Gå til innhold

Bilister som kjører rett oppi rumpa på bilen foran

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i alle dager skal de få til det? Prøver bilen bak seg på en pit manøver på min bil som veier 2500 kg, og i en hastighet på 40 km/t kan han bare drømme om å klare å presse meg over i motsatt kjørebane. Sjansen er heller større for at han selv havner der.

Anonymkode: bb01d...278

treffer han riktig så spinner han deg ut uansett.. 

Anonymkode: cdb8c...c6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

treffer han riktig så spinner han deg ut uansett.. 

Anonymkode: cdb8c...c6e

Tull. Og om han av en eller annen grunn skulle klare det, havner han garantert i motsatt kjørefelt selv også.

I tillegg ville jeg selvsagt tatt hevn. Det er derfor jeg har en jekk i bagasjerommet selv om jeg aldri har noen planer om å skru på noe som helst.

Anonymkode: bb01d...278

Gjest sumobareinnom
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger meg oppi rævva på sinker, de fleste får enten opp farten eller legger seg ut så jeg kommer meg forbi. 1-0 til meg, uansett. :biggrin:

Anonymkode: 0c2a5...0c3

Er det å kjøre fartsgrensa eller 3-4 km over, å være sinke?

Sånne som du burde bli fratatt førerkortet 😉

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som ikke kan tre sekunders regelen når de har førerkort???

Jeg liker ikke å ha bil rett bak meg når jeg kjører og gir alltid god plass til de foran, men jeg ser og opplever stadig bilister som sannsynligvis har lappen som kjører helt sammenklistret til bilen foran. 

Hvorfor gjør de dette? Det er trafikkfarlig og idiotisk.  

I dag så jeg en bil kjøre helt inntil vogntog... 

Anonymkode: 1b27c...5a8

Ligger du som en sinke i venstre felt kanskje?

• Liker 6
Skrevet

Å ligge tett oppi vogntog og store kjøretøy er idioti, tydeligvis ikke mange som vet hvor enormt store blindsoner det er på slike kjøretøy. Samme motsatt, når man vet hvor lang bremselengde det er på de.

Om en personbil ligger bak meg (som kjører personbil) lar jeg de bare holde på. Jeg har like mye rett til å være på veien som alle andre, og kjører alltid etter fartsgrensen, evt etter forholdene. Rister bare på hodet og ler for meg selv når de flyr forbi. Må være slitsomt å stresse så mye hele tiden.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙄 hvis det ikke er forbikjøringsfelt så kan man ikke slippe de forbi. De trenger ikke å ligge rett bak helt til neste forbikjøringsfelt. Syns det var god idé å kjøre ekstra sakte. 😉👌 

.. busslommer? 

Dog jeg er med på det du sier på feks 2-felt E18 (grøss)

• Liker 1
Skrevet

å ligge 5 km/t under er ikke så ille, jeg ligger heller 5 km/t under en over. Uansett så har jeg ikke dårlig tid, følger fartsgrensa uansett. Om folk vil forbi så kjører dem forbi når det passer dem :)

• Liker 1
Skrevet

Skal innrømme at jeg har ligget litt for nærme spesielt pga noen kjører veldig seint og slipper aldri forbi, men noen ligger enda nærmere så det blir farlig. Det er unødvendig. De som kjører veldig seint må også lære seg å slippe forbi. Noen gjør det, mange gjør det ikke.

Hvis noen ligger helt oppi meg så bremser jeg og erter han, men hater å ligge der selv når jeg har dårlig tid. Litt hissig i trafikken kanskje😂

Skrevet
3 hours ago, Darkrobin27 said:

Trur jeg har hatt 3 stykker bare iløpet av en time når jeg kjørte rundt idag..  Trur det er mere folk som har dårlig tid og trur at den tiden dem er i ræva, sparer dem.. Idiotisk i mine øyner

Kanskje det er din kjøring det er noe galt med siden så mange mener du kjører altfor sakte?

Anonymkode: 9c1bd...3be

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hugg til på bremsene. Så de får seg et lite sjokk....gjorde dette med en lastebil bak meg, Han klikka helt. 🙂 

Anonymkode: 27d29...67d

Er du helt dust? Er du klar over bremselengden på tunge kjøretøyer i forhold til personbil? Du kan umulig ha opplevd å bli påkjørt bakfra. Det har jeg, to ganger. Den ene gangen stoppet jeg for fotgjenger i fotgjengerfelt, og den andre gangen sto jeg stille som bakerste bil i en kø, så ikke min feil noen av gangene. Farten på de som kjørte i meg var veldig lav, likevel føltes sammenstøtet vokdsomt. Jeg ble kastet framover, og så tilbake i setet. Jeg hadde vondt i hver jævlige muskel i kroppen i flere dager etterpå, og var livredd for nakkeskade. Det har satt såpass støkk i meg at jeg kjenner jeg blir helt stiv hver gang en idiot legger seg litt for nærme.

Dessuten: skjer det noe kan du få skylden. Om det er sånn at sammenstøtet skyldes din bråbremsing for å markere deg, så hjelper det ikke at du er blitt påkjørt bakfra. Dette var det en sak om i media for noen år siden, hvor han i bilen bak hadde kamera på dashbordet. Han som bråbremset foran fikk skylden etter at forsikringsselskapet hadde sett filmen, gitt. ;)

Anonymkode: d1ff2...26b

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, sumobareinnom said:

Er det å kjøre fartsgrensa eller 3-4 km over, å være sinke?

Sånne som du burde bli fratatt førerkortet 😉

Ja speedometeret viser som regel minimum 10% raskere enn det man egentlig kjører

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja speedometeret viser som regel minimum 10% raskere enn det man egentlig kjører

Min bil viser riktig fart via GPS, og jeg pleier å legge mdg 2-4 km over fartsgrensen i 80-sone og oppover. Likevel opplever jeg at biler legger seg helt oppi meg bak/raser forbi.

Anonymkode: d1ff2...26b

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det er din kjøring det er noe galt med siden så mange mener du kjører altfor sakte?

Å nei :) Jeg følger fartsgrensa. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å sette opp farten. Jeg kjører gjerne 150-160 km/t på smale landeveier med 80 grense. Og da skal de ha gode dekk, kjøreferdigheter og nærver av stål om de klarer å følge.

Anonymkode: dd73d...387

Og snart mister du lappen og ingen kan henge i ræva på din bil mer 

Anonymkode: 7d18b...441

• Liker 4
Skrevet

Ingenting er verre enn de som 'kjører i fartsgrensa' i venstrefeltet på e18, og nekter å legge seg tilbake i høyrefeltet fordi de kjører 2km/t raskere enn de som ligger der.

Det å ta hensyn går alle veier. Vi er ikke ansvarlige for at andre skal holde fartsgrensa, men vi er ansvarlig for hvordan vår egen kjøring påvirker andre. 

• Liker 9
Skrevet
9 timer siden, jabx skrev:

Ligger du som en sinke i venstre felt kanskje?

Jabx.  Nei. Vi har ikke to felt overalt her jeg bor🙄 regner med denne kommentaren er ren provokasjon. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Ingenting er verre enn de som 'kjører i fartsgrensa' i venstrefeltet på e18, og nekter å legge seg tilbake i høyrefeltet fordi de kjører 2km/t raskere enn de som ligger der.

Det å ta hensyn går alle veier. Vi er ikke ansvarlige for at andre skal holde fartsgrensa, men vi er ansvarlig for hvordan vår egen kjøring påvirker andre. 

Hvorfor snakker du om dette? Har ingen verdens ting å gjøre med det jeg tok opp. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke meg du spør, men jeg har innsett at mange av de som henger tett på kjører adaptiv krusekontroll.

Anonymkode: 9e349...9fb

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Darkrobin27 skrev:

å ligge 5 km/t under er ikke så ille, jeg ligger heller 5 km/t under en over. Uansett så har jeg ikke dårlig tid, følger fartsgrensa uansett. Om folk vil forbi så kjører dem forbi når det passer dem :)

Jo, det er fryktelig irriterende med dem som ligger under fartsgrensa på tørt og fint føre med god sikt. Å bevisst legge seg under fartsgrensa er kun innafor hvis det er snø, glatt eller annet som påvirker forsvarlig kjørehastighet. 

• Liker 10
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å sette opp farten. Jeg kjører gjerne 150-160 km/t på smale landeveier med 80 grense. Og da skal de ha gode dekk, kjøreferdigheter og nærver av stål om de klarer å følge.

Anonymkode: dd73d...387

Gøy helt til man mister førekort, all kan kjøre fort... men hvorfor når man risikere så mye..? 

Anonymkode: 3a471...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...