Gå til innhold

Bilister som kjører rett oppi rumpa på bilen foran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som ikke kan tre sekunders regelen når de har førerkort???

Jeg liker ikke å ha bil rett bak meg når jeg kjører og gir alltid god plass til de foran, men jeg ser og opplever stadig bilister som sannsynligvis har lappen som kjører helt sammenklistret til bilen foran. 

Hvorfor gjør de dette? Det er trafikkfarlig og idiotisk.  

I dag så jeg en bil kjøre helt inntil vogntog... 

Anonymkode: 1b27c...5a8

• Liker 15
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)

Jeg bremser, bremser, blink-bremser og bremser enda mer når en bil kjører tett bak meg. Lå en idiot klin i rumpa på meg j 80sonen i går faktisk. Jeg kjørte i 85 km/t. Siden det ikke var flere biler bak bremset jeg ned å holdt 50 rimelig lenge. Håper idioten kom skikkelig forseint til noe viktig. Hadde vi møtt forbikjøringsfelt hadde jeg gasset opp og holdt han bak meg. Så barnslig blir jeg av idioter som ikke greier holde seg langt nok bak.

Endret av BangersBeans&Mash
Skrevet

Har opplevd det samme og dette gjør du:

1. Se i spilet jevnt og vent til vedkommende titer litt til siden eller virker litt distrahert

2. Trykk lett på bremse 2 ganger

3. Han skvetter som et helvetet, og 3 dobler avstanden 😎

god kveld

Anonymkode: 3a471...a7d

• Liker 13
Skrevet

Hugg til på bremsene. Så de får seg et lite sjokk....gjorde dette med en lastebil bak meg, Han klikka helt. 🙂 

Anonymkode: 27d29...67d

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hugg til på bremsene. Så de får seg et lite sjokk....gjorde dette med en lastebil bak meg, Han klikka helt. 🙂 

Tror ikke det er smart å hugge med bremsene når du har tung transport bak deg, lastebil og busser er veldig treige til å bremse.

det kan fort bli store skader og det er de med person bil som alltid blir drept når de prøver å brake checking tung transport.

• Liker 35
Skrevet

De  må på dass. Derfor stresser de noe jævlig.

Skrevet

Slipp dem forbi.

3c2108c5354e8c5f9e91e26eba1006cc.jpg

Anonymkode: c9266...f76

• Liker 29
Gjest Forumhei
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slipp dem forbi.

De får jo kjøre forbi, gidder ikke å miste tid på at andre stresser, iallfall ikke om man kjøre i fartsgrensen. Alle vill hjem!

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempelurt 🙄

• Liker 10
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slipp dem forbi.

🙄 hvis det ikke er forbikjøringsfelt så kan man ikke slippe de forbi. De trenger ikke å ligge rett bak helt til neste forbikjøringsfelt. Syns det var god idé å kjøre ekstra sakte. 😉👌 

Anonymkode: 1b27c...5a8

• Liker 4
Skrevet

Jeg pleier å sette opp farten. Jeg kjører gjerne 150-160 km/t på smale landeveier med 80 grense. Og da skal de ha gode dekk, kjøreferdigheter og nærver av stål om de klarer å følge.

Anonymkode: dd73d...387

• Liker 5
Skrevet

Når jeg opplever slikt velger jeg å kjøre til siden så de kan passere, er faktisk ikke vanskelig

• Liker 21
Skrevet

Pleide å irritere meg også. Men etter at jeg kjøpte Tesla er dette ikke lenger noe problem.

Ligger noen klistret opp i meg i 80 sone, så setter jeg ned farten til 40 et lite stykke for så plutselig akselerere opp i 80. Får fort god klaring da. Det er få vanlige biler som klarer å akselerere like fort som Tesla.

Anonymkode: bb01d...278

• Liker 4
Skrevet

Jeg legger meg oppi rævva på sinker, de fleste får enten opp farten eller legger seg ut så jeg kommer meg forbi. 1-0 til meg, uansett. :biggrin:

Anonymkode: 0c2a5...0c3

• Liker 13
Skrevet

Jeg slipper alltid forbi de bak regelmessig om jeg lager kø, fordi jeg vet jeg kjører saktere enn andre har lyst til å kjøre, med mindre en ligger i ræva på meg. Da får de løse problemet sitt selv. Jeg gidder ikke gjøre idioter noen tjenester. Da kan de ligge bak der å rive seg i fletta av frustrasjon. 

Annonse
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt tjukk i huet? Vet du hvilken reaksjonstid det er på bremser i en lastebil/vogntog og hvor lang stopplengde det har? Hvor er det du skal rope og skrike om 3 sekunders regelen ifra, fra spinalskadeavdelingen på Sunnaas, etter at vogntoget har mosa deg og bilen din???

Anonymkode: f4245...703

• Liker 39
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleide å irritere meg også. Men etter at jeg kjøpte Tesla er dette ikke lenger noe problem.

Ligger noen klistret opp i meg i 80 sone, så setter jeg ned farten til 40 et lite stykke for så plutselig akselerere opp i 80. Får fort god klaring da. Det er få vanlige biler som klarer å akselerere like fort som Tesla.

Håper du ikke blir påkjørt delevis bakfra og får sleng da, over i motsatt kjørebanen....

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke blir påkjørt delevis bakfra og får sleng da, over i motsatt kjørebanen....

Hvordan i alle dager skal de få til det? Prøver bilen bak seg på en pit manøver på min bil som veier 2500 kg, og i en hastighet på 40 km/t kan han bare drømme om å klare å presse meg over i motsatt kjørebane. Sjansen er heller større for at han selv havner der.

Skrevet

Trur jeg har hatt 3 stykker bare iløpet av en time når jeg kjørte rundt idag..  Trur det er mere folk som har dårlig tid og trur at den tiden dem er i ræva, sparer dem.. Idiotisk i mine øyner

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å sette opp farten. Jeg kjører gjerne 150-160 km/t på smale landeveier med 80 grense. Og da skal de ha gode dekk, kjøreferdigheter og nærver av stål om de klarer å følge.

Anonymkode: dd73d...387

Så når noen gjør noe dumt (kjøre for nærmt deg) så velger du å gjøre noe enda dummere :bond:Du må ha stått langt bak i køen når IQ ble utdelt !

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...