Gå til innhold

Lege med tatovering av et anatomisk hjerte. Angrer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge før jeg begynte på studiene tatoverte jeg et anatomisk hjerte på armen. Akkurat da tenkte jeg at det var en god idé, men begynte å angre kort tid etterpå. Med tanke på valg av yrke så angrer jeg bare ennå mer, jeg føler at det er ganske flaut å ha en slik tatovering (spesielt som lege). Den er også godt synlig når jeg går i uniform. Hadde ønsket å fjerne den eller tatovere over uavhengig av hva jeg hadde jobbet som. Jeg har forøvrig flere tatoveringer som jeg ikke angrer på og kunne gjerne hatt flere óg.

Grunnen til at jeg ikke har gjort noe med tatoveringen ennå er at jeg er usikker på om jeg skal fjerne den eller tatovere over. Heller egentlig mest mot å tatovere over, men så har jeg egentlig ikke funnet noe som jeg virkelig ønsker å tatovere og som jeg tenker passer. På den andre siden så tenker jeg også at det kan være greit å velge å fjerne den slik at jeg ikke vil ha noen tatoveringer som er synlige når jeg går i uniform. 

Hva tenker dere? Hva ville dere valgt å gjøre og hvorfor? 

Anonymkode: 0a8a4...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Best å ha ingen synlige om du skal bli tatt seriøst som lege.

Anonymkode: 786bd...65b

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ingen stor fan av tatoveringer på generell basis, men et anatomisk hjerte på armen til en lege ville jeg ikke ha tenkt så mye over bortsett fra at jeg kanskje, når det først skal være/er en synlig tatovering der, ville ha tenkt at det var litt kult. 

Med andre ord ville jeg ha latt den være som den er. 

• Liker 35
Skrevet

Det kan da ikke være så farlig. Er så mange som har tatoveringer, jeg hadde ikke brydd meg.

Anonymkode: f51da...36b

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var stilig og hadde ikke hatt problemer med å ta deg seriøst, men selvsagt er det veldig mange av den eldre garde som ikke liker at helsepersonell har tatoveringer. Jeg har selv tatoveringer, men de synes ikke når jeg går i uniform. Synes alltid det er morsomt når noen av de eldre "baksnakker" andre helsepersonell pga deres tatoveringer fordi de synes det er så grusomt og jeg bare nikker og smiler ;)

Det er kanskje greit å bare fjerne den om du skal gjøre noe med den. 

Anonymkode: c38a2...a5d

• Liker 4
Skrevet

Kan du vær snill å beholde den tatoveringen? Jeg har verdens beste lege, men er litt forbeholden mot leger generellt. Hadde jeg sett deg med den tatoveringen, hadde jeg syns det var både morsomt og kult. Kanskje litt sært, alt etter hvilken type person du er. Er du en med litt humor uten å være en moroklump, så må du gjøre suksess med akkurat den tatoveringen. Jeg hadde likt deg umiddelbart, og ikke mistet noen respekt, tvert i mot. 

Er forøvrig mot at folk i visse stillinger har synlige og dermed også kan virke, distraherende. Men det fins unntak. Som din tatovering. Helt ok! 

• Liker 14
Skrevet

Jeg tenker at det viser at du er en folkelig lege, som har hatt en fortid med ungdommens ubetenksomhet i sekken. Slikt vekker tillit til de fleste pasienter og i samtaler kan du bruke denne som en historie fra ditt liv i møte med mennesker som trenger å se at livet ikke nødvendigvis blir ødelagt om man tar noen feilskritt i livet. Du ble jo tross alt lege 😊

Anonymkode: 29650...a5b

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det viser at du er en folkelig lege, som har hatt en fortid med ungdommens ubetenksomhet i sekken. Slikt vekker tillit til de fleste pasienter og i samtaler kan du bruke denne som en historie fra ditt liv i møte med mennesker som trenger å se at livet ikke nødvendigvis blir ødelagt om man tar noen feilskritt i livet. Du ble jo tross alt lege 😊

Anonymkode: 29650...a5b

Dette!

Anonymkode: e94e1...6e4

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på valg av yrke så angrer jeg bare ennå mer, jeg føler at det er ganske flaut å ha en slik tatovering (spesielt som lege). 

Jeg ville heller tenkt at det er motsatt - at om det er noen som kan slippe unna med et sånt motivvalg så er det nettopp en lege. Jeg ville antagelig humret litt for meg selv og tenkt Fagnerd! - det ville vært mye særere motiv på en barnehagelærer eller en revisor.

• Liker 16
Skrevet

Fjern den, tatoveringer er så stygt allikevel. 

Anonymkode: 9d4a5...7c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte laser og fjerning av en, det gikk helt fint - mye mindre vondt enn jeg var forespeilet men også mye dyrere enn å ta en ny over (Som jeg forøvrig etterhvert gjorde likevel) 

Skrevet

Hadde fjernet den. Å angre på en cover-up er kjipere.

Skrevet

Hadde kanskje reagert litt, om en lege hadde sleeves, kanskje andre tatoveringer, ikke bare hull i øret men slik stort hull-hull. Ja da hadde jeg kanskje reagert litt.

Men en tatovering av et hjerte, et anatomisk hjerte, det hadde jeg ikke reagert noe særlig på altså.

Vi lever jo i en verden der det er veldig normalt å ha en. :)

Anonymkode: 16288...420

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville syntes at det var kult, hvis jeg hadde en lege med en slik tatovering. Ville altså beholdt den inntil videre hvis jeg var deg.

Anonymkode: 1598b...56b

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville også tenkt fagnerd. Og det digger jeg! Men jeg vet ikke hva arbeidsgivere vil si? Alternativet ville være å fjerne den helt, ikke erstatte med noe annet. 

Anonymkode: dc115...70a

• Liker 2
Skrevet

Vent litt og se hva du føler etter å ha jobbet litt med den. Jobber selv som lege og hadde aldri reagert på dette hvis du er ordentlig ellers. Og tror mange pasienter vil synes det er litt gøy. 

Anonymkode: 042ea...1c3

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke lege, men har en tatovering som passer godt til yrket mitt. Folk flest synes det er veldig kult og ser på meg som dedikert 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at du som lege har ett anatomisk hjerte tatovert, viser at du har «hjerte» for yrke ditt. Syntes det er litt stilig jeg da. Nå er jeg ikke glad i tatoveringer, men når du som lege først har en tatovering, så syntes jeg ikke det var så ille.

Anonymkode: 7a2df...3d2

• Liker 5
Skrevet

Du er altså eigaren av eit einsomt hjarte.

Anonymkode: 62e53...745

Skrevet

Jeg ser ikke problemet? 

Anonymkode: 34fdc...b1e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...