Arba Skrevet 3. september 2019 #1 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Hei dere! Er det lurt å kjøpe en Peugeot iOn fra 2012 med 60.000 km på måleren for 40.000,- (lagt ut for 50.000,-). Eller er det risikabelt mtp batteriet? Importert fra utland. Endret 3. september 2019 av Arba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Del Skrevet 3. september 2019 sjekk elbilforumet for gode svar på sliktAnonymkode: 2c91a...b2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Del Skrevet 4. september 2019 Det kommer veldig an på hva du skal bruke den til. Småkjøring i byen tåler den fint! Vi kjøpte en 2012 Leaf med ca 65.000 km for 60.000 kr i april. Den har en rekkevidde på maks 90 km, men vi må gjerne lade han hver dag siden vi bare bruker den mellom 20-80% av batterikapasiteten. Helt greit for oss, men skal du kjøre mer enn 3-4 mil daglig, kan det bli litt knapt. Anonymkode: 1c8e3...e6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Del Skrevet 5. september 2019 Jeg ville heller gått opp til 60 000 kr og kjøpt en Leaf. Det er etter mitt syn mye mer bil for pengene. Høy km-stand er mindre kritisk på EL-bil så lenge batteriet er i god stand. Anonymkode: 585e2...bbd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. september 2019 #5 Del Skrevet 5. september 2019 Nei, aldri lurt å kjøpe elbil uansett årstall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 7. september 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 7. september 2019 Kjører 7-8 mil daglig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #7 Del Skrevet 7. september 2019 Ta med i betraktningen at elbilene går veldig mye kortere om vinteren. Trenger du en rekkevidde på 7-8 mil om vinteren, særlig hvis du vil kunne ha på varme i bilen, bør den ha rekkevidde på godt over 10 mil sommerstid. Litt ulikt fra bil til bil hvor mye kortere rekkevidden er ved lav temperatur, tror jeg. Men jeg ville prøvd å få en med rekkevidde opp mot 20 mil sommerstid. Anonymkode: 73ff8...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 7. september 2019 #8 Del Skrevet 7. september 2019 iOn er jo livsfarlig med mindre du bare skal kjøre innenfor Ring 2... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #9 Del Skrevet 7. september 2019 Vi også vurderte Leafen til å være såpass mye mer anvendelig enn iMiEV-trillingene ift. lite ekstra penger i markedet. Men som bybil er de små jo uslåelige. Anonymkode: 1c8e3...e6a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Del Skrevet 8. september 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Vi også vurderte Leafen til å være såpass mye mer anvendelig enn iMiEV-trillingene ift. lite ekstra penger i markedet. Men som bybil er de små jo uslåelige. Anonymkode: 1c8e3...e6a Ikke nødvendigvis. Legge ned setene foran og bak i en Leaf, fjerne hodestøtte og da har du nesten en varebil. Kan frakte saker opp til 2.5m lengde, feks en flatpakket garderobe fra IKEA eller møbler osv. Hver sånn anledning sparer du 6-700kr og oppover i forhold til å ha den levert til deg. Ganske nyttige for oss som bor i byen. Det gjør du ikke med de små elbilene. Anonymkode: d3739...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #11 Del Skrevet 8. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Legge ned setene foran og bak i en Leaf, fjerne hodestøtte og da har du nesten en varebil. Kan frakte saker opp til 2.5m lengde, feks en flatpakket garderobe fra IKEA eller møbler osv. Hver sånn anledning sparer du 6-700kr og oppover i forhold til å ha den levert til deg. Ganske nyttige for oss som bor i byen. Det gjør du ikke med de små elbilene. Anonymkode: d3739...68b Ikke uten at det stikker ut bak, vel? Anonymkode: bb40f...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #12 Del Skrevet 8. september 2019 Vår Leaf har en fastbygd tunnel bak baksetene som er såpass høy at transport av lange varer blir svært vanskelig. Bagasjerommet i seg selv er en vits: Det er smalt, sterkt innsnevra oppover og på sidene, med nevnte terskel innover i bilen og en gigantisk terskel over støtfangeren bak. Et mye mindre bagasjerom enn man vanligvis forventer i denne klassen. Ja, iMiEV & Co. er mindre biler, men Leafen er langt ifra en transportbil. 2,50m er også urealistisk. Jeg sliter med å få plass til 2m lange stokker, som da stanger i frontruta. Anonymkode: 1c8e3...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ntrane Skrevet 8. september 2019 #13 Del Skrevet 8. september 2019 vent heller 1-2 år til når 30kwh batteribilene er kommet på et mer fornuftig prissjikte - rundt 80 000 kr. Ville ikke kjøpt noe elbil eldre enn 2017! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #14 Del Skrevet 8. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke uten at det stikker ut bak, vel? Anonymkode: bb40f...89a Nei. Har fraktet en IKEA PAX garderobe flatpakket i en Leaf. Med bakluke stengt. I esken er den 240-250cm lang. Bilen kan frakte ganske store ting om man er løsningsorientert. Anonymkode: d3739...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå