Gå til innhold

Samvær før rettsak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og faren til barnet vårt har gått fra hverandre. 

Vi er ikke enige om samværet så det blir rettssak om ikke lenge. 

Det er krangling ang samværet fram til da. Faren har ikke funnet noe fast bosted enda og han er mye bortreist pga arbeid. 

Jeg har sagt at samvær blir kun på helg og at gutten trenger stabilitet og rutiner. 

Han oppholder seg i fritidsboligen som er 2 timer kjøring fra der jeg bor. Det går ikke ant i ukedagene når gutten skal i barnehage og ha en normal hverdag. De gangene faren skulle ha levert han så blir han levert til lunsj. Barnehagen har klaget på dette. 

Han mener nå at han kan hente gutten når det måtte passe seg. Kan han virkelig gjøre det? Kan jeg si til barnehagen at han ikke får hente han med mindre det er avtalt på forhånd. Ønsker virkelig ikke å komme i barnehagen en dag og at gutten min er borte.. 

Takk for innspill 😊

Anonymkode: 53872...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Hvor lenge er han uten fast bopel? 

Uansett kan han ikke hente ungen uten avtale. Hvis det ikke er større problem enn for sen levering, bør dere klare å løse dette. Såfremt han er en god pappa ellers da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Hvor lenge er han uten fast bopel? 

Uansett kan han ikke hente ungen uten avtale. Hvis det ikke er større problem enn for sen levering, bør dere klare å løse dette. Såfremt han er en god pappa ellers da. 

4 mnd snart. Han har ved flere anledninger gitt meg flere bostedsadresser hvor han liksom skal bo og nektet å endre adressen sin fra leiligheten min. Har nå måttet gå til skattekontoret for å få dette endret selv. 

Jeg ønsker selvsagt å løse det, men pendling på 4 timer hver dag for en liten gutt på 2 år er ikke bra. (2 timer hver vei) 

Anonymkode: 53872...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belima skrev:

Siden det blir rettsak, så har du og far advokater. Ville snakket med advokaten for å være sikker.

Advokaten min er via help forsikring. Håpløst å få kontakt med de. Har sendt en Mail nå og venter på svar. De har sagt at de henger litt etter med arbeid etter felles ferien.

Anonymkode: 53872...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Advokaten min er via help forsikring. Håpløst å få kontakt med de. Har sendt en Mail nå og venter på svar. De har sagt at de henger litt etter med arbeid etter felles ferien.

Anonymkode: 53872...9b2

Lykke til. Synd at ting tar tid, men sånn er det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Belima skrev:

Lykke til. Synd at ting tar tid, men sånn er det noen ganger.

Jepp er vel bare slik det er 🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 53872...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 mnd snart. Han har ved flere anledninger gitt meg flere bostedsadresser hvor han liksom skal bo og nektet å endre adressen sin fra leiligheten min. Har nå måttet gå til skattekontoret for å få dette endret selv. 

Jeg ønsker selvsagt å løse det, men pendling på 4 timer hver dag for en liten gutt på 2 år er ikke bra. (2 timer hver vei) 

Anonymkode: 53872...9b2

Er han en god pappa ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvis du vil gi far en sterkere sak er det bare å fortsette å motarbeide ham.

Motarbeider han ikke, men setter sønnen våres beste interesse først. Små barn trenger rutiner og jeg mener det ikke er til barnets beste at faren bare henter ungen uten at det foreligger en avtale først. 

Derfor mener jeg at siden han oppholder seg på fritidsboligen som er lang kjøring ifra så kan han ha gutten på helg

Anonymkode: 53872...9b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Er han en god pappa ellers? 

Det er en lang historie, men han er ikke engasjert. Det er jeg som har tatt meg av gutten helt siden han ble født. Både med sykehus, leger , helsestasjon og barnehage. Gutten har noen utfordringer med hørsel. Aldri vært med på noen foreldremøter eller arrangement i barnehagen. 

Jeg har stått opp og lagt han hver dag. Uansett om faren har vært hjemme. 

Han er ikke en engasjert far. 

