Gå til innhold

Å ta opp problemer med ledelsen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Da jeg ville ta opp noen problemer med ledelsen fikk jeg beskjed om at de ville høre på meg...Fikk ingen tilbakemelding eller råd, og har ikke hørt noe fra dem siden....Mente de det bokstavelig, at de BARE skulle høre...

Føler meg litt "snytt" her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemer med å nå fram? Hmmmmmmmmmm.... *tenke*

Litt vanskelig å svare på, for det kommer litt an på hva slags problemer det er. Er det uvennskap mellom kolleger, eller er det rutiner som ikke fungerer, slik at kundene ikke får det de skal ha....etc.

Men et generelt råd: Ta kontakt igjen. Spør om de er klar over hvilke konsekvenser problemene har. Presiser at de som ledere har mulighet og ansvar for å løse problemene. (Selvfølgelig i samarbeid med de ansatte.) Har du forslag til løsning? Har du forsøkt å løse problemet selv? Er det noe mer du kan gjøre? Sist, men ikke minst: Vær konkret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florence

Synes ledelsen på din arbeidsplass opptrer uprofesjonelt ved å ikke gi noen tilbakemelding! Uansett hva problemet er , skal de være lydhøre overfor deg som arbeidstaker. Du har forhåpentligvis en tillitsvalgt på arbidsplassen din, evt. verneombud, det kommer litt an på hva saken gjelder. stå på. Alle ledere bør sette pris på engasjerte ansatte som sier i fra! Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som SuperNova også er inne på, vil jeg også anbefale deg at du selv kommer opp med et forslag til løsning når du presenterer problemet ditt for ledelsen. Da blir du sett på som handlekraftig i stedet for klagende og passiv...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg spurte ledelsen hvorfor de ikke hadde gitt noen tilbakemelding. Fikk til svar noe om at jeg hadde "invitert dem til å gå inn i en diskusjon de ikke lenger hadde noe med"..De kunne ikke prioritere saken nå. Sant nok det, dette gjelder noe som skjedde for en stund siden. Men jeg spurte da om det var ok at jeg tok det opp, og at jeg trengte en avklaring...og de sa de ville "høre" på meg.

De visste hva jeg ville ta opp, så dette kunne de ha sagt fra om med en gang. Kan en ledelse bare fraskrive seg ansvaret slik når de først har sagt seg villig til å ta opp saken? At det er enkelte spørsmål man ikke kan få svar på skjønner jeg. Men kan ikke se at alle spørsmål var av en slik karakter...Hadde jeg ikke etterspurt svar nå hadde jeg vel heller neppe fått noe svar i det hele tatt..dårlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du organisert? Isåfall synes jeg du skal ta en telefon for å høre hva slags rettigheter du har på dette området og for å høre hva slags plikter de har.

Forøvrig ville jeg ha snakket med den tillitsvalgte hos dere om dette, slik at du kan få noen tilbakemeldinger om hva du kan og bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...