AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Hvilken betydning har det om man HOPPER over en ppille (dvs ikke tar to piller på samme dag om man glemte dagen før, men bare tar den gjeldende dagen)? Altså om jeg glemte p-pillen i går, men oppdaget ikke dette før jeg skulle ta dagens pille. Så tar jeg gårsdagens pille som dagens pille - og kun den. Det står i pakningsvedlegget at man skal ta den glemte så snart man husker på den, og deretter den pillen man egentlig skulle ta noen timer senere. De få gangene dette har skjedd med meg har jeg rett og slett bare hoppet over. Altså bare forskjøvet brettet én dag. Har det noen betydning rent beskyttelsesmessig om man tar en eller to? Anonymkode: 878a7...0a3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Du er ikke sikker på 7 dager om man glemmer en pille, og må dermed bruke kondom ved sex. Uansett om du tar pillen du har glemt eller ikke Anonymkode: 8d845...d40
Heisenberg Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 Det kommer an på hvor mange timer som går mellom pillene.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke sikker på 7 dager om man glemmer en pille, og må dermed bruke kondom ved sex. Uansett om du tar pillen du har glemt eller ikke Anonymkode: 8d845...d40 I pakningsvedlegget står det at det går fint så lenge det er mindre enn 48 timer mellom to piller. Bare lurte på om det utgjorde noen forskjell å ta den man glemte i tillegg til den man skulle ta den dagen. Anonymkode: 878a7...0a3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #5 Skrevet 7. september 2019 Hvis det står at du skal ta den glemte pillen så fort du kommer på det vil jeg tro at du ikke er beskyttet hvis du bare tar den neste dagen etter. Ellers ville jo pakningsvedlegget sagt at du bare trenger å ta pillene annenhver dag. Jeg ville uansett beskyttet meg med kondom de neste sju dagene. Og satt opp en time hos legen for å avklare det her Anonymkode: ca60c...730
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #6 Skrevet 7. september 2019 Skjedd med meg. Helsesøster forklarte at man må ikke ta 2 samtidig, man er fortsatt beskyttet. Jeg hadde uansett ikke sex i den perioden så det gjorde meg ikke så mye, men om du er usikker kan du bruke annen prevensjon Anonymkode: 7b581...668
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå