Drizzt Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 (endret) Statsministeren mener at snikislamisering i Norge finnes ikke. Jeg er 100% enig med henne. Islamiseringen er åpenbar. Bare å se noen bydeler i Oslo og andre steder i landet og en del veldig uheldige hendelser i det siste. Det er helt feil av Siv Jensen å snakke om snikislamisering, fordi det skjer ikke i det skjulte. Ellers er jeg enig med finansministeren i det hun har skrevet i sin kronikk (lenke i artikkelen). https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAqRRx/erna-smeller-til-frp-siv-om-snikislamisering-finnes-ikke-i-vaart-samfunn?utm_source=vgfront&utm_content=row-2 Endret 2. september 2019 av Drizzt 1
Gjest Nimbus2000 Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Mange velgere ser ut til å ha forlatt FrP dette valget fordi de mener FrP "kun er prat og ikke gjennomfører FrP-politikk". Får se om disse velgerne får troen tilbake på FrP nå eller om de har gitt opp Siv Jensens FrP helt. Må være kjipt for FrP å gjøre et et historisk dårlig valg det ene året hvor bompenger er den store valgkampsaken.
Husholdning1 Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Snikislamisering finnes ikke. Den er som du sier åpembar. 2
Stina234 Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Er skuffet over Erna at hun ikke tørr å innrømme det. Det faktum at det snart er valg får partiene til å kunn dra frem popularitets saker 1
Apis Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 Hvorfor syntes Frp det er helt greit å skjære forhuden av friske guttebarn, så lenge de håndhilser https://www.abcnyheter.no/stemmer/2019/09/03/195607528/helt-greit-a-skjaere-i-underlivet-til-smaunger-bare-du-handhilser-pa-vanlige-folk 1
Drizzt Skrevet 3. september 2019 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2019 (endret) 10 timer siden, Nimbus2000 skrev: Mange velgere ser ut til å ha forlatt FrP dette valget fordi de mener FrP "kun er prat og ikke gjennomfører FrP-politikk". Får se om disse velgerne får troen tilbake på FrP nå eller om de har gitt opp Siv Jensens FrP helt. Må være kjipt for FrP å gjøre et et historisk dårlig valg det ene året hvor bompenger er den store valgkampsaken. Det kjipe for Frp i regjering er at de er avhengige av 2 partier, V og Krf, som har heeeeelt andre prioriteter. Hadde det vært H og Frp i flertallsregjering, ville vi sett mye mer av Frps politikk. Risikoen man tar når man lager store koalisjoner med partier som ikke helt ser i samme retning. Der hvor Frp vil stramme inn, vil V og Krf gjøre det motsatte. Alle drar i motsatt retning og ingenting skjer. Slikt fører til slitasje. Jeg skulle virkelig ønske meg en H og Frp flertallsregjering i en hel periode for å se effekten. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt dette med omskjæring. Kun de som er 18 og eldre kan bestemme det selv for seg. Endret 3. september 2019 av Drizzt
Zienna Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Sånt vås! Det finnes radikale kristne og radikale av andre religioner. De fleste mennesker befinner seg midt i mellom. Ja visst synes jeg at man kan hilse når det landets tradisjon man er i, forventer det. Men det er ingen snikislamisering og katastrofe! Tror det er på tide at dere FrPere forstår at denne skremselspropagandaen er gjennomskuet! 1
Drizzt Skrevet 3. september 2019 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2019 Kjønnsdelt undervisning, kjønnsdelt svømming, jenter som tvinges religiøse hodeplagg, jenter som ekskluderes fra samfunnet for å bevare æren deres, jenter som ikke får lov å date eller gifte seg med den de vil, gutter som mangler respekt for norske jenter og Norge, kriminalitet, ghettoisering, økende fattigdom og barnefattigdom, omskjæring av barn, økende arbeidsledighet og NAV utgifter, krav etter krav. Nei, ingen katastrofe. Det er bare å juble at Norge følger Sveriges spor. Eller? Man trenger ikke være Frp velger for å se at Frp har rett. Det har de hatt helt fra starten da de advarte mot det vi opplever i dag og det Sverige opplever. 1
mammahjarte Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 Kan nokon gi meg konkrete eksempler på korleis samfunnet blir islamifisert? Eg forstår ikkje denna tankegangen eller tolkninga. Eit argument er at "Islam ønskjer å utslette vår vestlige sivilisasjon" men eg har ikkje heilt fåt tak på korleis. Eg trenger ikkje argumenter på kvifor Islam er ein fæl religion, det kan du finna om alle reilgionar. Alle religiøse skrifter har ting som skurrer i ein moderne kontekst. Eg er ute etter bevist på at vi blir islamifisert. Fordi alle rundt meg er relativt frie mennesker som lever i fred, og diskuterer gjerne f.eks barnehijab på ein sivilisert måte. 1
Gjest Optimo Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 3 minutter siden, mammahjarte skrev: Kan nokon gi meg konkrete eksempler på korleis samfunnet blir islamifisert? Eg forstår ikkje denna tankegangen eller tolkninga. Eit argument er at "Islam ønskjer å utslette vår vestlige sivilisasjon" men eg har ikkje heilt fåt tak på korleis. Eg trenger ikkje argumenter på kvifor Islam er ein fæl religion, det kan du finna om alle reilgionar. Alle religiøse skrifter har ting som skurrer i ein moderne kontekst. Eg er ute etter bevist på at vi blir islamifisert. Fordi alle rundt meg er relativt frie mennesker som lever i fred, og diskuterer gjerne f.eks barnehijab på ein sivilisert måte. Nå nylig var det en sak om en muslim (kvinne) som ikke håndhilste på kronprins Haakon. Noen finner det problematisk: i vår kultur er det tradisjon for å håndhilse og noen vil tydeligvis ikke at det skal være akseptert å hilse på andre måter. Ansatte i diverse yrker, gjerne serviceyrker, får bruke hijab til arbeidsklærne. Noen syns dette er en uting, antakelig fordi de ikke har noe til overs for islam generelt? Skoler og institusjoner serverer halalmat til de som ønsker det. Det er mange slike småting. Hver for seg er det jo bagateller, men jeg tror det handler om summen av småtingene. Samfunnet vårt tilpasser seg andre kulturer og noen syns vi tilpasser for mye. Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet.
mammahjarte Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 5 minutter siden, Guile said: Nå nylig var det en sak om en muslim (kvinne) som ikke håndhilste på kronprins Haakon. Noen finner det problematisk: i vår kultur er det tradisjon for å håndhilse og noen vil tydeligvis ikke at det skal være akseptert å hilse på andre måter. Ansatte i diverse yrker, gjerne serviceyrker, får bruke hijab til arbeidsklærne. Noen syns dette er en uting, antakelig fordi de ikke har noe til overs for islam generelt? Skoler og institusjoner serverer halalmat til de som ønsker det. Det er mange slike småting. Hver for seg er det jo bagateller, men jeg tror det handler om summen av småtingene. Samfunnet vårt tilpasser seg andre kulturer og noen syns vi tilpasser for mye. Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet. Var det ikkje FRP som fant opp utrykket islamifisering? Takk det var gode eksempler. Eg ser egentlig meir veganisering av samfunnet generelt enn religiøs tilpassing. Samfunnet er i konstant endring. 1
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 (endret) 36 minutter siden, mammahjarte skrev: Kan nokon gi meg konkrete eksempler på korleis samfunnet blir islamifisert? Eg forstår ikkje denna tankegangen eller tolkninga. Eit argument er at "Islam ønskjer å utslette vår vestlige sivilisasjon" men eg har ikkje heilt fåt tak på korleis. Eg trenger ikkje argumenter på kvifor Islam er ein fæl religion, det kan du finna om alle reilgionar. Alle religiøse skrifter har ting som skurrer i ein moderne kontekst. Eg er ute etter bevist på at vi blir islamifisert. Fordi alle rundt meg er relativt frie mennesker som lever i fred, og diskuterer gjerne f.eks barnehijab på ein sivilisert måte. Før vi kan gi deg dokumentasjon eller bevis på islamisering, må du ha klar en definisjon på hva du legger i "bevis", hvordan beviset tenkes å se ut, samt en definisjon på "islamisering." Kan du forresten noe som helst om islam? Kjenner du islams historie? "Eg ser egentlig meir veganisering av samfunnet generelt enn religiøs tilpassing. Samfunnet er i konstant endring. " Sier du her at Hitlers industrielle massemord på 6 millioner jøder var "riktig" på den tiden, men galt i dag? Straks du trekker inn kontekstbegrepet (slik også muslimer tilfeldigvis gjør når islam kritiseres) blir du verdirelativist hvor alle verdisystemer oppfattes som likeverdige. "Hver for seg er det jo bagateller, men jeg tror det handler om summen av småtingene." Dette kalles "salamitaktikk"; som handler om å få folk til å akseptere hva de i utgangspunktet anser som uakseptable krav, og som hver for seg fremstår som ubetydelige, mens det er summen som teller. Du vet ikke at landet ditt er borte, før det er borte. Se bare hvordan Norge stadig vekk avgir suverenitet til EU: litt her og litt der, merkes ikke så mye hver gang, men en dag våkner du uten selvråderett. Islam fungerer på samme måte. Muslimer vet at nordmenn hadde avvist Sharia og avkapping av lemmer tvert om de fikk presentert den fullstendige pakken samtidig, men fordi nordmenn har litt tungt for det, kommer kravene med jevne mellomrom, og for hver ny innrømmelse muslimer og islams gis, desto større plass tar de i det offentlige rom. "Samfunnet vårt tilpasser seg andre kulturer og noen syns vi tilpasser for mye." Ja, dette er verdirelativisme i praksis. Er du villig til å akseptere alt av endringer, uansett hvor uakseptable de måtte være? Hvis ikke, hvor og når setter du ned foten? La oss si et muslimsk parti dannes i Norge og får ubetinget flertall med et partiprogram som går ut på å drepe alle homofile, jøder, kristne, ateister, undertrykke minoriteter og kvinner. Dette er en åpenbar endring fra dagens tilstand. Aksepterer du denne endringen "fordi ting endrer seg?" Endret 3. september 2019 av FemaleFuryFancies Utdyping
Gjest Sam3 Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 On 9/2/2019 at 7:06 PM, Drizzt said: Statsministeren mener at snikislamisering i Norge finnes ikke. Jeg er 100% enig med henne. Islamiseringen er åpenbar. Eneste åpenbar er dårlig debatt hersketeknikk. Men nei jeg sa feil. Også åpenbar er at du gjentar paranoid konspirasjonsteori som vi ser gang på gang påkirke noen idioter til å tror at det virkelige skjer et skjult "krig". Da drar de ut og forsøker å drepe folk. Ødlegger deres egen liv og livene til andre. Men dere bakmenn risikere ingenting sitte bak tastaturen å nekter skyld. Ganske feig spør du meg...
mammahjarte Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 4 minutter siden, FemaleFuryFancies said: Før vi kan gi deg dokumentasjon eller bevis på islamisering, må du ha klar en definisjon på hva du legger i "bevis", hvordan beviset tenkes å se ut, samt en definisjon på "islamisering." Kan du forresten noe som helst om islam? Kjenner du islams historie? Eg har lest ein del på SIAN sida (nysgjerrig) og hatt heilt vanlig historie på skulen. Eg veit ikkje meir enn folk flest vist det var det du lurte på. Trur Islamisering er eit FRP konstruert ord som betyr at «vi» kanskje underkaster oss vår kultur? Eit argument dei bruke er gjerne «om vi reiste til Saudi Arabia kunne vi ikkje forventa vestlige omsyn». Som er sant. At vi dermed er islamifisert? Men vesten har alltid tillat meir kulturrelativitet. Det er ikkje nytt. 1
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 55 minutter siden, Zienna skrev: Sånt vås! Det finnes radikale kristne og radikale av andre religioner. De fleste mennesker befinner seg midt i mellom. Ja visst synes jeg at man kan hilse når det landets tradisjon man er i, forventer det. Men det er ingen snikislamisering og katastrofe! Tror det er på tide at dere FrPere forstår at denne skremselspropagandaen er gjennomskuet! Det virker som om du ikke forstår at vi ikke snakker om et isolert tilfelle av mangel på ønske om håndtrykk, men om en bit av et puslespill som kalles islamisering og som i korthet går ut på å skaffe islam større plass i det offentlige rom. Må vi minne om at Spania tok 700 år før de fikk kastet muslimene ut av landet? Kan du forresten noe som helst om islam og islams historie? Hvis ikke, bør du forberede deg på en bråoppvåkning, ganske enkelt fordi ikke alle religioner er identiske, slik mange later til å tro. Nei, kristendommen og islam er ikke like selv om begge hviler på vrangforestllinger.
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 (endret) 3 minutter siden, mammahjarte skrev: Eg har lest ein del på SIAN sida (nysgjerrig) og hatt heilt vanlig historie på skulen. Eg veit ikkje meir enn folk flest vist det var det du lurte på. Trur Islamisering er eit FRP konstruert ord som betyr at «vi» kanskje underkaster oss vår kultur? Eit argument dei bruke er gjerne «om vi reiste til Saudi Arabia kunne vi ikkje forventa vestlige omsyn». Som er sant. At vi dermed er islamifisert? Men vesten har alltid tillat meir kulturrelativitet. Det er ikkje nytt. Nei, jeg lurte ikke på om du visste mer enn folk flest, fordi folk flest knapt vet noe som helst. En gang til: vet du noe om islam? Kan du noe om islams historie? Har du, som jeg, lest både kilden (Koranen) og konteksten, hadithene? Her: https://www.americanthinker.com/articles/2011/05/the_five_stages_of_islam.html Endret 3. september 2019 av FemaleFuryFancies Utdyping
Gjest Optimo Skrevet 3. september 2019 #17 Skrevet 3. september 2019 Det blir så overdrevent. Norge kommer ikke til å innføre sharia. Norge kommer ikke til å innføre avkapping av hender som straff for forbrytelser. Norsk politikk kommer i all hovedsak til å styres av etnisk norske, nå og i overskuelig fremtid. Det er snakk om å vise toleranse for andre mennesker og kulturer. Du gjør som du vil, og de gjør som de vil. Alle happy.
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 3. september 2019 #18 Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, FemaleFuryFancies skrev: Nei, jeg lurte ikke på om du visste mer enn folk flest, fordi folk flest knapt vet noe som helst. En gang til: vet du noe om islam? Kan du noe om islams historie? Har du, som jeg, lest både kilden (Koranen) og konteksten, hadithene? 46 minutter siden, mammahjarte skrev: Eit argument er at "Islam ønskjer å utslette vår vestlige sivilisasjon" men eg har ikkje heilt fåt tak på korleis. Dette er en utrolig påstand, all informasjonen som idag finnes om islam. Har du lest hva som står i Koranen?
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 3. september 2019 #19 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, Guile skrev: Det blir så overdrevent. Norge kommer ikke til å innføre sharia. Norge kommer ikke til å innføre avkapping av hender som straff for forbrytelser. Norsk politikk kommer i all hovedsak til å styres av etnisk norske, nå og i overskuelig fremtid. Det er snakk om å vise toleranse for andre mennesker og kulturer. Du gjør som du vil, og de gjør som de vil. Alle happy. Hvor tolerant er du? Tolererer du drap på annerledes tenkende, homofile, seksuelle minoriteter og undertrykkelse av kvinner?
Zienna Skrevet 3. september 2019 #20 Skrevet 3. september 2019 6 minutter siden, FemaleFuryFancies skrev: Det virker som om du ikke forstår at vi ikke snakker om et isolert tilfelle av mangel på ønske om håndtrykk, men om en bit av et puslespill som kalles islamisering og som i korthet går ut på å skaffe islam større plass i det offentlige rom. Må vi minne om at Spania tok 700 år før de fikk kastet muslimene ut av landet? Kan du forresten noe som helst om islam og islams historie? Hvis ikke, bør du forberede deg på en bråoppvåkning, ganske enkelt fordi ikke alle religioner er identiske, slik mange later til å tro. Nei, kristendommen og islam er ikke like selv om begge hviler på vrangforestllinger. 9 minutter siden, FemaleFuryFancies skrev: Det virker som om du ikke forstår at vi ikke snakker om et isolert tilfelle av mangel på ønske om håndtrykk, men om en bit av et puslespill som kalles islamisering og som i korthet går ut på å skaffe islam større plass i det offentlige rom. Må vi minne om at Spania tok 700 år før de fikk kastet muslimene ut av landet? Kan du forresten noe som helst om islam og islams historie? Hvis ikke, bør du forberede deg på en bråoppvåkning, ganske enkelt fordi ikke alle religioner er identiske, slik mange later til å tro. Nei, kristendommen og islam er ikke like selv om begge hviler på vrangforestllinger. Det er sjelden jeg leser så mye vås som dette på nett. Tror folk flest er oppegående nok til å forstå hvem som forsøker seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå