg er komt inn i. Og denne uken har jeg fått til ting jeg ikke har gjort på lenge, men allikevel kommer dager som i dag tilbake sterkere for hver gang. Føler meg helt fullstendig utmattet, brekker meg, verker i rygg og mage, svimler OSV. Prøver å tenke at jeg har klart meg bra denne uken og at kanskje det er derfor jeg får en liten smell - men fa## altså... Jeg går skikkelig i kjelleren og føler at OK, nå er min siste time her - og handler deretter... Dette sliter meg fullstendig ut, og ødlegger jo selvsagt all motivasjon for å i det hele tatt prøve å jobbe med dette. Noen med lignende erfaring, tips eller triks? Beklager om dette ble et sytete innlegg, godt å bare få det ut!! Anonymkode: 14ec6...c93
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #2 Skrevet 7. september 2019 For det første, angst er ikke farlig. Jo mer du sitter å kjenner på angsten og gir den næring jo mer vokser den. Noe som er helt normalt når angsten herjer i kroppen. Da handler hvert minutt av å kjenne etter. Å sove er godt for hodet. Da får du restartet systemet. Prøv å spis regelmessig og få i deg nok mat, selv om matlysten er på bunn hjelper det på angsten. Prøv kognitiv terapi. Der bruker du skjema. Dette for å endre tankegangen din. Få henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg til å ta kontroll over angsten. Det viktigste å tenke er at angst bare er en ubehagelig følelse, og det går over. Gi aldri opp. Sett deg små mål og vær fornøyd med det du får til. Trening er også noe som mange har hjelp av. Sender deg en stor klem ❤️ Angst er vondt. Anonymkode: 579ce...112
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #3 Skrevet 7. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første, angst er ikke farlig. Jo mer du sitter å kjenner på angsten og gir den næring jo mer vokser den. Noe som er helt normalt når angsten herjer i kroppen. Da handler hvert minutt av å kjenne etter. Å sove er godt for hodet. Da får du restartet systemet. Prøv å spis regelmessig og få i deg nok mat, selv om matlysten er på bunn hjelper det på angsten. Prøv kognitiv terapi. Der bruker du skjema. Dette for å endre tankegangen din. Få henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg til å ta kontroll over angsten. Det viktigste å tenke er at angst bare er en ubehagelig følelse, og det går over. Gi aldri opp. Sett deg små mål og vær fornøyd med det du får til. Trening er også noe som mange har hjelp av. Sender deg en stor klem ❤️ Angst er vondt. Anonymkode: 579ce...112 Tusen takk for godt og informativt svar❤️ Ja som du skriver, matlysten er på bunn - så med mat og søvn har jeg et stooort forbedringspotensiale!! Går til psykiater, er ikke så lenge siden jeg startet der da, men. Stor klem tilbake til deg❤️ Anonymkode: 14ec6...c93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå