Gå til innhold

Ullgarn som ikke klør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å strikke en ullgenser til en venninne, men hun synes ull klør (jeg er helt immun mot ull).

Har dere forslag til ullgarn som ikke klør? Babyull blir kanskje litt overkill (og veldig smått!). Jeg tenker pinne 3,5-4,5. kan tilpasse meg litt ift hvilke garn som finnes. 

Anonymkode: 97890...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merino skal jo være såkalt kløfritt, men jeg har hørt om de som klør av det også. 

 

F.eks Drops Big merino - passer fint de til pinnene du ønsker å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste merke jeg har prøvd der jeg kan gå i en genser uten å måtte ha noe under heter Pus. 

Jeg får vanligvis utslett hvis jeg går med ull rett inn på kroppen, og det gjør jeg vel for så vidt med denne typen også, men det tar mye lenger tid. I tillegg klør det altså nesten ikke. 

Det er vel ikke 100% ull heller da, og tråden er veldig "fluffy". 

Anonymkode: b3ce6...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes merino klør ikke (synes jeg), og er omtrent like mykt som babyulla deres, bare tykkere. 

Viking merino synes jeg kjennes litt grovere, så det er tydelig at ikke all merino er likt.

 

Anonymkode: 9ed42...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drops Merino Extra Fine synes jeg er supert. Evt. så har du jo Drops Cotton Merino, om du vil ha en blanding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at kabelspunnet superwashbehandlet merino (spesielt Drops sin, syns jeg!) har en lei tendens til å sige og nuppe mye. Jeg syns ikke den typen merino egner seg i store plagg, de siiiiiger så voldsomt og plaggene holder seg ikke fine.

Anonymkode: 95980...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...