Gå til innhold

Hodepine og vond nakke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med hodepine og kvalme i en uke nå. Det kommer nok fra nakken som stivnet etter feil sittestilling på en kjøretur. Men det har liksom satt seg fast! Bruker aldri bli kvalm heller, men antar det henger sammen med dette. Har prøvd avslapningsøvelser og smertestillende, men det hjelper lite. 

Noen som har tips til meg?

Anonymkode: 1c976...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå en tur i skikkelig ulendt terreng, slik at du må nesten klatre oppover! Da får du blodsirkulasjon og bevegelse i nakken :) Hjelper alltid for meg!

Anonymkode: 0d80e...272

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå en tur i skikkelig ulendt terreng, slik at du må nesten klatre oppover! Da får du blodsirkulasjon og bevegelse i nakken :) Hjelper alltid for meg!

Sikkert et godt råd, men jeg har så vondt i beina og kan derfor ikke drive med slik fysisk aktivitet nå. Jeg kan sykle, men det hjelper ikke nakken og hodet. 

Skrevet

Kiropraktor

Anonymkode: 1afec...00c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiropraktor

Galskap. Les deg opp på risiko og skader av kiropraktikk. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Galskap. Les deg opp på risiko og skader av kiropraktikk. 

Du vet en kiropraktor gjør mye mer enn å "knekke" nakken? Har prolaps i nakken og kiropraktor har hjulpet meg mye. Men han knekker aldri nakken pga prolapsen.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet en kiropraktor gjør mye mer enn å "knekke" nakken? Har prolaps i nakken og kiropraktor har hjulpet meg mye. Men han knekker aldri nakken pga prolapsen.

Ja, jeg vet faktisk mye om kiropraktikk! Og nettopp derfor er det helt uaktuelt. Også om det ikke var milevis til nærmeste kiropraktor. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et godt råd, men jeg har så vondt i beina og kan derfor ikke drive med slik fysisk aktivitet nå. Jeg kan sykle, men det hjelper ikke nakken og hodet. 

Skjønner! Sykling er døden for mitt hode og nakke, blir så stiv og vond! Kan du prøve noe annen aktivitet som innebærer naturlig bevegelse av nakken? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner! Sykling er døden for mitt hode og nakke, blir så stiv og vond! Kan du prøve noe annen aktivitet som innebærer naturlig bevegelse av nakken? 

Prøver styrketrening her hjemme (som jeg vanligvis gjør) og tai chi. Det blir verken bedre eller verre. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med hodepinen din? 

Skrevet

Hva med å lage en slynge til å legge hodet i, så du kan bevege nakken i vektløs tilstand? Pleier å hjelpe meg. En tråd av noe slag festet i feks et dørhåndtak (alltid på motsatt side av der du er), bind et kjøkkenhåndkle eller lignende mellom endene som du kan legge hodet i. Finn en passende lengde slik at nakken slapper av og hodet bøyes lett bakover. Gjør rolige bevegelser og lett tøying fra side til side

Anonymkode: f7e36...a42

Skrevet
1 time siden, Kalevala skrev:

Hvordan går det med hodepinen din? 

Jeg tok Ibux i stedet for Paracet. Det tok knekken på det! Takk for at du tenkte på meg :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...