Gå til innhold

Salg av iPhone privat - garanti?


Gjest Iowa

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge en helt ny iPhone 8 (kun brutt forsegling på pakken) grunnet bytte til firmatelefon. Hvordan fungerer det med garanti for ny kjøper? Holder det at de får med kvittering (registrert på meg hos Apple.no) for å evt benytte seg av garanti dersom noe skulle oppstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det er Apple produkt, tipper jeg at garanti faller bort og du må faktisk betale kjøper for å overta tlf. Minus de 14% som går til Apple. 

Du vil også trenge bekreftlese på at du er gift og at tlf ikke blir brukt til tlf sex. Og mellom jul og nyttår, må du faktisk låne vekk huset ditt til en Apple ansatt, siden det står i kontrakten ved kjøp. 

Kvitteringen til neste kjøper må hugges som steintavle fordi den videreselges. 

Anonymkode: aa333...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er Apple produkt, tipper jeg at garanti faller bort og du må faktisk betale kjøper for å overta tlf. Minus de 14% som går til Apple. 

Du vil også trenge bekreftlese på at du er gift og at tlf ikke blir brukt til tlf sex. Og mellom jul og nyttår, må du faktisk låne vekk huset ditt til en Apple ansatt, siden det står i kontrakten ved kjøp. 

Kvitteringen til neste kjøper må hugges som steintavle fordi den videreselges. 

Anonymkode: aa333...4df

Takk for konstruktivt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Iowa skrev:

Takk for konstruktivt svar

👍

Anonymkode: aa333...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt garanti på bruktkjøp tidligere, dog ikke Apple produkt. Det var ikke noe problem. Send en mail til Apple og spør for sikkerhetsskyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyherinne

jeg fikk en iphone i gave, og så fikk jeg en fra jobben med noen times mellomrom. så jeg tok kontakt med telia og spurte og fikk beskjed om at den som leverer tlf går på garatien, altså du kan selge den videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...