Anonymkode: 53872...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en lang historie, men han er ikke engasjert. Det er jeg som har tatt meg av gutten helt siden han ble født. Både med sykehus, leger , helsestasjon og barnehage. Gutten har noen utfordringer med hørsel. Aldri vært med på noen foreldremøter eller arrangement i barnehagen. 

Jeg har stått opp og lagt han hver dag. Uansett om faren har vært hjemme. 

Han er ikke en engasjert far. 

Anonymkode: 53872...9b2

Jeg forstår. Lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dævendøtte skrev:

Hvor lenge er han uten fast bopel? 

Uansett kan han ikke hente ungen uten avtale. Hvis det ikke er større problem enn for sen levering, bør dere klare å løse dette. Såfremt han er en god pappa ellers da. 

Hvorfor kan han, altså far, ikke hente ungen uten avtale? Han er barnets far. Det er ingen rettslig dom at han ikke kan ha samvær med sitt barn.

Anonymkode: 1623a...722

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Advokaten min er via help forsikring. Håpløst å få kontakt med de. Har sendt en Mail nå og venter på svar. De har sagt at de henger litt etter med arbeid etter felles ferien.

Anonymkode: 53872...9b2

Help? Jeg hadde byttet advokat, MANGE som klager over helps bistand i saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen kan ikke nekte far å hente.

Her må du tenke tape slaget men vinne krigen. Slik du beskriver det vinner du saken hvis du ikke saboterer for deg selv nå. Og selv om det ikker er optimalt at gutten blir hentet uten videre og må kjøre lenge kan det være verre om du viser deg kranglevoren, spesielt overfor barnehagen.

Anonymkode: 4e04d...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en lang historie, men han er ikke engasjert. Det er jeg som har tatt meg av gutten helt siden han ble født. Både med sykehus, leger , helsestasjon og barnehage. Gutten har noen utfordringer med hørsel. Aldri vært med på noen foreldremøter eller arrangement i barnehagen. 

Jeg har stått opp og lagt han hver dag. Uansett om faren har vært hjemme. 

Han er ikke en engasjert far. 

Anonymkode: 53872...9b2

Han kjører fire timer tur/retur for å se sønnen sin, og du sier han ikke er engasjert?? Det lureste du kan gjøre er å gå i dialog med far. Å blande inn advokater og gå til sak vil være ødeleggende for samarbeidet. Ja du kan være så sur du bare vil fordi du har tatt mesteparten av jobben til nå. Men vil du virkelig straffe gutten med å la han se faren minst mulig? Ville du syntes det var greit å se ditt barn annenhver helg? Alt du gjør fremover gjør du for barnet. Han trenger faren sin like mye som han trenger deg. Det er ingen konkurranse. Vær raus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Josefine5 skrev:

Han kjører fire timer tur/retur for å se sønnen sin, og du sier han ikke er engasjert?? Det lureste du kan gjøre er å gå i dialog med far. Å blande inn advokater og gå til sak vil være ødeleggende for samarbeidet. Ja du kan være så sur du bare vil fordi du har tatt mesteparten av jobben til nå. Men vil du virkelig straffe gutten med å la han se faren minst mulig? Ville du syntes det var greit å se ditt barn annenhver helg? Alt du gjør fremover gjør du for barnet. Han trenger faren sin like mye som han trenger deg. Det er ingen konkurranse. Vær raus!

Godt sagt! I tillegg blir det for slapt å skylde på at man ikke får tak i advokaten sin. Da bytter man advokat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5

Eller avlyser hele greia og prater med far. To voksne mennesker som begge er like glad i gutten sin, må klare å komme til enighet.

Dessuten. Sutring over det som har vært vil bare få ts til å virke hevngjerrig og lite løsningsorientert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Josefine5 skrev:

Eller avlyser hele greia og prater med far. To voksne mennesker som begge er like glad i gutten sin, må klare å komme til enighet.

Dessuten. Sutring over det som har vært vil bare få ts til å virke hevngjerrig og lite løsningsorientert. 

Er ikke uenig i det, men de har tydeligvis ikke klart det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...