Gå til innhold

Endre trrkkdato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om dette havner på rett forum, men prøver. Er det noen som vet om det er mulig å endre trekkdato på Netflix, viaplay og Spotify? Jeg vil ha alle på samme dag, ikke spredt utover mnd

Anonymkode: ff196...ac3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om dette havner på rett forum, men prøver. Er det noen som vet om det er mulig å endre trekkdato på Netflix, viaplay og Spotify? Jeg vil ha alle på samme dag, ikke spredt utover mnd

Hvilken rolle spiller det hvilken dato de trekkes? 

De fleste slike abonnement har fast dag i mnd som ikke kan endres.

Anonymkode: 1d802...fb5

Skrevet

Har det noe å si? Jeg vil ha alt på samme dag, for da har jeg full kontroll på hvor mye jeg har igjen til mat og bensin når alt av regninger er betalt. Alle andre regninger har trekk på lønningsdato. Vil gjerne ha disse tre på lønningsdato også

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det noe å si? Jeg vil ha alt på samme dag, for da har jeg full kontroll på hvor mye jeg har igjen til mat og bensin når alt av regninger er betalt. Alle andre regninger har trekk på lønningsdato. Vil gjerne ha disse tre på lønningsdato også

Men det som står igjen på brukskonto, etter at du har satt over til regningskontoen det som skal gå til månedens regninger, er jo det du har til bruk på mat, bensin etc, uansett når ting trekkes fra regningskontoen.

Skrevet

Ikke alle har regningskonto. Jeg har trekkdato på lønningsdag. Ser ikke poenget med å ha forskjellige kontoer. Jeg har brukskonto og sparekonto. Det holder

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har regningskonto. Jeg har trekkdato på lønningsdag. Ser ikke poenget med å ha forskjellige kontoer. Jeg har brukskonto og sparekonto. Det holder

Regningskonto er til nettopp for å løse det "problemet" du har nå. Du vil aldri kunne få alle regninger med forfallsdato på samme dag i mnd, så det er noe du må leve med, enten ved å bare akseptere at det lager mindre oversikt på din ene konto eller ved å ha regningskonto, slik de fleste voksne mennesker har.

Skrevet

Går helt fint det. Og nei, det vil ikke løse problemet, for Spotify, Netflix og andre sånne tjenester trekker fra kortet du har oppgitt. Og kortet er knyttet til brukskonto. Så selv om jeg hadde hatt en regningskonto hadde disse blitt trukket fra brukskonto. Dessuten verken trenger, eller har, alle voksne en regningskonto. Man gjør hva som er mest oversiktig for seg selv

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Regningskonto er til nettopp for å løse det "problemet" du har nå. Du vil aldri kunne få alle regninger med forfallsdato på samme dag i mnd, så det er noe du må leve med, enten ved å bare akseptere at det lager mindre oversikt på din ene konto eller ved å ha regningskonto, slik de fleste voksne mennesker har.

Det er fullt tillatt å betale regninger på en annen dato enn forfallsdato, selv om man taper noen ører i renter.

Anonymkode: c9b10...118

Skrevet

Tja, du kan jo enten stoppe alle abonnement før trekkdatoen, og så være uten tjenesten til den dagen du vil at det skal trekkes og starte på nytt den dagen. Eller bare stoppe de gamle kontoene og lage nye på alt på den dagen du ønsker. 

Anonymkode: f2900...7e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...