kattiie Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Hei 😊 Jeg har tenkt veldig lenge på å kjøpe meg ei pomeranian tispe, og funnet ut at neste sommer passer det veldig bra. Vil helst ha i fargen hvit eller krem, og med stamtavle. Noen som vet hvordan man går fram? Er jo veldig vanskelig å vite om noen har en slik pomeranian i akkurat den tiden. Tar man kontakt med kenneler allerede nå eller må jeg vente til våren og se?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 NKK har oversikt over oppdrettere. Kjøp fra registrert oppdretter Anonymkode: f6088...839 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 4 minutter siden, kattiie skrev: Hei 😊 Jeg har tenkt veldig lenge på å kjøpe meg ei pomeranian tispe, og funnet ut at neste sommer passer det veldig bra. Vil helst ha i fargen hvit eller krem, og med stamtavle. Noen som vet hvordan man går fram? Er jo veldig vanskelig å vite om noen har en slik pomeranian i akkurat den tiden. Tar man kontakt med kenneler allerede nå eller må jeg vente til våren og se? Har du erfaring med rasen? Klar over mye pelsstell og bjeffing? Anonymkode: e5e66...14d 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 De er så utrolig søte 😊 Anonymkode: 9d63c...391
Durinur Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 Det er mange som lar deg sette deg opp på en venteliste. Så får du beskjed når de får et kull, og mulighet til å kjøpe den hunden du vil ha om de får en i riktig farge og kjønn. Det er ikke alle som bruker ventelister, men det er nokså vanlig.
kattiie Skrevet 5. september 2019 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du erfaring med rasen? Klar over mye pelsstell og bjeffing? Anonymkode: e5e66...14d Ikke personlig erfaring. Bestevenninna mi har en, og den bjeffer så og si aldri. Men sett på denne rasen i 10 år, lest mye om den og er veldig sikker på at denne jeg vil ha 😊 har erfaring med chihuahua da 😊
kattiie Skrevet 5. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2019 2 minutter siden, Durinur skrev: Det er mange som lar deg sette deg opp på en venteliste. Så får du beskjed når de får et kull, og mulighet til å kjøpe den hunden du vil ha om de får en i riktig farge og kjønn. Det er ikke alle som bruker ventelister, men det er nokså vanlig. Så det er lurt og kontakte en kennel allerede nå og fortelle at jeg ønsker en slik pomeranian? 😊 det dumme er at jeg nesten må skaffe meg en når jeg har ferie.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 Etter at jeg fikk meg hund selv for 5 år siden, har jeg erfart at pomeranian er blant de mest aggressive rasene der ute. Jeg vet mange hundeeiere har den samme erfaringen. Jeg vet ikke om det er at oppdrettet er dårlig, eller at eierne ikke dresserer hundene sine, men jeg har aldri møtt en som har vært god i hodet. Jeg har ikke pomeranian selv, så jeg vet ikke hvordan de er når de er alene, og snakker kun utfra hvordan de jeg har møtt er. Anonymkode: 54c19...37d 5
kattiie Skrevet 5. september 2019 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Etter at jeg fikk meg hund selv for 5 år siden, har jeg erfart at pomeranian er blant de mest aggressive rasene der ute. Jeg vet mange hundeeiere har den samme erfaringen. Jeg vet ikke om det er at oppdrettet er dårlig, eller at eierne ikke dresserer hundene sine, men jeg har aldri møtt en som har vært god i hodet. Jeg har ikke pomeranian selv, så jeg vet ikke hvordan de er når de er alene, og snakker kun utfra hvordan de jeg har møtt er. Anonymkode: 54c19...37d Det tror jeg nok har mye med oppdragelse å gjøre. Kjenner to som har pomeranian, bestevenninna mi og frisøren min. Begge er så enkle og ha med å gjøre og bare verdens nydeligste hunder ^^ Frisøren min har en hanne og han er i salongen med henne hver eneste dag.
Durinur Skrevet 5. september 2019 #10 Skrevet 5. september 2019 19 minutter siden, kattiie skrev: Så det er lurt og kontakte en kennel allerede nå og fortelle at jeg ønsker en slik pomeranian? 😊 det dumme er at jeg nesten må skaffe meg en når jeg har ferie. Tja, det spørs litt på rasen. Hos noen raser er det ikke uvanlig å stå på venteliste i såpass lang tid, mens hos andre raser er det helt andre tilstander. Jeg har dessverre ikke all verdens kjennskap til pomerarians. Det skader i alle fall ikke å ta kontakt for å høre litt med dem. Da får du også litt info om hvordan du skal gå frem.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #11 Skrevet 5. september 2019 5 timer siden, kattiie skrev: Det tror jeg nok har mye med oppdragelse å gjøre. Kjenner to som har pomeranian, bestevenninna mi og frisøren min. Begge er så enkle og ha med å gjøre og bare verdens nydeligste hunder ^^ Frisøren min har en hanne og han er i salongen med henne hver eneste dag. De utvikler lett separasjonsangst. Min hann liker ikke hunder som er større enn han selv Anonymkode: e5e66...14d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #12 Skrevet 5. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter at jeg fikk meg hund selv for 5 år siden, har jeg erfart at pomeranian er blant de mest aggressive rasene der ute. Jeg vet mange hundeeiere har den samme erfaringen. Jeg vet ikke om det er at oppdrettet er dårlig, eller at eierne ikke dresserer hundene sine, men jeg har aldri møtt en som har vært god i hodet. Jeg har ikke pomeranian selv, så jeg vet ikke hvordan de er når de er alene, og snakker kun utfra hvordan de jeg har møtt er. Anonymkode: 54c19...37d Den er så liten at den er ikke farlig. Men ja, de er aggressive, som mange andre små hunder. Tibetansk spaniel er ikke så mye bedre. Dette er veldig typisk små hunder. Har vært fast hundepasser for Chihuahua for noen år siden, for en venn. De har samme gemytt. Ei venninne har pomeranian som jeg passer av og til. Bjeffer noe jævlig når det kommer folk på døren, og til fremmede. De må ikke slippes sammen med katter alene, ihvertfall ikke kattunger. Da dreper de Anonymkode: 6526a...b4b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #13 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den er så liten at den er ikke farlig. Men ja, de er aggressive, som mange andre små hunder. Tibetansk spaniel er ikke så mye bedre. Dette er veldig typisk små hunder. Har vært fast hundepasser for Chihuahua for noen år siden, for en venn. De har samme gemytt. Ei venninne har pomeranian som jeg passer av og til. Bjeffer noe jævlig når det kommer folk på døren, og til fremmede. De må ikke slippes sammen med katter alene, ihvertfall ikke kattunger. Da dreper de Anonymkode: 6526a...b4b Ikke farlig? Det finnes ikke rom for aggressive hunder. Hva om den lille rotta angriper et barn? Anonymkode: 1b32c...5a5 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #14 Skrevet 5. september 2019 Hunder på lik linje med barn må ha en skikkelig oppdragelse. Det finnes mange hunder som er kjent for å være hissige ol. Små hunder som dette er ofte høylytte. Men alle hunder kan trenes. Noen trenger bare en sterkere eier enn andre. Ex: Dash-hund (pølse hund - usikker på skrivemåte), er veldig sta hunder og trenger en skikkelig «voksen» eier, som kan gi den den oppdragelsen den trenger. Om du er bestemt og vil kan du få deg en flott, rolig og lydig hund Jeg hadde tatt kontakt allerede nå, ikke bare pga venteliste. Men og bare for å snakke. Kanskje finner du ut at denne rasen er mye mer enn du hadde sett for deg Anonymkode: 94ca6...6aa
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #15 Skrevet 5. september 2019 Jeg har pomeranian. Hun er ikke aggressiv og bjeffer ikke på andre hunder. Kan fint leke med alle hunder. Hun leker til og med søsteren min sin staff. Så lenge leken går rolig for seg. Det er mye lyd fra min. Hun bjeffer veldig når jeg kommer hjem eller når det ringer på. jeg kjøpte min når hun var 3 år og hun slet med seperasjonsangst. Hun har ikke det nå lenger. Hun har aldri vært aggressiv hverken mot mennesker eller dyr. Min har hatt mye helseproblemer. Problemer med kneskålene, tenner og nå har hun nettopp blitt kastrert pga livmorbetennelse. hun kan fint gå lange turer, men liker også å sitte i armkroken om hun blir sliten. Ingen hunder er like og det er viktig at også små hunder får være hunder. Jeg har sett mange små nervevrak som sitter i en veske og knurrer bare de ser en annen hund. Jeg kjøpte henne når jeg var 18 år. Trodde at dette skulle bli enkelt og null stress, men det er mange uforutsette utgifter og mye mer jobb enn man tror. Jeg er 22 nå. Du får igjen for alt arbeidet når du har en lykkelig hund. Finn en god oppdretter som fokuserer på helse. Jeg ville også ha i fargen krem, men siden jeg adopterte så ble det orange. Fargen er ikke det viktigste. Anonymkode: 33bfd...194
kattiie Skrevet 5. september 2019 Forfatter #16 Skrevet 5. september 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er så liten at den er ikke farlig. Men ja, de er aggressive, som mange andre små hunder. Tibetansk spaniel er ikke så mye bedre. Dette er veldig typisk små hunder. Har vært fast hundepasser for Chihuahua for noen år siden, for en venn. De har samme gemytt. Ei venninne har pomeranian som jeg passer av og til. Bjeffer noe jævlig når det kommer folk på døren, og til fremmede. De må ikke slippes sammen med katter alene, ihvertfall ikke kattunger. Da dreper de Anonymkode: 6526a...b4b Hva er dette for noe tull 🙈 venninnen min har to katter om en pomeranian, tror nok det går helt fint. De er i alle fall gode venner. Og min forrige chihuaua lærte jeg opp veldig tidlig, hørte henne kun bjeffe veldig små bjeff når vi lekte. Tror det handler mye om hvordan man lærer dem opp, og at man starter tidlig 😊 Endret 5. september 2019 av kattiie
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #17 Skrevet 5. september 2019 Ta kontakt med oppdrettere allerede nå TS! Gjerne dra på besøk, snakk med oppdretter om dine planer og ønsker, og hør når de planlegger kull. Raseklubbene pleier å ha enten valpeformidler eller link til oppdrettere på siden sin. Anonymkode: 62070...d1b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #18 Skrevet 6. september 2019 Pga mye pels får de ofte bæsj fast i pelsen Anonymkode: e5e66...14d
Edie Skrevet 6. september 2019 #19 Skrevet 6. september 2019 Ryddet for avsporing og brukerangrep. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #20 Skrevet 6. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga mye pels får de ofte bæsj fast i pelsen Anonymkode: e5e66...14d Hva er ofte i dine øyne? Har pomeranian, og ja, når hun har diaré setter bæsjen seg fast i pelsen. Dette løser jeg enkelt med en kjapp spyling i dusjen. Men nå er det ikke så ofte hun har diaré. Det går også ann å stusse pelsen rundt rumpa. Anonymkode: dc745...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå