Gå til innhold

Anne Grete Preus var Ursula


Anwa

Anbefalte innlegg

Anne Grete Preus var Ursula! 

https://youtu.be/QSYSE6paOLE

Da Den lille havfruen var en sentral greie i livet mitt ante jeg ikke hvem Anne Grete Preus var, så denne koblingen kom ikke med det første.

Hva mer er, den norsken versjonen av "Poor unfortunate souls", er absolutt helt overlegen! 

Innlevelsen, diksjonen og stemmen til Anne Grete passer perfekt til karakteren Ursula. Andre lands sangere mangler så mye trykk, at en meget sentral scene i filmen virker nesten ubetydelig. 

Synd at dette går flere forbi, for blant en håndfull av utmerkede skuespillere i den norske versjonen, så er prestasjonen av sangeren/låtskriveren Preus soleklart i en annen klasse.

 

Endret av Sol Rampelyset
Trådtittel endret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg TS. Når jeg hørte Den Lille Havfruen på andre språk så passet de rett og slett ikke rollen. Det finnes INGEN som kunne være stemmen til Ursula bedre enn Anne Grete Preus! Jeg forelsket meg i stemmen hennes første gang den filmen kom ut. Kan til og med tekstene utenat den dag i dag. 😂

(Innså jo plutselig at profilbildet mitt er havheksa også 😎)

Hvil i fred Anne Grete Preus 💖 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 20.22, Callisto83 skrev:

Jeg er helt enig med deg TS. Når jeg hørte Den Lille Havfruen på andre språk så passet de rett og slett ikke rollen. Det finnes INGEN som kunne være stemmen til Ursula bedre enn Anne Grete Preus! Jeg forelsket meg i stemmen hennes første gang den filmen kom ut. Kan til og med tekstene utenat den dag i dag. 😂

(Innså jo plutselig at profilbildet mitt er havheksa også 😎)

Hvil i fred Anne Grete Preus 💖 

Dette👆🏽😍Så enig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adrielle
På 3.9.2019 den 20.22, Callisto83 skrev:

Det finnes INGEN som kunne være stemmen til Ursula bedre enn Anne Grete Preus!

Enig.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...