AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Hei, jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til min svigerinne (som er gift og har barn med min svoger som jeg er sikker på er psykopat). Min svoger har alle de trekkene som man kan lese om om man leser seg opp på psykopat. Kort fortalt: veldig sjarmerende utad (til du blir kjent med han)- da er han direkte ufin. Han er snarsint, skal alltid ha rett og tar aldri feil, stort ego (alltid seg selv og sitt først), overdrevent vinnerinstinkt og blir forbanna om han taper- tar det personlig! Økonomisk utspekulerende, er sikker på han er utro, ødelegger materiell til de personene han misunner eller ikke liker. Dette er bare litt hvordan han er. Alt dette gjør at jeg rett og slett trekker meg unna han og hans familie. Men, innimellom må vi møtes. Jeg prøver bare å være kort med han og ikke gi noe av meg selv til han. Dette har gått utover mitt forhold til min svigerinne, dessverre. Er det noen noen som lever tett med en psykopat eller som har en i familien - og kan du fortelle meg hvordan du forholder deg til psykopaten og familien? Anonymkode: a4251...cda
Calypso Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Samboeren til søsteren min har mange av de trekkene du nevner men jeg velger å ikke kalle ham psykopat for jeg er ikke lege. Uansett, det er ikke så mye jeg får gjort med fyren men jeg merker at jeg har blitt mer imøtekommende mot min søster for å vise at jeg er der (vi har stor aldersforskjell så vi har aldri vært veldig nære). 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 Holder en total følelsesmessig avstand, lar meg aldri manipulere, bevissthet rundt manipulering hvor psykopaten spiller offer og ofte går etter din samvittighet er veldig viktig, aldri la deg dra inn i en diskusjon med dem, aldri utlever deg selv på noen måte, aller best er det jo med null kontakt! Sjekk ut Anita Sweeney på nett, hun kan alt om dette! Lykke til.. Anonymkode: 79704...777 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #4 Skrevet 8. september 2019 Takk for svar. Jeg er ikke lege, og kan selvfølgelig ikke sette diagnose på han. Men alt, absolutt alt, stemmer når jeg leser om tegn som beskriver det å være en psykopat. Synes det er veldig vanskelig å være rundt han. Er livredd når vi er samlet, for plutselig kan han gå ut å bli borte. Etter en liten stund er han tilbake, smørblid. Er alltid usikker på om han har gjort noe djevelskap. Sist (og tror nok ganske sikkert det er han- siden flere på listen han ikke liker har opplevd det samme) var det skruer i dekkene på bilen. Før der igjen var det riper i lakken etter at vi var uenige om en bagatell. Jeg kan ikke fotfølge han. Han og min svigerinne bor ikke langt i fra oss. Vi har egentlig ikke så mye med dem å gjøre, utenom bursdager og familiesammenkomster. Jeg ber svigerinnen min på besøk innimellom, men merker at stemningen mellom oss ikke er som før. Kunne ønske de flyttet, da kunne jeg slappet av.... Jeg føler han prøver å ødelegge for oss, vet ikke om det kommer av misunnelse? Har tenkt å sette opp skjulte kameraer nå, så får vi se.... 🙈😒 hi Anonymkode: a4251...cda 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #5 Skrevet 8. september 2019 Hvordan vet du han er psykopat? Har du kompetanse til å sette diagnoser? Anonymkode: 07879...36e 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #6 Skrevet 8. september 2019 Se svaret mitt ovenfor. Hi Anonymkode: a4251...cda 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #7 Skrevet 8. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se svaret mitt ovenfor. Hi Anonymkode: a4251...cda Du sier du er sikker på at han er psykopat. Jeg spør igjen. Har du kompetanse til å stille diagnoser? Og for å kunne det må det utføres faglige undersøkelser, observasjoner og samtaler. Har du gjort dette? Er så lei av alle som TROR noe og slenger ut diagnoser uten å vite en dritt. Anonymkode: 07879...36e 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #8 Skrevet 8. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du sier du er sikker på at han er psykopat. Jeg spør igjen. Har du kompetanse til å stille diagnoser? Og for å kunne det må det utføres faglige undersøkelser, observasjoner og samtaler. Har du gjort dette? Er så lei av alle som TROR noe og slenger ut diagnoser uten å vite en dritt. Anonymkode: 07879...36e Herregud da, les hva ts skriver!!! Anonymkode: d31d0...36d 20
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #9 Skrevet 8. september 2019 Nå har hun ikke stilt diagnose på en navngitt person heller. Fyren har psykopatiske trekk, kan vi diskutere ham og situasjonen nå? Jeg synes det er fint at TS tenker på sin svigerinne. Anonymkode: 608aa...bb5 17
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Skrevet 8. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier du er sikker på at han er psykopat. Jeg spør igjen. Har du kompetanse til å stille diagnoser? Og for å kunne det må det utføres faglige undersøkelser, observasjoner og samtaler. Har du gjort dette? Er så lei av alle som TROR noe og slenger ut diagnoser uten å vite en dritt. Anonymkode: 07879...36e Har du personlige erfaringer å bidra med i denne tråden eller er du her bare for å få ut gruff? Anonymkode: ce5db...ba7 14
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #11 Skrevet 8. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier du er sikker på at han er psykopat. Jeg spør igjen. Har du kompetanse til å stille diagnoser? Og for å kunne det må det utføres faglige undersøkelser, observasjoner og samtaler. Har du gjort dette? Er så lei av alle som TROR noe og slenger ut diagnoser uten å vite en dritt. Anonymkode: 07879...36e Hun sier klart og tydelig at hun ikke har satt noen diagnose! Men at han passer i alle tegn, så hun TROR det! Dette handler heller ikke om han har diagnose eller ei, men det handler om hvordan ts skal forholde seg til en slik type! Anbefaler deg og holde deg til tema, så kan du lage en tråd selv om feil/riktige diagnoser. Ha en fin søndag! Ts, magefølelsen stemmer ofte... Enig med hun som sier pass deg for manipulasjon og offerrolle! Anonymkode: 0bbc3...fec 11
exictence Skrevet 8. september 2019 #12 Skrevet 8. september 2019 På 5.9.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til min svigerinne (som er gift og har barn med min svoger som jeg er sikker på er psykopat). Min svoger har alle de trekkene som man kan lese om om man leser seg opp på psykopat. Kort fortalt: veldig sjarmerende utad (til du blir kjent med han)- da er han direkte ufin. Han er snarsint, skal alltid ha rett og tar aldri feil, stort ego (alltid seg selv og sitt først), overdrevent vinnerinstinkt og blir forbanna om han taper- tar det personlig! Økonomisk utspekulerende, er sikker på han er utro, ødelegger materiell til de personene han misunner eller ikke liker. Dette er bare litt hvordan han er. Alt dette gjør at jeg rett og slett trekker meg unna han og hans familie. Men, innimellom må vi møtes. Jeg prøver bare å være kort med han og ikke gi noe av meg selv til han. Dette har gått utover mitt forhold til min svigerinne, dessverre. Er det noen noen som lever tett med en psykopat eller som har en i familien - og kan du fortelle meg hvordan du forholder deg til psykopaten og familien? Anonymkode: a4251...cda Du skal bare være hyggelig med din svigerinne. Hva mener du ellers? Hun kjenner ham sikkert godt selv. Har de vært gift lenge? har de barn? Tror du hun føler seg trygg? Er du bekymret for henne, er det det du mener? Jeg ville prøvd å være med svigerinnen på tomannshånd. Ikke snakket om mennene. Men vært åpen og vist at du er en trygg person hun kan stole på. Men hvis du synes alt er vanskelig med hensyn til å være sammen med henne også, så er det vel helt greit at dere ikke behøver å ha særlig kontakt i hverdagen? 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. september 2019 #13 Skrevet 8. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har egentlig ikke så mye med dem å gjøre, utenom bursdager og familiesammenkomster. Jeg ber svigerinnen min på besøk innimellom, men merker at stemningen mellom oss ikke er som før. Dette virker jo ganske enkelt. Hold dere til de sammenkomstene dere må, resten dropper du. Ingen som tvinger dere til å være sammen. Selv gidder jeg aldri å kaste bort tiden min på mennesker som ikke kan oppføre seg. Enten det er familie eller venner!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #14 Skrevet 8. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun sier klart og tydelig at hun ikke har satt noen diagnose! Men at han passer i alle tegn, så hun TROR det! Dette handler heller ikke om han har diagnose eller ei, men det handler om hvordan ts skal forholde seg til en slik type! Anbefaler deg og holde deg til tema, så kan du lage en tråd selv om feil/riktige diagnoser. Ha en fin søndag! Ts, magefølelsen stemmer ofte... Enig med hun som sier pass deg for manipulasjon og offerrolle! Anonymkode: 0bbc3...fec Takk for godt svar 🍀 Synd at en person kan ødelegge så mye i en familie. Min svigerinne har det nok ikke så lett med mannen sin heller. Han unner henne lite fritid (mens han selv er ute på gutteturer i fleng, og er borte mye i ukedagene). Han blir sint og nekter henne om hun i det hele tatt foreslår en jentetur, eller en helgetur for å være litt alene uten mann og barn... Tidligere snakket hun med meg om det, og hun var langt nede. Men nå snakker vi lite om hvordan hun har det. Eller,- det vil si hun smiler og ler og det virker som om at forholdet er veldig bra nå (selv om jeg ikke helt tror på det). Og jeg tør ikke spørre,- er redd hun sier noe til mannen sin- slik at det blir et helvete for meg (og mine...) Anonymkode: a4251...cda 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #15 Skrevet 8. september 2019 8 minutter siden, exictence skrev: Du skal bare være hyggelig med din svigerinne. Hva mener du ellers? Hun kjenner ham sikkert godt selv. Har de vært gift lenge? har de barn? Tror du hun føler seg trygg? Er du bekymret for henne, er det det du mener? Jeg ville prøvd å være med svigerinnen på tomannshånd. Ikke snakket om mennene. Men vært åpen og vist at du er en trygg person hun kan stole på. Men hvis du synes alt er vanskelig med hensyn til å være sammen med henne også, så er det vel helt greit at dere ikke behøver å ha særlig kontakt i hverdagen? Jeg er ikke veldig bekymret for henne, men leir ting er som de er. Tror de har vært gift i nærmere 8-9 år,- og har to skjønne gutter. Minstegutten er helt tydelig favoritt til far. Vet ikke om det har noe å si på oppførselen til han eldste? Han er til tider veldig frekk og uspiselig, litt lik sin far som skal ha alt det beste (og alltid først). Men sånn kan det jo være uansett familie. Jeg er glad i begge guttene, men de er heller ikke så ofte hos iss, siden jeg har trukket meg mer og mer tilbake i fra den familien.... ts Anonymkode: a4251...cda
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #16 Skrevet 8. september 2019 Vi hadde naboer der den ene var tydelig psykopat. Og ja, jeg setter diagnose på personen, og er ganske sikker i min mening, og håper og tror det blir bekreftet, en vakker dag. Der var det også samboer til denne naboen inne i bildet, som vi følte mye synd i, til tider. Men, nå har jeg lest, at psykopater velger ofte psykopater til sine livspartnere. Det er ikke sikkert den andre personen er noe bedre, selv om den stiller seg i offerrollen frem for dere, og virker naiv, godtroende, dum rett og slett. Men stemmer det egentlig? For meg gjorde alt plutselig mye mer mening når jeg skjønte at den andre personen var ikke bedre. Føler du at du er sjokkert over at svigerinna di ikke legger merke til så mye at du tror hun må være dum? Hvis jeg sier, men hva om hun vet alt og velger dette bevist og har ingen problemer med ham og hans oppførsel? Hvis du ser saken utifra synspunktet at hun er likedan, vil alt plutselig virke mer sannsynlig? Ja, for hvis det kommer i aviser, så er nå han drepte kona og alle barna. Men alle «lykkelige» par, de kommer ikke frem. Les om Elisabeth Holmes f.eks. Hun var gift, og er gift nå igjen, hun er helt sikkert psykopat, narsissist. Og det samme gjelder mennene hennes. De er heller ingen offere. Anonymkode: 2a3d6...c7f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #17 Skrevet 8. september 2019 På 5.9.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev: min svigerinne (som er gift og har barn med min svoger Anonymkode: a4251...cda Kanskje det er jeg som er treig, men dette skjønte jeg ikke. Hvem av dem er det som er bror eller søster av deg eller ektefellen din? Anonymkode: 43d82...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #18 Skrevet 8. september 2019 Det er min svoger som har psykopatiske trekk. Han som er gift med min svigerinne (min mann sin søster). ts Anonymkode: a4251...cda
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #19 Skrevet 8. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er min svoger som har psykopatiske trekk. Han som er gift med min svigerinne (min mann sin søster). ts Anonymkode: a4251...cda Ok, takk for oppklaring. Ble bare litt forvirra fordi både svoger/svigerbror og svigerinne/svigersøster kan bety 1) person som er gift med søsken eller 2) person som er gift med ektefelles søsken. Anonymkode: 43d82...1ce
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #20 Skrevet 8. september 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for oppklaring. Ble bare litt forvirra fordi både svoger/svigerbror og svigerinne/svigersøster kan bety 1) person som er gift med søsken eller 2) person som er gift med ektefelles søsken. Anonymkode: 43d82...1ce Men i og med at hun omtalte dem som svoger og svigerinne, så gav jo svaret seg selv 😉 Anonymkode: 0bbc3...fec 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå