Gå til innhold

Aktivitetsklokke og hvilepuls

Fremhevede innlegg

Skrevet

Normalt viser klokka at min laveste puls på dagtid er 55-65, men i dag ser jeg at pulsen har vært nede i 37. Er dette urovekkende? Er det sannsynlig at klokka viser feil? 

Jeg er ikke spesielt veltrent 

Anonymkode: bc750...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke hvilepuls du henviser til. Hvilepuls er pulsen du har når du sover/rett etter du våkner

Anonymkode: 91cb8...b92

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hvilepuls du henviser til. Hvilepuls er pulsen du har når du sover/rett etter du våkner

Nei, det er ikke det som er hvilepuls. 

Anonymkode: 8cacd...74b

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normalt viser klokka at min laveste puls på dagtid er 55-65, men i dag ser jeg at pulsen har vært nede i 37. Er dette urovekkende? Er det sannsynlig at klokka viser feil? 

Jeg er ikke spesielt veltrent 

Mest sannsynlig har ikke klokken sittet riktig på. Se om det gjentar seg. 

Anonymkode: ff8ed...756

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilepuls er den laveste pulsen man har i løpet av døgnet. Eller for å sitere muskelfysiolog Helene Høimyr:

"Det er altså det laveste antall hjerteslag per minutt hjertet vårt kan ha samtidig som kroppen vår fungerer."

Hos de fleste vil denne pulsen vise seg om natten mens man sover, men ikke hos alle. 

Skrevet

Pulsen er ofte nede i 37-38 hos meg når jeg sover (men visste ikke at det regnes som hvilepuls. Trodde hvilepulsen refererer til våken tilstand, og det mener Fitbiten min også, siden den oppgir hvilepuls til 49-50 selv om den er lavere om natten).

Anonymkode: 96bee...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...