Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og en vennine har bestilt uspesifisert tur til Kypros om 14 dager gjennom ving. Håper ikke vi havner på en guds forlatt plass...

Men jeg har ett par spørsmål.

-Er det virkelig så sinnsykt stive priser der nede?

-Er strendene tette av folk?

-Hvordan er shopping muligheter? I tyrkia og sånt er det jo mye fake vesker sko og klokker og sånt,er det det på kypros også? jeg håper det :wink:

-og er det mye fjortiss fyll? er 22 og håper liksom å ikke bare treffe 18-åringer...

-er det ok toaletter?

Ellers noen råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei roxy!

jeg har selv værti kypros 6 år på rad tror jeg det begynner å bli nå...så jeg kan gjerne hjelpe deg.,,.

det spørs jo litt hvor i kypros du skal..... kommer du i larnaca så er det langt i fra fint!! der er stranden langs hovedveien og det er en stor by med masse møkkete bakgater og veldig så utrivelig, du får ikke den sydenfølelsen!!

kommer du til fig tree bay så er det et mer syden sted ja, familie sted i forhold til agia napa.. her er det en liten by med rolige omgivelser. strendene her er veldig fine, og sand!

dersom du kommer til agia napa, som er vel det mest sannsynlige, så kommer du til party stedet ja! dette stedet har utviklet seg enromt gjennom de siste årene! men selv en familie som ikke ønske rå dra hit pga fest osv kan fint bo her men bo å et hotell som ikke er midt i sentrum, en trenger heller ikke oppsøke selve sentrum, fo litt utenfor er det enda mye butikker, restauranter osv.. så klart kommer du inn i sentrum er det ville tilstander! men det er mer i fra fellesferien og utover.. jeg var der i fjor en uke før oig det var ikke så ille.. men jeg ville aldri dratt dit i fellesferien! da er det totalt kaos! bare fest og fyll!! men i alle aldre altså!!!

vel du får ikke handla så masse i kypros, det er iokke det store shopping stedet for å si det sånn. de har veldig mye sånne kjeder, armbånd og andre lettlagede ting... samt kort og statiuer av deres helgener, duker, skinn og t skjorter hvor det står ulike tekster på... ikke mye som frister sånn ellers... dessuten er prisene dyre ja!!! tskjortene koster fra 70 og oppover... disse kjedene osv ligger på 40 50 ... en is koster vel nesten som her hjemme, samme med brus og slikt....

en middag ry,er fort på 3, 400 kroner... men selvfølgelig alt etter hvor du går da... går du på pizza hut eller, mcdonalds eller slikt er det rimeligere... mcdonalds er noe av det rimeligste der nede.... pluss at de har en veldig god hygiene på mcdonalds der i forhold til her..... men på de store restaurantene er det dyrt... restaurantene nede på kaia i agia napa er råååå dyre!!! det ramler for på 5 600 dagen der for middag, frokost, lunsj og is osv... pengene går fort...

drinkene der er også enormt dyre.. men pgså alt etter som hvem du vil ha, du får så klart noen rimeligere.. øl er forholdsvis dyr ja!

toalettene er helt okeye synes nå jeg! ute på restauranter og slitk er det 98% av gangene renslig og pent.. så klart man kaster papiret i en bøtte det i seg selv er litt ekkelt men ellers er det ok...

ellers er kypros et veldig fint sted, bare så utrolig synd at prisene ødlegger!!! i år prøver jeg noe anna for det blir for dyrt for meg.. men hadde dte ikke vært for prisene skulle jeg gjerne dratt dit flere ganger.. naturen er herlig, strenende er supre, du finner dhar så klart folk runt deg men føler aldri at de ligger helt oppå, menneskene der er gjestmilde... mmmm savner det nå;(

men er det noe mer du lurer på så er det bare å ta kontakt, det ble så mye på engang nå så alt bare raste ut i en fei;) send meg en pm om det er noe mer du lurer på hvis ikke god tur;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...