AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #21 Del Skrevet 3. september 2019 12 timer siden, Oppgitt78 skrev: Døden innhenter alle, før eller siden.. Og når katten er så gammel, så er det helt naturlig at den følger instinktene sine, slik den sannsynligvis har gjort i dette tilfellet. Når det gjelder mine katter, så har jeg alltid tatt de til veterinær ved sykdom/skader/smertetegn, og gledelig betalt den summen det har kostet. Jeg har betalt for operasjoner der veterinær i utgangspunktet mente at det var bortkastet (anbefalte avlivning), og fått mange gode (ekstra) år med en helt frisk pus. Jeg avliver kun en katt når den er ved livets slutt, og har sluttet å ta til seg næring (hvis den da selv har valgt å legge seg til å dø hjemme. Hvis den velger å legge seg til et annet sted, så er det ikke stort en kan få gjort med det). Frem til det punktet gjør jeg alt i min makt for at den skal ha det så godt som mulig, uavhengig av kostnad/tidsbruk/arbeid/etc. Vi har gjort mye godt for pusen vår. Mulig han kan ha lagt seg i buskene, de pleier vel ikke å dra langt for å dø.. Anonymkode: 6f2a0...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #22 Del Skrevet 3. september 2019 12 hours ago, Oppgitt78 said: Døden innhenter alle, før eller siden.. Og når katten er så gammel, så er det helt naturlig at den følger instinktene sine, slik den sannsynligvis har gjort i dette tilfellet. Når det gjelder mine katter, så har jeg alltid tatt de til veterinær ved sykdom/skader/smertetegn, og gledelig betalt den summen det har kostet. Jeg har betalt for operasjoner der veterinær i utgangspunktet mente at det var bortkastet (anbefalte avlivning), og fått mange gode (ekstra) år med en helt frisk pus. Jeg avliver kun en katt når den er ved livets slutt, og har sluttet å ta til seg næring (hvis den da selv har valgt å legge seg til å dø hjemme. Hvis den velger å legge seg til et annet sted, så er det ikke stort en kan få gjort med det). Frem til det punktet gjør jeg alt i min makt for at den skal ha det så godt som mulig, uavhengig av kostnad/tidsbruk/arbeid/etc. Katter kan gjemme seg når de er syke om de ikke stoler og har tillit til eier, noe som ikke er uvanlig blant katteeiere, fordi mange ikke bryr seg så mye som hundeeiere bryr seg om hundene sine. Det krever at man gjør en innsats for at en katt skal knytte seg til en, ellers vil den ikke føle seg viktig eller elsket. Merk her at katten gjemmer seg når den blir syk. Katter er ikke synske, de aner ikke om de skal dø eller ikke! Derfor er det vitkig å finne dem, for de kan faktisk ligge lidende et sted, alene, kald og redd med mye smerter. Anonymkode: ec8cf...8fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 3. september 2019 #23 Del Skrevet 3. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har gjort mye godt for pusen vår. Mulig han kan ha lagt seg i buskene, de pleier vel ikke å dra langt for å dø.. Anonymkode: 6f2a0...e58 De legger seg vanligvis til å dø et sted de ikke regner med å bli funnet. Jeg tviler ikke på at dere har gjort mye godt for pusen deres, og som du også nevnte, så er det ikke alltid like tydelige tegn på at døden nærmer seg. Det skader jo ikke å ta en ekstra titt på de mest logiske stedene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 3. september 2019 #24 Del Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katter kan gjemme seg når de er syke om de ikke stoler og har tillit til eier, noe som ikke er uvanlig blant katteeiere, fordi mange ikke bryr seg så mye som hundeeiere bryr seg om hundene sine. Det krever at man gjør en innsats for at en katt skal knytte seg til en, ellers vil den ikke føle seg viktig eller elsket. Merk her at katten gjemmer seg når den blir syk. Katter er ikke synske, de aner ikke om de skal dø eller ikke! Derfor er det vitkig å finne dem, for de kan faktisk ligge lidende et sted, alene, kald og redd med mye smerter. Anonymkode: ec8cf...8fd En bør alltid lete, hvis en katt blir borte. Men erfaringene mine er at de oftest vet godt selv at livet nærmer seg slutten, instinktivt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #25 Del Skrevet 3. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva!?! En ansvarlig katteeiere tar da katten sin til veterinær ! Nå kan TS leve med at katten ligger torturert, halvdød et eller annet sted. Sjokkerende å lese igjen og igjen hvor mange ræva katteeiere det er. Hadde hundene eller katten min blir borte- jeg hadde aldri kunne fungerte igjen. Sjelen min hadde blitt knust. Men mange katteeiere? Jaja. Anonymkode: cd677...f1a Nå får du bremse her da. Katten gikk ut, og hvordan kunne hun vite at den var så syk som den var? Katter er mestre på å ikke vise hvor syke de er. Det er helt naturlig for katter å gå ut, finne seg ett trygt sted og legge seg ned for dø. TS er iallefall ingen ræva katteeier, hun har lett høyt og lavt. Men en katt er ikke lett å finne når den har gjemt seg. Så kom deg ned fra din høye hest, og oppfør deg iallefall som du har litt i hodet! Anonymkode: 3b366...067 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #26 Del Skrevet 3. september 2019 Hvis ikke noen har kappa av hodet dens da? Står jo i avisa at det en som går rundt og gjør det, at han vet nøyaktig hvordan han kapper av hodet kirugisk Anonymkode: 10aa4...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #27 Del Skrevet 3. september 2019 Her var det mange forskjellige svar og kommentarer. For det første vil jeg si at katten har hatt et kjempe godt og trygt hjem! Ingen her kan si at katten min ikke hadde det greit? Det at katten la seg til er tegn på mistillit til eieren er tull. Da jeg var liten hadde vi to katter, den ene ble veldig gammel og valgte å legge seg til i buskene utenfor. Spør en veterinæren selv, det er et av instinktene de har. Nei de er ikke synske, det går på instinkt. Til dere andre, takk for alle gode kommentarer. ♡ (Han er fortsatt ikke funnet, det er fortsatt vondt... )😢 Anonymkode: 6f2a0...e58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #28 Del Skrevet 3. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå får du bremse her da. Katten gikk ut, og hvordan kunne hun vite at den var så syk som den var? Katter er mestre på å ikke vise hvor syke de er. Det er helt naturlig for katter å gå ut, finne seg ett trygt sted og legge seg ned for dø. TS er iallefall ingen ræva katteeier, hun har lett høyt og lavt. Men en katt er ikke lett å finne når den har gjemt seg. Så kom deg ned fra din høye hest, og oppfør deg iallefall som du har litt i hodet! Anonymkode: 3b366...067 Takk for forståelse og kunnskap om hvordan kattelivet faktisk er. Har alltid fått høre at gamle katter legger seg til når tiden er inne, kan ikke skjønne hvordan folk klarer å finne på å si dette. Jeg har alltid hatt et nært forhold til dyr, å alltid hatt flere husdyr. Katten min var min nr.1. Han var alltid rundt meg, lå i fanget - fikk godt med kjærlighet og var stort sett inne på sine eldre dager, noe han ønsket og likte aller best mot slutten. Anonymkode: 6f2a0...e58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellomtomater67 Skrevet 3. september 2019 #29 Del Skrevet 3. september 2019 Hei. ❤️ forstår hvor vondt du har det akkurat nå. det kan hende han har lagt seg ned for å dø, men man vet jo aldri. Har vært så mange tilfeller i det siste hvor katter har blitt drept eller skadet, som den katten som ble kuttet av hodet på. Ikke at jeg tror noe sånt har skjedd med din, men kanskje den er skadet og ligger en plass? Ville ikke ha gitt opp enda hvis jeg var deg, fortsett å let etter pusen, og heng opp plakater på butikken av at katten er savnet, eller skriv i katt savnet gruppa på facebook. heier på deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #30 Del Skrevet 3. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Her var det mange forskjellige svar og kommentarer. For det første vil jeg si at katten har hatt et kjempe godt og trygt hjem! Ingen her kan si at katten min ikke hadde det greit? Det at katten la seg til er tegn på mistillit til eieren er tull. Da jeg var liten hadde vi to katter, den ene ble veldig gammel og valgte å legge seg til i buskene utenfor. Spør en veterinæren selv, det er et av instinktene de har. Nei de er ikke synske, det går på instinkt. Til dere andre, takk for alle gode kommentarer. ♡ (Han er fortsatt ikke funnet, det er fortsatt vondt... )😢 Anonymkode: 6f2a0...e58 Handler ikke om instinkter, det handler om at katten føler seg utrygg og gjemmer seg. En syk katt som er sterkt knyttet til eier vil oppsøke eieren. Det skjedde da min katt som var sterkt knyttet til meg ble veldig syk. Han mjauet mye og kom bort til meg og la hodet inntil halsen min (det var sånn han fikk klemmer). Det var det siste han gjorde før han ble avlivd av veterinæren noen timer senere. Han forsøkte komme nær meg helt til siste slutt. Å ha en katt som kommer hjem for kos er ikke det samme som å ha en katt som er knyttet til deg. En katt knytter seg kun sterkt om den føler seg at den er elsket, av mangel på et bedre ord. Mange katter har de ok, men det er sjeldent at et menneske gir den av den type oppmerksomhet som får katten til å føle seg elsket og der den blir sterkt knyttet til menneske. At dette er instinkt er en utdatert oppfatning mange dessverre bærer på, inkludert dyrleger. Akkurat slik noen dyrleger mener alfahannmetoden er en god oppdragelse av hunder. 9 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for forståelse og kunnskap om hvordan kattelivet faktisk er. Har alltid fått høre at gamle katter legger seg til når tiden er inne, kan ikke skjønne hvordan folk klarer å finne på å si dette. Jeg har alltid hatt et nært forhold til dyr, å alltid hatt flere husdyr. Katten min var min nr.1. Han var alltid rundt meg, lå i fanget - fikk godt med kjærlighet og var stort sett inne på sine eldre dager, noe han ønsket og likte aller best mot slutten. Anonymkode: 6f2a0...e58 Hvorfor gikk du da ikke til dyrlegen når du merket katten var syk? Spesielt når den er så gammel burde man være veldig observant på at den blir dårlig og ta den til dyrlege. Anonymkode: ec8cf...8fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. september 2019 #31 Del Skrevet 4. september 2019 Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #32 Del Skrevet 15. juli 2020 På 3.9.2019 den 1.58, AnonymBruker skrev: Hva!?! En ansvarlig katteeiere tar da katten sin til veterinær ! Nå kan TS leve med at katten ligger torturert, halvdød et eller annet sted. Sjokkerende å lese igjen og igjen hvor mange ræva katteeiere det er. Hadde hundene eller katten min blir borte- jeg hadde aldri kunne fungerte igjen. Sjelen min hadde blitt knust. Men mange katteeiere? Jaja. Anonymkode: cd677...f1a Hysteriske kattekjerring😤 Ikke skriv sånt til noen som sørger over katten sin, jeg er sikker på at de gjorde det riktige. Anonymkode: e5061...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå