Gå til innhold

Hund bjeffer konstant fra 06.00!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Naboens hund settes ut klokken 06.00 da naboen går på jobb. Har snakket med de tidligere, da ga det seg en liten stund. Nå står den å bjeffer igjen! 

Er dette lov? Hva gjør man når naboen ikke hører etter og bare lar hunden stå ute? 

Anonymkode: d5f37...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står ikke noe sted at det ikke er lov, men jeg forstår deg godt. Her jeg bor er problemet at folk lufter hundene sine til alle døgnets tider. Og en av hundene har en tendens til å stå ute på altanen store deler av tiden. Når den ser en annen hund, er den tydeligvis i mordermodus, for da er det en bjeffing og gneldring uten like. Og så følger selvsagt de andre hundene på. 

Det er dessverre ikke mange borettslag hvor dyrehold ikke er lov, men flytter jeg noen gang, skal det være et av kriteriene.

Anonymkode: abd4e...60c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ikke noe sted at det ikke er lov, men jeg forstår deg godt. Her jeg bor er problemet at folk lufter hundene sine til alle døgnets tider. Og en av hundene har en tendens til å stå ute på altanen store deler av tiden. Når den ser en annen hund, er den tydeligvis i mordermodus, for da er det en bjeffing og gneldring uten like. Og så følger selvsagt de andre hundene på. 

Det er dessverre ikke mange borettslag hvor dyrehold ikke er lov, men flytter jeg noen gang, skal det være et av kriteriene.

Anonymkode: abd4e...60c

Men er det ikke noe regler for bråk i befolkede områder på natten? 

Jeg blir gal. Den vekket ungen, og hun sovnet ikke før i tre tiden pga feber i natt 😞

Skrevet

Hvis hunden settes ut i løpestreng eller en luftegård som ikke er bra tilrettelagt for hunden, hunden står ute en hel arbeidsdag og bjeffer og tydelig mistrives og det ikke hjelper å ta det direkte med naboen så ville jeg ringt Mattilsynet og klaget inn dårlig hundehold. 

https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, skruf skrev:

Hvis hunden settes ut i løpestreng eller en luftegård som ikke er bra tilrettelagt for hunden, hunden står ute en hel arbeidsdag og bjeffer og tydelig mistrives og det ikke hjelper å ta det direkte med naboen så ville jeg ringt Mattilsynet og klaget inn dårlig hundehold. 

https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/

Nei men den står ute ca en time eller to av gangen. Bjeffer nok fordi den er av en viss bråkete rase. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...