Gå til innhold

Bilister som kjører rett oppi rumpa på bilen foran

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis fordi du kjører for sakte ift køen. Forbikjøringer generert av folk som absolutt må kjøre sakte, er en overrepresentert årsak til ulykker.

Sier IKKE at alle må kjøre fort. Men av og til må de som kjører sakte, kikke i speilet. Er køen lang, og/eller noen signaliserer at de vil forbi (ved evt å legge seg tett oppå ), så kjør av og slipp folk forbi.

dette gjelder «venstrefils-terroristene» også. De legger seg i forbikjøringsfeltet, men kjører ikke fortere enn høyre fil. Og de legger seg ikke inn igjen. De kikker heller ikke i speilet og ser ikke at de bak gjerne vil forbi. 

Tror denne saken har flere sider.

Anonymkode: 7fad0...c8e

Viktig å komme frem 75 sekunder raskere, eller hva?

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)
3 timer siden, NBA skrev:

Tror du politiet kun stopper biler de har målt med laser? 😂

Politiet kunne ha stoppet meg hvis de så meg kjøre sakte, men jeg gjør som sagt bare dette når den kun er idioten som ligger bak meg ;) 

Endret av BangersBeans&Mash
Skrevet
1 minutt siden, BangersBeans&Mash skrev:

Politiet kunne ha stoppet meg hvis de så meg kjøre sakte, men jeg gjør som sagt bare dette når den kun er idioten som ligger bak meg ;) 

Jeg gir opp, du tar vitterlig ikke poenget.

Håper jeg slipper å møte på barnslig tyttebærpoliti som deg i trafikken.

• Liker 3
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
3 minutter siden, NBA skrev:

Jeg gir opp, du tar vitterlig ikke poenget.

Håper jeg slipper å møte på barnslig tyttebærpoliti som deg i trafikken.

Nei, hva er egentlig poenget ditt med å sitere meg på alt? Please tell..  Ja jeg veit at det ikke er lov (dersom det er poenget)🙄 Bryr meg lite. Kommer ALLTID til å senke farta drastisk når det ligger en idiot klin inni meg. Hvis du møter noen som er så barnslig så får du ta hintet om å ikke ligge så nære ;) 

Skrevet
5 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Nei, hva er egentlig poenget ditt med å sitere meg på alt? Please tell..  Ja jeg veit at det ikke er lov (dersom det er poenget)🙄 Bryr meg lite. Kommer ALLTID til å senke farta drastisk når det ligger en idiot klin inni meg. Hvis du møter noen som er så barnslig så får du ta hintet om å ikke ligge så nære ;) 

Jeg siterer deg fordi jeg svarer deg? Har du så tungt for det at du ikke forstår det altså?

Og som sagt, jeg ligger ikke oppi rævva på folk. Det bare slår meg at når du er barnslig på dette, er du GARANTERT barnslig på andre områder av trafikkavviklingen. Slike selvutnevnte sheriffer som deg skaper mye kaos i trafikken og kan på det verste være livsfarlig.

• Liker 5
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
1 minutt siden, NBA skrev:

Jeg siterer deg fordi jeg svarer deg? Har du så tungt for det at du ikke forstår det altså?

Og som sagt, jeg ligger ikke oppi rævva på folk. Det bare slår meg at når du er barnslig på dette, er du GARANTERT barnslig på andre områder av trafikkavviklingen. Slike selvutnevnte sheriffer som deg skaper mye kaos i trafikken og kan på det verste være livsfarlig.

Du måtte være en som blir barnslig på kg da.. Jaa jeg har så tungt for det :ler: Du skrev at jeg ikke tok poenget, men kan ikke si meg hva poenget ditt var? 

Kjører meget pent i trafikken du takk :) Flink til å blinke, holde rett fil, ikke kjøre for fort, ta trygge forbikjøringer og alt ellers faktisk. Jeg er egentlig veldig rolig av i trafikken, men nyter som sagt akkurat dette med å sinke idiotene som må ligge klistret inn i rumpa på min bil. 

Skrevet

Eg ligger ofte bak biler som slakker veldig ned i svinger, der vegen smalner osv. På rette strekker aukar dei farta igjen. Eg mistenker det er mange slike her inne, som trur de held fartsgrensa fordi de gjer det på rette strekker. Eg kan ikkje ligge 200m bak, dersom eg ynskjer å komme meg forbi slike... Då må eg legge meg litt nærmare. Som sikkert for nokon følast som "i ræva og gnurer".. 

Eg ligger stortsett i fartsgrensa, pluss litt over av og til på fine strekker. Eg held farta i dei fleste svinga. Eg slit ikkje med folk som legger seg i ræva mi. Skjer ein veldig sjelden gang, då hjelper eg dei meir enn gjerne forbi. Det er tryggare for meg, og sjåføren bak. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

Eg ligger ofte bak biler som slakker veldig ned i svinger, der vegen smalner osv. På rette strekker aukar dei farta igjen. Eg mistenker det er mange slike her inne, som trur de held fartsgrensa fordi de gjer det på rette strekker

Dette kan jeg faktisk si meg veldig enig i. Kjørt mye fra Lillestrøm til Charlottenberg via Bjørkelangen, og Gud bedre hvor mange man blir sittende fast bak som er livredde for å holde farta i kurvene, men likevel skal gi bånn gass på rettstrekkene når jeg forsøker å komme meg forbi dem for at de skal slippe å ha meg bak seg. Det er heller ikke så lett å holde god i avstand når folk senker farten uforholdsmessig mye i kurver.

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen ligger for nær, så kjører jeg inn til siden slipper vedkommende forbi. Så legger jeg meg rett bak samme bil og ligger like tett på ræva hans uansett hvor fort han kjører. I tillegg blinker med lysene for å vise min misnøye over hvor sakte han kjører, til han stopper i veikanten for å slippe meg fordi.

Anonymkode: 64e05...6e0

Hørtes ut som du ikke er helt god. 

Anonymkode: 65bf0...71e

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes ut som du ikke er helt god. 

Anonymkode: 65bf0...71e

Merkelig at folk er så lite glad i førerkortet sitt🤔

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, NBA skrev:

Viktig å komme frem 75 sekunder raskere, eller hva?

Det er da opp til hver enkel bilist? 😂

Anonymkode: 56781...27f

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da opp til hver enkel bilist? 😂

Ikke så lenge du skaper trafikkfarlige situasjoner ved å tvinge deg frem. Uansett om personen foran er en sinke, så er det du som risikerer førerkortet ditt ved å ligge opp i rævva på dem. Blink heller med fjernlysene, bruk blinklysene for å signalisere at du vil forbi, tut, vær kreativ, men ligg da ikke oppi rævva på folk. Skadepotensialet for nakkesleng med påfølgende kroniske skader er stort.

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2019 den 19.23, Nole skrev:

Tror ikke det er smart å hugge med bremsene når du har tung transport bak deg, lastebil og busser er veldig treige til å bremse.

det kan fort bli store skader og det er de med person bil som alltid blir drept når de prøver å brake checking tung transport.

Joda, det går fint. Hugg i bremsene så full gass med en gang etterpå. Da slipper man å bli påkjørt! 🙂 

Idioter som ligger i rævva fortjenter en oppvekker/sjokk.

Anonymkode: 27d29...67d

Skrevet

Om det er oppholdsvær pleier jeg slå på bakvindusviskeren slik at de som kommer for tett får noe å tenke på :)

Skrevet

De eneste tilfellene jeg kjører tett oppi andre biler er hvis de kjører betydelig under fartsgrensen, og da som et hint om at de må følge fartsgrensen. De som kjører under skaper farlige situasjoner.

Anonymkode: b0bc0...3ce

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvinnsikten er ikke helt på topp kanskje? De ligger klin oppi ræva di fordi du kjører irriterende sakte. Selvsagt gjør det det ikke noe bedre at de ligger farlig nær, det er høyrisikoadferd. Men årsaken til at situasjonen oppsto i utgangspunktet er deg.

Anonymkode: ae7cc...e78

Ups han skrev ikke at han kjørte under fartsgrensen. Han skrev kjører saktere enn andre har lyst å kjøre. Så hva er årsaken? Jo bilen bak! Flaks for deg at dette ikke var en teoriprøve, det hadde tatt seg ut å stryke på et av de lette spørsmålene 

Anonymkode: 5346f...7f6

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og da som et hint om at de må følge fartsgrensen

Av ren nysgjerrighet, forstår du egentlig hva som ligger i ordet fartsgrense?

Anonymkode: a79a7...eaa

Skrevet

Jeg passer på å holde avstand, og det fungerer helt fint så lenge de som kjører i puljen har en felles forståelse av fartsgrensen og det å avpasse farten etter forholdene. Noe som i praksis betyr at trafikken flyter fint og sikkert noen få kilometer i timen over fartsgrensen. Feks 85 - 90 km/t på en motorvei, men plutselig så dukker det opp en bilist i 75 km/t som ødelegger flyten og lager kø. Da skjønner jeg at folk blir frustrerte. Når det er lange køer på E6 så er det alltid bak en søndagsturist eller noen som er så nervøse at de er limt til rattet og frontruta. Eller så har du de som kjører flere kilometer timen under fartsgrensa og når det er mulig å kjøre forbi så er klampen i bånn slik at det ikke er mulig å komme seg forbi. 

Anonymkode: cc394...3b7

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, NBA skrev:

Ikke så lenge du skaper trafikkfarlige situasjoner ved å tvinge deg frem. Uansett om personen foran er en sinke, så er det du som risikerer førerkortet ditt ved å ligge opp i rævva på dem. Blink heller med fjernlysene, bruk blinklysene for å signalisere at du vil forbi, tut, vær kreativ, men ligg da ikke oppi rævva på folk. Skadepotensialet for nakkesleng med påfølgende kroniske skader er stort.

Sinkene skaper farlige situasjoner. De ser ikke i bakspeilet, bryr seg ikke om kø, bryr seg ikke om man bruker fjernlys eller blinklys. Slipper ingen forbi. Når man til slutt får kastet seg forbi i frustrasjon og tuter så sitter det en sløsing bak rattet som ikke enser noen ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører konstant i ræva på de som jeg syns kjører for sakte. Enten så får de gasse på litt, eller så får de bare venne seg til at jeg ligger 5 meter bak. 

Anonymkode: 3bf7b...449

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...