Gå til innhold

Sliter litt...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg klarer ikke dele kjøkken med andre.. Synes det er tøft fordi jeg er livredd for å bli syk, og er nok blitt litt nesten germofobisk.

Synes at det er veldig tøft fordi det gjør at jeg gjerne står over måltid om jeg føler at det er for skittent til å lage mat.. JA , jeg kan jo bare vaske det opp, men etter andre?...

Så det blir det nå ofte slik at jeg bare slutter å spise middag osv... spiser kjeks om jeg har det.

Synes det er fryktelig å leve sånn...

hva skal jeg gjøre? :(

Anonymkode: 171fc...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du skal gjøre ? Du skal ta deg sammen og oppsøke hjelp hos lege og psykolog. 

Anonymkode: 09fb7...430

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva du skal gjøre ? Du skal ta deg sammen og oppsøke hjelp hos lege og psykolog. 

Anonymkode: 09fb7...430

Problemet er at jeg har dårlig helse og det gjør nok at jeg er mer redd enn jeg ellers ville vært. Ja jeg vet at germofobisk er mye psykisk, men det er ikke å nekte for at det er en grunn til at man ber mennesker vaske seg på hendene osv..

og norovirus kan spre seg som ild i tørt gress. så er jeg egentlig så hysterisk

Skrevet

jeg har også allergier som ikke blir tatt hensyn til, og det er nok det som gjør meg frustert av å dele kjøkken.

JA jeg kan ikke forlange noe, men synes det er greit å vaske opp etter seg da!

Skrevet

Du er sykt hysterisk. Litt bakterier en nødvendig, du blir ikke syk så lenge du vasker kjøkkenet jevnlig, vasker frukt og grønt og vasker hendene dine. Slapp av. Chill.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har også allergier som ikke blir tatt hensyn til, og det er nok det som gjør meg frustert av å dele kjøkken.

JA jeg kan ikke forlange noe, men synes det er greit å vaske opp etter seg da!

Si ifra til dem som ikke vasker etter seg at de kan gjøre det.

Anonymkode: 57265...c10

Skrevet
1 minutt siden, WonderWomaan skrev:

Du er sykt hysterisk. Litt bakterier en nødvendig, du blir ikke syk så lenge du vasker kjøkkenet jevnlig, vasker frukt og grønt og vasker hendene dine. Slapp av. Chill.

Det er ikke nødvendigivs bare bakterier, men andre ting som folk drar med seg.. etc nøtter, fiskeprodukter osv.

Skrevet

Du bør snakke med kollektivet ditt. Man bør sette noen regler, et minimum av renslighet og rydding. Da jeg flyttet inn i en 7-manns-studentbolig var det skittent og ekkelt. Kjenner meg igjen i at man dropper å lage mat hvis det er skittent, og jeg har ikke samme frykt som deg.

Jeg tok en prat med roomiene, da ble vi enige om å ikke ha råtten mat i kjøleskapet, at folk hadde egne hyller i kjøleskapet, at vi tok oppvasken med én gang vi hadde spist (det var rom for å ta oppvasken senere hvis man var travel og måtte ut dørene, men den generelle regelen var å vaske samme dag!!). Jeg sa også at de måtte vaske matbokser og gryter ekstra nøye, for de var ofte fettete. Så rullerte vi på å vaske kjøkkenet hver søndag, da var oppgavene å skrubbe komfyren, tørke bort fett, pante flasker, vaske gulvet etc.

Disse reglene fungerte ganske bra. Det flyttet inn nye folk hele tiden i kollektivet, noen av de var ganske grisete og hadde aldri bodd hjemmefra, men de tilpasset seg etter noen uker og ble ryddige. Mitt inntrykk er at alle egentlig ønsker et rent kjøkken. Og at det er lettere å holde det ryddig, hvis det er ryddig (og omvendt). Pluss at folk ikke hadde lyst til å være den grisete personen, når de 6 andre ryddet etter seg.

Så jeg synes iallfall at du skal snakke med dem. Det kan kanskje hjelpe litt. Men også mulig du bør ta en tur til legen.

Anonymkode: 55a59...77f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...