AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Naboen fikk seg bikkje for 3-4 uker siden og den står å bjeffer store deler av dagen, jeg bryr meg ikke noe om det på dagtid. Men hver kveld blir sønnen min vekt ab bjeffinga. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger, det går utover søvnen vår da lillegutt ikke sovner på mange timer. Bjeffinga pågår også midt på natta og tidlig morgen, jeg har både våknet midtnatt, 04 og 06. Vi har snakket til de, men ble bedre kunn for få dager. Hva kan man gjøre? De er utlanske og mange av de snakker ikke norsk eller engelsk. Så vanskelig å forholde seg til de.. det skal sies at vi har bikkja vi å, men ho bjeffer en sjeldent gang. Bikkja vår overser bikkja dems mens vi er ute eller går forbi. så kom gjerne med tips til hva jeg kan gjøre. Anonymkode: 3af19...95f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Jeg har hørt om noen som fikk beskjed om å måle hvor høy lyden var (desibel), og så sende klage til politiet. Altså etter dere har snakket med de og ingenting ble gjort. Men er hunden inne eller ute? Dersom den er inne er det vel fint lite å gjøre, men om den står ute kan jo eiere ta den inn på natta hvertfall. Anonymkode: 36cd1...661
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Det går an å melde både til Mattilsynet og politiet. Hvis den står ute om natta å bjeffer når det skal være ro så er det jo ikke greit, verken for hunden eller dere naboer, bare å melde. Hvis det er inne så ville jeg kanskje sett litt an om det blir bedre eller om det er like ille - før dagbok, skriv ned når og hvor lenge. Hvis det er en ny hund er det kanskje en valp? Eller en voksen omplasseringshund som kanskje bruker litt tid på slå seg til ro. Bjeffing på kvelden og natten må jo være forstyrrende på de som eier hunden også og noe de jobber med å trene bort. Det er nok ikke gjort over natta men du vil forhåpentligvis merke at det blir gradvis bedre. Anonymkode: 66303...98c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt om noen som fikk beskjed om å måle hvor høy lyden var (desibel), og så sende klage til politiet. Altså etter dere har snakket med de og ingenting ble gjort. Men er hunden inne eller ute? Dersom den er inne er det vel fint lite å gjøre, men om den står ute kan jo eiere ta den inn på natta hvertfall. Anonymkode: 36cd1...661 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går an å melde både til Mattilsynet og politiet. Hvis den står ute om natta å bjeffer når det skal være ro så er det jo ikke greit, verken for hunden eller dere naboer, bare å melde. Hvis det er inne så ville jeg kanskje sett litt an om det blir bedre eller om det er like ille - før dagbok, skriv ned når og hvor lenge. Hvis det er en ny hund er det kanskje en valp? Eller en voksen omplasseringshund som kanskje bruker litt tid på slå seg til ro. Bjeffing på kvelden og natten må jo være forstyrrende på de som eier hunden også og noe de jobber med å trene bort. Det er nok ikke gjort over natta men du vil forhåpentligvis merke at det blir gradvis bedre. Anonymkode: 66303...98c Hunden står på terrassen å bjeffer, jeg har sett de har terasse døra oppe om natta og da beveger bikkja seg ut og står å bjeffer. Det som er, er at hvis jeg står ute i Hagen og bikkja står konstant å bjeffer på meg. Så går de forbi bikkja og overser den. Sier ikke noe, tar ikke bikkja bort fra terrassen eller noe som helst, de lar bikkja bjeffe. Så disse tror jeg tenker at bjeffing er helt greit midt i et nabolag. Jeg tenkte jeg skulle høre med flere naboer her om de blir vekt. Ikke valp, men nok en omplasseringshund. Anonymkode: 3af19...95f
Julie Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 Slitsomt. Forsøk å snakk ordentlig med de, med noen av de som kan engelsk.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Her i min kommune så skal det vanligvis være ro etter kl 22 på hverdager. Har samme problemet selv med en nabo som av og til slipper ut bikkja på terrassen kl 01.00 om natta. Tror også det er lurt å aliere seg med naboene. Anonymkode: f1334...e3f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Kjøpte hunden for 3-4 uker siden, er det en hjalp eller omplasseringshund? Begge deler krever mye omsorg og trygging, noe de må ha i mer enn 3-4 uker. Anonymkode: 141fa...983
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går an å melde både til Mattilsynet og politiet. Hvis den står ute om natta å bjeffer når det skal være ro så er det jo ikke greit, verken for hunden eller dere naboer, bare å melde. Hvis det er inne så ville jeg kanskje sett litt an om det blir bedre eller om det er like ille - før dagbok, skriv ned når og hvor lenge. Hvis det er en ny hund er det kanskje en valp? Eller en voksen omplasseringshund som kanskje bruker litt tid på slå seg til ro. Bjeffing på kvelden og natten må jo være forstyrrende på de som eier hunden også og noe de jobber med å trene bort. Det er nok ikke gjort over natta men du vil forhåpentligvis merke at det blir gradvis bedre. Anonymkode: 66303...98c Hva har mattilsynet med bjeffende hunder å gjøre? Anonymkode: b0fd8...483
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte hunden for 3-4 uker siden, er det en hjalp eller omplasseringshund? Begge deler krever mye omsorg og trygging, noe de må ha i mer enn 3-4 uker. Anonymkode: 141fa...983 Hehe hjalp Anonymkode: b119a...974
Gjest voss Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 Hunder bjeffer, det er deres språk og slik de kommuniserer. Noen raser bjeffer mer enn andre. Men blir hunden luftet og mosjonert tilstrekkelig? Hunden skal vel ikke være ute alene på natta? Kanskje den er nervøs og uvant med sine omgivelser? Vi har en bjeffer på 14 år, på tross av alle triks og tips har han ALLTID bjeffet, uansett hva det er i livet han vil. Jeg tror han bare snakker og viser engasjement. Etter tur, etter mat, til sykler, hunder, kvister og kråker, under lek osv. Jeg kjefter ikke lenger på bjeffingen. Men er nøye med å ta han inn, slik at han ikke forstyrrer nattesøvnen til noen. Her skal det være stille klokka 23- slik er vel loven de fleste steder.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 Som sagt, jeg bryr meg ikke om bjeffingen på dagtid, da kan bikkja stå å bjeffe. Men natta blir for mye.. jeg ser at de er på korte lufteturer på kvelden. Men har aldri møtt på dem på tur. Men det betyr ikke at bikkja ikke får lengere turer. For meg virker bikkja trygg, ut ifra det jeg har sett ihvertfall. Jeg bare ser ikke vitsen med å ha terasse døra oppe, når de vet bikkja går ut og bjeffer. Hvis bikkja vårstår ute i Hagen i bånd, så bjeffer ho ikke på forbigående med hund, kunn hvis det er noe på trigget henne som skjer sjeldent. Men hvis det gjør, så tar jeg bikkja med inn. Fordi jeg vet naboen jobber en del natt, å det viser jeg hensyn til. Anonymkode: 3af19...95f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 Jeg ville ringt politiet på natten og informert om at det står en hund på en veranda på gitte adresse og bjeffer. Mulig de faktisk rykker ut om de har kapasitet, og da vil gi eierne beskjed om at hunden ikke bør levnes alene på natta på verandaen. Anonymkode: b2a09...235
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har mattilsynet med bjeffende hunder å gjøre? Anonymkode: b0fd8...483 Mattilsynet tar saker som har med dyrevelferd å gjøre. En hund som står å bjeffer døgnet rundt uten at det lir gjort noe med får kanskje ikke riktig oppfølging av eiere. Mattilsynet kan komme på tilsyn og gi eiere informasjon og gi de beskjed om hva de må forbedre. Anonymkode: 66303...98c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe hjalp Anonymkode: b119a...974 Oj, så det nå 😂😂😂 Hvalp skulle det være 😁 Anonymkode: 141fa...983
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå