AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Del Skrevet 3. september 2019 Hei, Vegvesenet flyttet kjøretimen min dagen før oppkjøring og lurte på om dette er lov? Jeg har foreberedt meg og var innstilt på å ha oppkjøringen i morgen, men nå må jeg kontakte kjøreskole og avbestille leie av kjøretøy og en kjøretime i forkant. Synes det er urimelig av vegvesenet å avlyse på så kort varsel, og lurer på om de har lov til dette? Må jeg bare forholde meg til det, eller kan jeg gjøre noe? Anonymkode: bf6aa...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Del Skrevet 3. september 2019 Er det vegvesenet som er ansvarlig for kjøretimene dine? Anonymkode: c5bc7...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HarBare1Spørsmål Skrevet 3. september 2019 #3 Del Skrevet 3. september 2019 Nei, vegevesenet er ikke ansvarlig for dette. Men nå må jeg på under 24 timers varsel avbestille utleie av bil og kjøretime fra kjøreskole. Ikke sikkert jeg får avbestilt på så kort varsel. Synes bare det er rart at de kan avlyse på så kort varsel også kreve at jeg ordner opp i det som allerede var bestilt og satt opp med kjøreskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. september 2019 #4 Del Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, HarBare1Spørsmål skrev: Nei, vegevesenet er ikke ansvarlig for dette. Men nå må jeg på under 24 timers varsel avbestille utleie av bil og kjøretime fra kjøreskole. Ikke sikkert jeg får avbestilt på så kort varsel. Synes bare det er rart at de kan avlyse på så kort varsel også kreve at jeg ordner opp i det som allerede var bestilt og satt opp med kjøreskole. Hvem er det som har avlyst da? Og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moreno Skrevet 3. september 2019 #5 Del Skrevet 3. september 2019 Vegvesenet har avbestilt selve oppkjøringen din, og du må da avbestille «oppvarmingskjøretimen» med påfølgende leie av kjøreskolebil til selve oppkjøringen? Begynn med å ringe kjøreskolen NÅ. Vil de ikke avbestille pga kort frist, så synes jeg du skal ringe vegvesenet igjen og høre, evt be kjøreskolen gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HarBare1Spørsmål Skrevet 3. september 2019 #6 Del Skrevet 3. september 2019 Fikk ordnet opp i dette. Anse tråden som slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 3. september 2019 #7 Del Skrevet 3. september 2019 8 timer siden, HarBare1Spørsmål skrev: Nei, vegevesenet er ikke ansvarlig for dette. Men nå må jeg på under 24 timers varsel avbestille utleie av bil og kjøretime fra kjøreskole. Ikke sikkert jeg får avbestilt på så kort varsel. Synes bare det er rart at de kan avlyse på så kort varsel også kreve at jeg ordner opp i det som allerede var bestilt og satt opp med kjøreskole. Vanlig praksis her er dessverre: Trafikkskolen fakturerer deg for leie av bil til oppkjøring samt oppvarmingstime Du betaler fakturaen og sender krav til Statens Vegvesen Statens Vegvesen betaler deg Fryktelig knotete og upraktisk. Anbefaler deg å klage til Statens Vegvesen. Noen skoler vil bare flytte timene og selv ta tapet selv om Statens Vegvesen er skyld i problemet. Vi har hatt elever som har flydd opp for å ta oppkjøring som har sendt faktura på bortimot ti tusen kroner til SSV. Det betaler de. Jeg svarer deg bare slik at personer som googler kan få svar. Det er sikkert andre som lurer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå