Arba Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 (endret) Hei dere! Er det lurt å kjøpe en Peugeot iOn fra 2012 med 60.000 km på måleren for 40.000,- (lagt ut for 50.000,-). Eller er det risikabelt mtp batteriet? Importert fra utland. Endret 3. september 2019 av Arba 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 sjekk elbilforumet for gode svar på sliktAnonymkode: 2c91a...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Det kommer veldig an på hva du skal bruke den til. Småkjøring i byen tåler den fint! Vi kjøpte en 2012 Leaf med ca 65.000 km for 60.000 kr i april. Den har en rekkevidde på maks 90 km, men vi må gjerne lade han hver dag siden vi bare bruker den mellom 20-80% av batterikapasiteten. Helt greit for oss, men skal du kjøre mer enn 3-4 mil daglig, kan det bli litt knapt. Anonymkode: 1c8e3...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Jeg ville heller gått opp til 60 000 kr og kjøpt en Leaf. Det er etter mitt syn mye mer bil for pengene. Høy km-stand er mindre kritisk på EL-bil så lenge batteriet er i god stand. Anonymkode: 585e2...bbd 3
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 Nei, aldri lurt å kjøpe elbil uansett årstall! 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #7 Skrevet 7. september 2019 Ta med i betraktningen at elbilene går veldig mye kortere om vinteren. Trenger du en rekkevidde på 7-8 mil om vinteren, særlig hvis du vil kunne ha på varme i bilen, bør den ha rekkevidde på godt over 10 mil sommerstid. Litt ulikt fra bil til bil hvor mye kortere rekkevidden er ved lav temperatur, tror jeg. Men jeg ville prøvd å få en med rekkevidde opp mot 20 mil sommerstid. Anonymkode: 73ff8...07a
NBA Skrevet 7. september 2019 #8 Skrevet 7. september 2019 iOn er jo livsfarlig med mindre du bare skal kjøre innenfor Ring 2...
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #9 Skrevet 7. september 2019 Vi også vurderte Leafen til å være såpass mye mer anvendelig enn iMiEV-trillingene ift. lite ekstra penger i markedet. Men som bybil er de små jo uslåelige. Anonymkode: 1c8e3...e6a 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Skrevet 8. september 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Vi også vurderte Leafen til å være såpass mye mer anvendelig enn iMiEV-trillingene ift. lite ekstra penger i markedet. Men som bybil er de små jo uslåelige. Anonymkode: 1c8e3...e6a Ikke nødvendigvis. Legge ned setene foran og bak i en Leaf, fjerne hodestøtte og da har du nesten en varebil. Kan frakte saker opp til 2.5m lengde, feks en flatpakket garderobe fra IKEA eller møbler osv. Hver sånn anledning sparer du 6-700kr og oppover i forhold til å ha den levert til deg. Ganske nyttige for oss som bor i byen. Det gjør du ikke med de små elbilene. Anonymkode: d3739...68b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #11 Skrevet 8. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Legge ned setene foran og bak i en Leaf, fjerne hodestøtte og da har du nesten en varebil. Kan frakte saker opp til 2.5m lengde, feks en flatpakket garderobe fra IKEA eller møbler osv. Hver sånn anledning sparer du 6-700kr og oppover i forhold til å ha den levert til deg. Ganske nyttige for oss som bor i byen. Det gjør du ikke med de små elbilene. Anonymkode: d3739...68b Ikke uten at det stikker ut bak, vel? Anonymkode: bb40f...89a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #12 Skrevet 8. september 2019 Vår Leaf har en fastbygd tunnel bak baksetene som er såpass høy at transport av lange varer blir svært vanskelig. Bagasjerommet i seg selv er en vits: Det er smalt, sterkt innsnevra oppover og på sidene, med nevnte terskel innover i bilen og en gigantisk terskel over støtfangeren bak. Et mye mindre bagasjerom enn man vanligvis forventer i denne klassen. Ja, iMiEV & Co. er mindre biler, men Leafen er langt ifra en transportbil. 2,50m er også urealistisk. Jeg sliter med å få plass til 2m lange stokker, som da stanger i frontruta. Anonymkode: 1c8e3...e6a
ntrane Skrevet 8. september 2019 #13 Skrevet 8. september 2019 vent heller 1-2 år til når 30kwh batteribilene er kommet på et mer fornuftig prissjikte - rundt 80 000 kr. Ville ikke kjøpt noe elbil eldre enn 2017! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #14 Skrevet 8. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke uten at det stikker ut bak, vel? Anonymkode: bb40f...89a Nei. Har fraktet en IKEA PAX garderobe flatpakket i en Leaf. Med bakluke stengt. I esken er den 240-250cm lang. Bilen kan frakte ganske store ting om man er løsningsorientert. Anonymkode: d3739...68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå