Gå til innhold

Når en katt legger seg for å dø...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi tror vår gamle pus har lagt seg for å dø, han var 18år gammel. Det er på den sjette dagen og fortsatt ikke kommet hjem. Han så fryktelig sliten ut den siste tiden. Noen som er erfarne rundt dette? Han var aldri borte lengre enn en hel dag, nesten iķke det ei gang. Veldig hjemmekjær. Vondt å ikke vite da det blåser og regner ute. 

Legger de seg på en lun eller åpen plass? 

😿😿 Trist matmor. 

Anonymkode: 6f2a0...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hørt at katter gjemmer seg for å dø, føde eller når de er syke/skadet men for min del oppsøkte pus meg når han ble alvorlig og akutt syk.. rart om han er hjemmekjær, da burde han holde seg rundt huset.. 

Legg ut bilde i nabolagsgruppa eller Facebook generelt! Krysser fingrer 😿

Anonymkode: 283d9...d70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte. 

Gå nå ut å leit etter han!!!!

Han er sikkert innesperret ett sted. Snakk med naboer åbe de sjekke i garasjer og boder. Se etter skogkanten og veikanten, trær og rop 

Anonymkode: 16991...e85

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist, men jeg har også erfart at de gjemmer seg for å dø, kanskje ikke så langt unna men værtfall et stykke unna favorittplassen i huset.. Skjønner at det er vondt, men sånn er det i dyreverden.. ❤️

Endret av Gumman87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangen jeg har opplevd dette, så har de gjemt seg bort på en plass de anser som relativt trygt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte. 

Gå nå ut å leit etter han!!!!

Han er sikkert innesperret ett sted. Snakk med naboer åbe de sjekke i garasjer og boder. Se etter skogkanten og veikanten, trær og rop 

Anonymkode: 16991...e85

Eh nei, det er nok ikke en myte.. 

Anonymkode: 03754...6dd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hørt at katter gjemmer seg for å dø, føde eller når de er syke/skadet men for min del oppsøkte pus meg når han ble alvorlig og akutt syk.. rart om han er hjemmekjær, da burde han holde seg rundt huset.. 

Legg ut bilde i nabolagsgruppa eller Facebook generelt! Krysser fingrer 😿

Anonymkode: 283d9...d70

Veldig rart. Dette er ikke likt han. Jeg har allerede sagt til alle at han er død... 😢 Jeg går virkelig ut ifra det. Svak var han også, tynn og sliten. Hadde ikke gått ut ifra det om ikke det hadde vært for hans alder. Har leita virkelig over alt! Vi har hester og sauer , bor på en bondegård der det er lite trafikk, så og si ingenting. Vondt.... 😢

Anonymkode: 6f2a0...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte. 

Gå nå ut å leit etter han!!!!

Han er sikkert innesperret ett sted. Snakk med naboer åbe de sjekke i garasjer og boder. Se etter skogkanten og veikanten, trær og rop 

Anonymkode: 16991...e85

Ha leita overalt, i naboens garasje, vår, i trær og ja - overalt. Han hørte ingenting på slutten, så nytter lite å rope. Innesperret hvor? Vi har sjekket alt her. Tvilsomt at folk har tatt han med seg, han var utseendemessig blitt skral og tynn - lite hår og . Men han var så snill og god. Alltid vært med oss, alltid tatt gått vare på han. Er veldig sikker på at han er død... 😞

Anonymkode: 6f2a0...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gumman87 skrev:

Uff så trist, men jeg har også erfart at de gjemmer seg for å dø, kanskje ikke så langt unna men værtfall et stykke unna favorittplassen i huset.. Skjønner at det er vondt, men sånn er det i dyreverden.. ❤️

Enig.. 💔💟 Har selv hatt katt hele livet, å har erfart at de legger seg for å dø når de ikke klarer mer. -Ts

Anonymkode: 6f2a0...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant katten til naboen i buskaset mitt, da hadde den lagt seg der for å dø. Leverte den til naboen, og dyrlegen avlivet den senere samme dag. Så sjekk nøye busker, skråninger osv. Stakkars pusen ❤️  

Anonymkode: 843e7...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre katte sliter ofte med nyrene, de blir da skrale tynne og ser gustne ut.. Greia er at da tar man dem til dyrlegen for å sjekke om den kan og bør medisineres eller om den bør få avslutte livet....

 

Anonymkode: 37d4f...c70

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ene katten vår var 14 år og hadde fått diabetes og hudproblemer. Plutselig ble han brått mye slappere og daffere på kort tid. Time ti dyrlegen for avliving var bestilt til en torsdag. Tirdag døde han av seg selv  i løpet av natten. I sovehulen n. Den siste dagen han levde var han mye der, Men ingenting som indikerte at døden var så nært forestående 

Han var livredd bådd bilkjøring og dyrleger. Selvom det var trist for familien at han dødd alene, tenkte  vi han ville det selv. Han slapp stresset med å dra til dyrlegen og kjøre bil 

Anonymkode: 76b55...b12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit dette var å lese da. Det er virkelig trist når kjæledyr går bort. 😢

Anonymkode: d7cfb...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva!?! En ansvarlig katteeiere tar da katten sin til veterinær ! 

Nå kan TS leve med at katten ligger torturert, halvdød et eller annet sted.

Sjokkerende å lese igjen og igjen hvor mange ræva katteeiere det er. 

Hadde hundene eller katten min blir borte- jeg hadde aldri kunne fungerte igjen. Sjelen min hadde blitt knust. Men mange katteeiere? Jaja. 

Anonymkode: cd677...f1a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva!?! En ansvarlig katteeiere tar da katten sin til veterinær ! 

Nå kan TS leve med at katten ligger torturert, halvdød et eller annet sted.

Sjokkerende å lese igjen og igjen hvor mange ræva katteeiere det er. 

Hadde hundene eller katten min blir borte- jeg hadde aldri kunne fungerte igjen. Sjelen min hadde blitt knust. Men mange katteeiere? Jaja. 

Anonymkode: cd677...f1a

Døden innhenter alle, før eller siden.. 

Og når katten er så gammel, så er det helt naturlig at den følger instinktene sine, slik den sannsynligvis har gjort i dette tilfellet. 

Når det gjelder mine katter, så har jeg alltid tatt de til veterinær ved sykdom/skader/smertetegn, og gledelig betalt den summen det har kostet. Jeg har betalt for operasjoner der veterinær i utgangspunktet mente at det var bortkastet (anbefalte avlivning), og fått mange gode (ekstra) år med en helt frisk pus.

Jeg avliver kun en katt når den er ved livets slutt, og har sluttet å ta til seg næring (hvis den da selv har valgt å legge seg til å dø hjemme. Hvis den velger å legge seg til et annet sted, så er det ikke stort en kan få gjort med det).

Frem til det punktet gjør jeg alt i min makt for at den skal ha det så godt som mulig, uavhengig av kostnad/tidsbruk/arbeid/etc.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha leita overalt, i naboens garasje, vår, i trær og ja - overalt. Han hørte ingenting på slutten, så nytter lite å rope. Innesperret hvor? Vi har sjekket alt her. Tvilsomt at folk har tatt han med seg, han var utseendemessig blitt skral og tynn - lite hår og . Men han var så snill og god. Alltid vært med oss, alltid tatt gått vare på han. Er veldig sikker på at han er død... 😞

Anonymkode: 6f2a0...e58

Hvis han er tynn og skral er det vel ikke så rart om noen som har funnet ham har tatt han med til dyrlegen. Er pus chippet? Ville ikke gitt opp uten videre, heng opp lapper og etterlys på Facebook. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten er gammel og ikke virker helt frisk bør den vell ha blitt sjekket av dyrelege? 

Mannens gamle katt (som han hadde med seg da vi flyttet sammen) ble plutselig borte, den var gammel, men tilsynelatende frisk. Var borte i halvannen uke og vi lette overalt. Da den kom hjem hadde den rennende øyne, diare og oppkast, så helt forferdelig ut og bare bein igjen av han. Dyrelegen konkluderte med katten var klar for å få hvile og den ble avlivet samme dag. 

Alt pekte mot at den hadde gjemt seg for å dø, men sannsynligvis kom den hjem da den faktisk ikke døde og bare ble liggende og pines. Stakkars katt, er evig glad den faktisk kom hjem og fikk hjelp til å avslutte livet og smertene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pinkpashion skrev:

Hvis katten er gammel og ikke virker helt frisk bør den vell ha blitt sjekket av dyrelege? 

Mannens gamle katt (som han hadde med seg da vi flyttet sammen) ble plutselig borte, den var gammel, men tilsynelatende frisk. Var borte i halvannen uke og vi lette overalt. Da den kom hjem hadde den rennende øyne, diare og oppkast, så helt forferdelig ut og bare bein igjen av han. Dyrelegen konkluderte med katten var klar for å få hvile og den ble avlivet samme dag. 

Alt pekte mot at den hadde gjemt seg for å dø, men sannsynligvis kom den hjem da den faktisk ikke døde og bare ble liggende og pines. Stakkars katt, er evig glad den faktisk kom hjem og fikk hjelp til å avslutte livet og smertene. 

Det er ikke alltid så godt å se. Vi vet ikke om han var syk. Han hadde god matlyst, malte, oppførte seg bare litt som en dement - gjentok mye av de samme tingene. Som de gjerne gjør i hans alder. Han viste ikke uttrykk for at han led. 

Anonymkode: 6f2a0...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...