AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #21 Skrevet 8. september 2019 Det beste hvis du kun tenker på deg og din familie er nok å kutte kontakten ned til ett minimum. Når dere treffes vær normalt høflig men platonisk. Unngå dem så langt som mulig, ikke fortell noe privat. Ikke begi deg ut på noen diskusjoner av noe slag med denne mannen. Selv ikke tilsynelatende uskyldige diskusjoner. Det betyr ikke at man skal være selvutslettende, man skal bare ikke gi noe av seg selv. Ikke snakk negativ eller si noe som kan oppfattes som noe negativt til svigerinnen. Hun kan fortelle dette videre til mannen. Det beste er altså å være så usynlig som mulig for disse folka. Ikke komme inn på radaren hvis du skjønner. Anonymkode: 013d0...2d9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #22 Skrevet 9. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det beste hvis du kun tenker på deg og din familie er nok å kutte kontakten ned til ett minimum. Når dere treffes vær normalt høflig men platonisk. Unngå dem så langt som mulig, ikke fortell noe privat. Ikke begi deg ut på noen diskusjoner av noe slag med denne mannen. Selv ikke tilsynelatende uskyldige diskusjoner. Det betyr ikke at man skal være selvutslettende, man skal bare ikke gi noe av seg selv. Ikke snakk negativ eller si noe som kan oppfattes som noe negativt til svigerinnen. Hun kan fortelle dette videre til mannen. Det beste er altså å være så usynlig som mulig for disse folka. Ikke komme inn på radaren hvis du skjønner. Anonymkode: 013d0...2d9 Ja, får kanskje gjøre det å kutte kontakten til minimum. Men det litt vanskelig også. Jeg tror ikke de andre ser på han slik som jeg gjør. Men muligens jeg opplever hans psykopatiske trekk litt sterkere,- da jeg er ganske sikker på at han ikke liker meg.... Vi har noen felles venner. Mine venninner er veldig fascinert av han. Tror nok de liker han veldig godt. Mens andre har sett hans mindre gode sider og trukket seg bort. Det er nok lettere når de ikke er i familie. Ts Anonymkode: a4251...cda
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #23 Skrevet 9. september 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg er ikke lege, og kan selvfølgelig ikke sette diagnose på han. Men alt, absolutt alt, stemmer når jeg leser om tegn som beskriver det å være en psykopat. Synes det er veldig vanskelig å være rundt han. Er livredd når vi er samlet, for plutselig kan han gå ut å bli borte. Etter en liten stund er han tilbake, smørblid. Er alltid usikker på om han har gjort noe djevelskap. Sist (og tror nok ganske sikkert det er han- siden flere på listen han ikke liker har opplevd det samme) var det skruer i dekkene på bilen. Før der igjen var det riper i lakken etter at vi var uenige om en bagatell. Jeg kan ikke fotfølge han. Han og min svigerinne bor ikke langt i fra oss. Vi har egentlig ikke så mye med dem å gjøre, utenom bursdager og familiesammenkomster. Jeg ber svigerinnen min på besøk innimellom, men merker at stemningen mellom oss ikke er som før. Kunne ønske de flyttet, da kunne jeg slappet av.... Jeg føler han prøver å ødelegge for oss, vet ikke om det kommer av misunnelse? Har tenkt å sette opp skjulte kameraer nå, så får vi se.... 🙈😒 hi Anonymkode: a4251...cda Hva sier mannen din, dette er da ganske så åpenbart? Og flere han ikke liker har opplevd det samme??? Hvor mange da? Kan dere ikke møtes og legge en plan, f.ex. avsløre han for hele familien? Og skruer i dekkene, hvordan gjorde han det forresten? Å skru noe inn i gummi krever litt kraft. Lånte han drill? Anonymkode: c27f2...edd
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #24 Skrevet 9. september 2019 Hold deg unna han. Du vet aldri om han en gang er istand til å begå drap. Anonymkode: d03b9...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #25 Skrevet 9. september 2019 Jeg var sammen med en jeg mener er psykopat/har en anti-sosial lidelse. Det jeg opplevde var at han var tilsynelatende god i begynnelsen. Han gjorde sjeldent noe som direkte som avslørte hans sånne jeg, men det var noe som kom snikende. F.eks han var søt og god og sa ting som " Jeg kommer til å savne deg sånn når du drar på besøk til venner/familie", etterhvert så utviklet dette til at jeg fikk skyldfølelse når jeg dro noen steder, også kunne ham bli sur/ignorere meg i lang tid etter jeg gjorde noe han ikke syns noe om osv. Når han ble konfrontert med dette var det selvfølgelig jeg som misforstod, det var noe annet som plaget han, og tilslutt var der jeg som var gal og hadde vrangforestillinger. Mange psykopater driver med "long-cons" for sine nærmeste, og de er så gode på å manipulere andre at de ser ikke situasjonen for hva den faktisk er. De gjør stadig små stikk for å få folk til å tvile på seg selv. Siden de "styrer spillet" blir det en ond sirkel for de som er med. Hen lager bråk, får deg til å tro du er skyldig, også er det hens godhet/forståelse som løser dette ved å tilgi deg. Fortsett som du gjør, men merk deg av oppførselen din svorger har til din svigerinne. Ser du noe som "ikke stemmer", påpek det for henne på en nøytral måte, så du iallefall kan vise for henne at det ikke bare er henne som oppfatter det slik. Å konfrontere en psykopat er nytteløst, tilogmed med harde beviser, klarer de som regel å sno seg unna på ett vis, og etterlate deg med en følelse av skyld. Anonymkode: b2568...590
Gjest Warrior Skrevet 9. september 2019 #26 Skrevet 9. september 2019 TS! Du er ingen lege. Du har ingen rett til å sette diagnoser på folk bare for du ikke liker personen. Forbanna når han taper? Hvem blir ikke det?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #27 Skrevet 9. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med en jeg mener er psykopat/har en anti-sosial lidelse. Det jeg opplevde var at han var tilsynelatende god i begynnelsen. Han gjorde sjeldent noe som direkte som avslørte hans sånne jeg, men det var noe som kom snikende. F.eks han var søt og god og sa ting som " Jeg kommer til å savne deg sånn når du drar på besøk til venner/familie", etterhvert så utviklet dette til at jeg fikk skyldfølelse når jeg dro noen steder, også kunne ham bli sur/ignorere meg i lang tid etter jeg gjorde noe han ikke syns noe om osv. Når han ble konfrontert med dette var det selvfølgelig jeg som misforstod, det var noe annet som plaget han, og tilslutt var der jeg som var gal og hadde vrangforestillinger. Mange psykopater driver med "long-cons" for sine nærmeste, og de er så gode på å manipulere andre at de ser ikke situasjonen for hva den faktisk er. De gjør stadig små stikk for å få folk til å tvile på seg selv. Siden de "styrer spillet" blir det en ond sirkel for de som er med. Hen lager bråk, får deg til å tro du er skyldig, også er det hens godhet/forståelse som løser dette ved å tilgi deg. Fortsett som du gjør, men merk deg av oppførselen din svorger har til din svigerinne. Ser du noe som "ikke stemmer", påpek det for henne på en nøytral måte, så du iallefall kan vise for henne at det ikke bare er henne som oppfatter det slik. Å konfrontere en psykopat er nytteløst, tilogmed med harde beviser, klarer de som regel å sno seg unna på ett vis, og etterlate deg med en følelse av skyld. Anonymkode: b2568...590 Det er som å høre med svoger behandle min svigerinne (da hun tidligere var åpen og fortalte meg hvordan hun hadde det). Takk for gode råd. Jeg vet egentlig at jeg bare skal holde meg unna, men er vanskelig når svigermor inviterer på familiemiddager og annet ... 🤔 ts Anonymkode: a4251...cda
te_groupies Skrevet 10. september 2019 #28 Skrevet 10. september 2019 På 5.9.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til min svigerinne (som er gift og har barn med min svoger som jeg er sikker på er psykopat). Min svoger har alle de trekkene som man kan lese om om man leser seg opp på psykopat. Kort fortalt: veldig sjarmerende utad (til du blir kjent med han)- da er han direkte ufin. Han er snarsint, skal alltid ha rett og tar aldri feil, stort ego (alltid seg selv og sitt først), overdrevent vinnerinstinkt og blir forbanna om han taper- tar det personlig! Økonomisk utspekulerende, er sikker på han er utro, ødelegger materiell til de personene han misunner eller ikke liker. Dette er bare litt hvordan han er. Alt dette gjør at jeg rett og slett trekker meg unna han og hans familie. Men, innimellom må vi møtes. Jeg prøver bare å være kort med han og ikke gi noe av meg selv til han. Dette har gått utover mitt forhold til min svigerinne, dessverre. Er det noen noen som lever tett med en psykopat eller som har en i familien - og kan du fortelle meg hvordan du forholder deg til psykopaten og familien? Anonymkode: a4251...cda Åh sånt er kjipt. Har møtt flere som bare herper og ødelegger materiell, eller andres ting flere ganger. Lurer på hvorfor de syns at sånt er greit??? Jeg mener at det å hele tiden herpe andres ting (andres hjem, andres biler pluss pluss) er slemt og at svogeren din er ufin i tillegg sier jo alt at du burde gå en annen vei hvis du treffer på han. Så etter at du må møte han så kommer du hjem til en ramponert hage?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå